МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||
Процесуальні теорії мотиваціїОкрім наведених змістовних теорій, існують процесуальні теорії мотивації: теорія очікування, теорія справедливості, модель Портера-Лоулера. (Самостійно!). 2. Разом з теоріями мотивації було запропоновано ще декілька, що характеризують погляди на управління. Теорія Д. Мак-Грегора. Дуглас Мак-Грегор (1906-1964 гг.) –американський консультант з менеджменту, професор, провів низку досліджень з теорії менеджменту і мотивації. Він порівняв філософію традиційного менеджменту з найбільш сучасним підходом до задоволення роботою і виділив «людський дух» як основну мотивуючу силу. На початку 50-х років минулого століття Д. Мак-Грегор вперше сформулював ідеї про управління, які в 1960 р. були викладені в його головній книзі «The Human Side of Enterprise». Він стверджував, що існують два види менеджменту персоналу, один з яких засновано на теорії «Х», а інший – на теорії «Y». Теорія «Х» (традиційна точка зору) формулює філософію управління і контролю традиційного менеджменту. Головне в цій теорії, що менеджер вказує робітникам, що їм потрібно робити, застосовує покарання чи заохочення в процесі роботи. При цьому дії менеджера за теорією«Х» засновуються на такому: 1. Людина має відразу до роботи і наскільки можливо буде уникати її. 2. Більшість людей слід примушувати до роботи і контролювати. Щоб примусити їх докласти зусиль для досягнення мети організації, ними потрібно керувати, погрожуючи покаранням. 3. Людина віддає перевагу бути керованою, бажає уникнути відповідальності, має слабкі амбіції, бажає безпеки і спокою. Теорія «Y» заснована на таких припущеннях: 1. Витрати фізичної і духовної енергії в роботі такі ж природні, як і під час гри чи відпочинку. 2. Зовнішній контроль і загроза покарання не є єдиним засобом примусити людину сумлінно працювати. Цього можна досягти, використовуючи самоуправління і самоконтроль робітника. Найбільш значущими із нагород є задоволення свого «я» і самозадоволення потреб. 3. Людина бажає за певних умов не тільки брати на себе відповідальність, а й прагнути до неї. 4. Здатність до прояву високої міри уяви, винахідництва і творчості при розв’язанні проблем організації поширене серед працівників. 5. В умовах сучасного виробничого життя інтелектуальний потенціал середнього індивідуума використовується не повністю і мусить бути максимально розкритим. Мак-Грегор стверджував, що в одних ситуаціях (наприклад, масове виробництво) придатна лише теорія «Х», а в інших – лише теорія «Y». Розуміючи, що повністю реалізувати свої теорії на практиці неможливо, Мак-Грегор намагався довести, що працівники можуть зробити для організації значно більше, якщо поводитись з ними як з цінними і відповідальними людьми. Теорія В. Оучі. У 1981-1982 рр. американський професор Вільям Оучі запропонував теорію «Z».Її основні положення: довгостроковий набір персоналу, колективне прийняття рішень на основі консенсусу, поступове кар’єрне зростання, індивідуальна відповідальність за результати діяльності, послідовна оцінка персоналу і його рух, неформальний контроль за допомогою чітких і формалізованих методів, постійна турбота про працівників з боку керівництва, турбота тощо. Ситуативна теорія Ф. Фідлера. На думку Фреда Фідлера на поведінку керівника впливають стосунки між ним і підлеглими, структура та чіткість формулювання завдань, а також обсяги законної влади за посадою, яку обіймає. Теорія П. Херсі та К. Бланшара.Теорія життєвого циклу – стиль управління залежить від зрілості і досвіду керівника, його здатності відповідати за свою поведінку, бажання ставити мету і досягати її, компетентності. Є ще ряд теорій, що характеризують управління: теорія особливостей, теорія ситуації та змішана теорія. 3. Чинники впливу на стан мотивації працюючих. Ефективне управління базується на впливі на стан мотивації працівників таких чинників:
Перший фактор відображає роль мотиваційного механізму оплати праці в системі підвищення виробництва праці, що включає в ролі елементів вдосконалення системи заробітної платні, надання можливості персоналу брати участь у збільшенні прибутку підприємства. Однобічний вплив на робітників лише грошовими методами не може призвести до довгострокового підвищення продуктивності праці. В ролі домінуючих можуть виступати інші групи стимулів, пов’язаних з потребою у творчості, досягненні успіхів та інше. Потреби постійно змінюються, тому не можна розраховувати, що мотивація, яка спрацювала один раз, знов буде ефективною. З розвитком особистості розширюються можливості і потреби у самовираженні. Таким чином, процес мотивації шляхом забезпечення задоволення потреб безкінечний. Наступний напрям поліпшення мотивації – вдосконалення організації праці, що містить постановку цілей, розширення функцій, збагачення праці, виробничу ротацію, застосування гнучких графіків, поліпшення умов праці. Поліпшення умов праці – одна з найгостріших проблем підприємства. На етапі переходу до ринкових відносин зростає значимість умов праці як однієї з найважливіших потреб людини. Новий рівень соціальної зрілості заперечує несприятливі умови робочого середовища. Умови праці є не тільки потребою, а й мотивом, який спонукає працювати з повною віддачею, можуть бути одночасно фактором і наслідком певного рівня виробництва і його ефективності. Один бік цієї проблематики – низька виробнича культура працівників. Тривалий час працюючи в незадовільних санітарно-гігієнічних умовах людина не вміє, та й не хоче, правильно організовувати свої робоче місце. Використання нижченаведених п’яти принципів праці є одним із елементів трудової моралі: · прибрати непотрібні речі на робочих місцях; · правильно зберігати потрібні речі; · постійно підтримувати чистоту та порядок на робочому місці; · постійно готувати робоче місце до роботи; · засвоїти дисципліну та дотримуватись зазначених принципів. Читайте також:
|
||||||||||||||||
|