Exercise 17.Pick out from the text and group the terms as follows:
a. raw materials;
b. natural phenomenon;
c. chemicals (gases, liquids, solids);
d. chemical processes;
e. geographical names;
f. weights and measures
Exercise 18.Match the verbs from the text to the nouns:
e.g. wind – blows
rain – (2) …. factory – (2) … acid rain – (3) ….
water – …... oil – …. sulphur – …..
Exercise 19.Translate into English the following sentences using active vocabulary from the text.
1. Щоб довідатись, що таке кислотний дощ, нам слід повернутися назад на чотири десятиліття. 2. Шведські вчені виявили, що кислотність води у озерах західного узбережжя у сотні разів перевищує норму. 3. Причиною окислення озерної води був дощ. 4. Заводські димарі викидають у повітря сотні і тисячі тон двоокису сірки. 5. Чим довше двоокис сірки знаходиться у повітрі, тим більше утворюється сірчаної кислоти, яка випадає з дощем на землю. 6. Країни Європи виділяють у повітря близько 20 млн. т. сірки щорічно. 7. На Швецію щодня падає понад 1 тис. т. сірки з повітря, і більша частина її – з-за кордону. 8. Вчені підрахували, що на 2100 рік у світі випускатиметься у повітря 700 млн. т. сірки на рік. 9. Проблема окислення навколишнього середовища незабаром торкнеться країн Латинської Америки, Південно-Східної Азії та Африки. 10. Дощ-убивця – це кислотний дощ, який спричиняє втрати дерев, урожаю, сільськогосподарської продукції, риби.