Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






VOCABULARY NOTES

Task IV.Learn the following words and word-combinations.

1. engineeringінженерна справа

2. ancientстародавній

3. occupationзаняття

4. skillвміння

5. to evolveрозвивати

6. forerunnerпередвісник

7. to refineвдосконалювати

8. ancestorпредок

9. to deviseвинаходити

10. irrigation systemсистема зрошення

11. empiricalемпіричний

12. motive powerрушійна сила

13. to be guidedкеруватися

14. to do withoutобходитись

15. substantial trainingгрунтовна підготовка

16. environmental engineeringтехніка моделюваня експлуатаційних умов

17. attitudeпідхід

18. good judgementрозсудливість

19. to take into accountбрати до уваги

 

Task V.Read and translate the topic.

The Engineering Profession

Engineering is one of the most ancient occupations in history. Without the skills included in the broad field of engineering our present-day civilization never could have evolved. The first tool-makers who chipped arrows and spears from rock were the forerunners of modern mechanical engineers. The craftsmen who discovered metals in the earth and found ways to refine and use them were the ancestors of mining and metallurgical engineers. And the skilled technicians who devised the irrigation systems and created the marvelous buildings of the ancient world were the civil engineers of their time.

Engineering is often defined as making practical application of theoretical science such as physics and mathematics. Many of early branches of engineering were based not on science but on empirical information that depended on observation and experience.

An engineer is the main motive power of the technological progress. He concerns himself with the application of science and technology to satisfy human needs. In his work he is guided by the latest achievements of science and technology. A modern engineer cannot do without knowledge in many fields other than those of engineering. He must get a substantial training in subjects of his speciality as well as in such subjects as computers and robotics, environmental engineering, management science, etc. He must have a scientific attitude, imagination, initiative and good judgement.

The principal work of the engineer is design. Engineers design and make machines, equipment and the like. Such work requires creative ability and a working knowledge of scientific principles. The engineer must also have an understanding of various processes and materials available to him/her and could be working in any of the following areas: the organization of manufacture, research and development, design, construction, sales and education.

The engineer must combine many of the characteristics of the scientist, research engineer and technologist. He must have basic knowledge of the science, and understanding of the abstract techniques of the research engineer and he should know much of the technology employed by technologists.

Unlike the scientist, the engineer is not to solve problems which interest him. He must solve problems as they arise, his solution must satisfy conflicting requirements. Efficiency costs money, safety adds complexity, performance increases weight. The engineering solution is optimum solution, taking into account many factors. It may be cheapest for a given performance, the most reliable for a given weight, the simplest for a given safety, or the most efficient for a given cost.

 

Exercise 12. Give the Ukrainian equivalents to the following words and word- combinations.

occupation, skill, ancient, forerunners, ancestor, to erect, observation, experience, expansion, design, solution, satisfy, to take into account, reliable, efficient.

Exercise 13. Translate into English.

Інженерне мистецтво, інженер-механік, сучасна цивілізація, розвиватися, практичне застосування, емпірична інформація, виникати, складність, оптимальне рішення.

Exercise 14. Answer the following questions.

1. Is engineering one of the most ancient occupations in history? 2.Whom do we call the forerunners of modern mechanical engineers? 3. Who were the ancestors of mining and metallurgical engineers? 4. What are the oldest branches of engineering? 5. What branches of engineering appeared at the end of the 19th century? 6. What is the principal work of an engineer? 7. What characteristic features must the engineer combine? 8. Why did you decide to choose the profession of an engineer?


Читайте також:

  1. Active Vocabulary
  2. Active Vocabulary
  3. Active Vocabulary
  4. Active Vocabulary
  5. ACTIVE VOCABULARY
  6. Active Vocabulary
  7. Active Vocabulary
  8. ACTIVE VOCABULARY
  9. ACTIVE VOCABULARY
  10. ACTIVE VOCABULARY
  11. ACTIVE VOCABULARY
  12. ACTIVE VOCABULARY




Переглядів: 517

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Notes to the Text | Key dates in science

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.