Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Міжнародні стандарти прав дітей і молоді

Необхідність особливого захисту прав дітей як найураз-ливішої категорії населення була вперше проголошена в Женевській Декларації прав дитини 1924 р. Проте тоді світова спільнота не мала ефективних організаційних струк­тур для реалізації проголошених Декларацією цілей.

У 1959 р. Генеральна Асамблея ООН прийняла нову Декларацію прав дитини. Через ЗО років на її основі була розроблена і відкрита для підписання державами Конвенція про права дитини, а згодом і два Факультативні протоколи до неї: щодо торгівлі дітьми, дитячої проституції і дитячої порнографії і щодо участі дітей у збройних конфліктах. На цей момент до Конвенції про права дитини приєдналася переважна більшість країн світу.

Конвенція про права дитини визнає дитиною людську істоту, що не досягла 18-річного віку, якщо відповідно до закону, застосовуваного до цієї особи, вона не досягає повно­ліття раніше. Конвенція про права дитини містить: доклад­ну регламентацію особистих, політичних, економічних, соціальних і культурних прав дитини; механізми контролю щодо реалізації положень Конвенції; порядок приєднання до Конвенції.

Для забезпечення виконання Конвенції в рамках ООН створений Комітет з прав дитини. Кожна країна-учасниця раз на п'ять років зобов'язана надавати Комітету доповідь про хід виконання Конвенції про права дитини. Крім того, проблеми захисту прав дітей, які проживають в країнах, що розвиваються, перебувають у полі зору Дитячого фонду ООН (UNICEF — United Nations International Children's Emergency Fund), створеного в 1946 p.


Особливу увагу світова спільнота приділяє захисту дітей, що перебувають у складній життєвій ситуації. Забезпечен­ня прав дітей-сиріт закріплене Декларацією ООН про со­ціальні і правові принципи, що стосуються захисту і добро­буту дітей, особливо під час передачі дітей на виховання та їх усиновлення на національному і міжнародному рівнях (З грудня 1986 p.). Декларація ООН про захист жінок і дітей за надзвичайних обставин і в період збройних конфліктів (14 грудня 1974 р.) присвячена охороні дитинства і мате­ринства в умовах війни.

ООН розробила ряд рекомендаційних документів про захист прав дітей, які перебувають у конфлікті із законом: Мінімальні стандартні правила ООН, які стосуються від­правлення правосуддя щодо неповнолітніх (Пекінські правила, 29 листопада 1985 p.); Керівні принципи ООН для попередження злочинності серед неповнолітніх (Ер-Ріяд-ські керівні принципи, 1 грудня 1990 p.); Правила ООН, що стосуються захисту неповнолітніх, позбавлених свободи (14 грудня 1990 p.).

27-ма спеціальна сесія Генеральної Асамблеї ООН (10 травня 2002 р.) схвалила Декларацію і План дій « Світ, при­датний для життя дітей» про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей. Вона поставила перед державами завдання: поліпшення здоров'я і харчування дітей, бороть­би з поганими санітарними умовами, хворобами дітей, наркоманією, неписьменністю, злочинністю та іншими негативними реаліями дитинства.

Питання, завдання та тестидля самоконтролю

1.Визначте структуру та види правового статусу осо­
бистості. Визначте власне правове становище.

2. Складіть таблицю «Покоління прав людини».

 

Назва покоління Основні юридичні документи, що закріплюють права людини Види прав людини
     

3. Знайдіть відповідність між стовпцями таблиці «права людини та права громадянина» (кожній літері має відпо-: відати декілька цифр).


 

7. Дайте визначення міжнародних стандартів прав лю­
дини та подайте їхню класифікацію.

8. Назвіть та охарактеризуйте основні функції міжнарод­
них стандартів прав людини.


 


           
   
 
   
 
 

■ <п

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А. Права людини 1. Право на отримання державної пенсії
2. Власність на житло
3. Право обирати депутатів міської ради
4. Право на особисту недоторканність
5. Право на отримання освіти
6. Право на звернення до органу держав­ної влади
Б. Права громадя­нина 7. Право бути обраним до парламенту ■
8. Право на участь у демонстрації
9. Право на підприємницьку діяльність
10. Право на судовий захист
11. Право брати участь у місцевому референдумі
12. Право на свободу пересування по країні

4. Користуючись текстом Конституції України, визнач- те, до яких видів належать закріплені нею права людини та громадянина.

 

Види прав Конкретні права Стаття Конституції
Особисті права    
Політичні права    
Економічні права    
Соціальні права    
Екологічні права    
Культурні права    

л 5. Користуючись текстом Конституції України, визначте л [юридичні обов'язки людини та громадянина. ■і:': 6. Складіть схему «Система гарантій прав людини та і: громадянина».

і 146 ' •



Читайте також:

  1. Аліментні обов’язки батьків і дітей
  2. АНаліЗ СТанУ ЗДОРОВ'Я ДІТеЙ І ДОРОСЛИХ В УКРАЇНІ
  3. Батьки мають право звернутися за захистом прав та інтересів дітей і тоді, коли відповідно до закону вони самі мають право звернутися за таким захистом.
  4. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  5. Британські стандарти новин.
  6. Будова СВА. Стандарти практичного застосування.
  7. Ведучий теленовин: стандарти професіоналізму
  8. Взаємодія школи і сім'ї у вихованні дітей та молоді.
  9. Видатні діячі культури про роль книги у вихованні дітей.
  10. Види документарних акредитивів в міжнародній практиці
  11. Види прийомів, які існують в міжнародній практиці
  12. Види та методи контролю за динамікою розвитку і станом здоров’я дітей.




Переглядів: 1508

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Міжнародні стандарти прав людини | Нормативні джерела

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.031 сек.