МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ЛЕКЦІЯ 1Правовий нігілізм - деформований стан правосвідомості особи, суспільства, групи, що характеризується усвідомленим ігноруванням вимог закону, цінності права, зневажливим ставленням до правових принципів і традицій, що виключає, проте, злочинний намір. Правовий нігілізм: поняття, джерела, форми. Правове виховання - цілеспрямована постійна дія на людину з метою формування у неї правової культури і активної правомірної поведінки. Основна мета правового виховання - дати людині необхідні в житті юридичні знання і навчити її поважати і дотримуватися законів і підзаконних актів, тобто сформувати достатньо високий рівень правової культури, здатний значно зменшити число правопорушень. Кожна людина, знаючи свої права і обов'язки, може грамотно себе захищати від незаконних дій з боку юридичних органів, що застосовують право. Поняття, ознаки і функції правового виховання. Зміст правового виховання - процес цілеспрямованої і систематичної дії на правосвідомість особи (групи) за допомогою сукупності (комплексу) правовиховних заходів, певних способів і засобів, які має в своєму розпорядженні суспільство. Функції правового виховання: 1) передача тим хто виховується (індивідам, суспільним групам) певної суми правових знань, навиків, умінь; 2) формування правових ідей, відчуттів, переконань в правосвідомості виховуваних, вироблення правової установки на правомірну поведінку; Правове виховання протікає в правовому полі, у врегульованих правом сферах суспільних відносин. Однією з цілей правової освіти є подолання правового нігілізму - антиподу правової культури. Ігнорування закону із злочинною метою - самостійна форма деформації правосвідомості. Разом з тим правовий нігілізм породжує правопорушення, у тому числі кримінальні злочини. Правовий нігілізм виступає в двох формах: 1) теоретичній (ідеологічній), коли на державному рівні обгрунтовуються ідеї: а) про відмирання держави і права і тим самим істотно принижується роль права; б) про перевагу всесвітньої пролетарської революції перед правами людини; в) про вторинність права. 2) практичній, коли у відповідностей з офіційною ідеологією: а) було накопичено величезну кількість нормативних актів або морально застарілих, або що містять декларації і заклики, або формулювань, що не мають ясності і чіткості, і що суперечать одне одному. Практика, згідно якої закон не діяв до тих пір, поки він не обростав інструкціями або відомчими наказами, привела до правової деградації суспільства, породила невіру в закон, зневага ним; б) встановлені державою правові норми не дотримувалися державними ж органами, відомчими і посадовими особами, які прикривали порушення законності виправдувальними поясненнями типу «на користь народу», «для виконання плану» і іншими, що породило відомчий правовий нігілізм, а часто правовий цинізм з боку вищих посадовців держави; Як спеціальні засоби, які сприяють зведенню до мінімуму правового нігілізму, слід назвати: 1. Якість законів і інших нормативно-правових актів. Забезпечення належної ролі закону в системі правових актів. Наявність стабільності і одноманітності в регулюванні суспільних відносин; 2. Авторитет державної влади і відлагоджений механізм її дії. Наявність розвиненої державної структури, здатної забезпечити виконання права. Вдосконалення системи правоохоронних органів і правозастосувальної діяльності. Зміцнення законності. Підвищення ролі суду; 3. Високий рівень правосвідомості, який дозволив би закону працювати. Збереження самобутності правової культури. Поліпшення системи правової інформації, професійного навчання і виховання юристів, інших посадовців. Читайте також:
|
||||||||
|