МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Віктимологічна детермінація злочинів, що вчинюються з необережностіАналізуючи віктимологічні детермінанти злочинності, слід зауважити: на рівень необережних злочинів впливають різні соціальні, економічні, організаційні, культурні й інші об'єктивні чинники. Безліч усіх цих чинників впливає на необережну злочинність не безпосередньо, а переломлюючись через психологічні особливості особи правопорушника. Антигромадська поведінка складається, як правило, зовсім не на базі нових відносин, характерних для сучасного розвитку науки і техніки, а, навпаки, всупереч їм. У суб'єктивному плані в сприйнятті соціальних змін є визначені розбіжності, обумовлені неоднаковою підготовленістю до них людей з погляду їх індивідуальних якостей. Тому і нині можна розглядати визначену невідповідність між досягненнями науково-технічної думки і процесом індивідуального удосконалювання людей. У сучасних умовах змінюється характер правопорушень, значна частина яких характеризується неорганізованістю, недисциплінованістю, неуважністю, безтурботним ставленням до справи. Зазначені чинники вимагають активізації профілактичних заходів, необхідних для підвищення ефективності запобігання злочинам, що вчинюються з необережності'. Віктимологічними чинниками загал ьносоціального характеру, що зумовлюють існування необережної злочинності, є такі: - ускладнення технологічних процесів, автоматизація виробництва та побуту (науково-технічний прогрес); - послаблення контрольних функцій держави та суспільства (негативні соціально-політичні процеси); - кризові процеси в економіці; - негативні культурні тенденції (сприйняття свободи та демократії як вседозволеності). Див.: Кваитс В. Е, Профилактика неосторожньїх преступлений: Учеб. пособие.- К.: НИ и РИО Киев. вьісш. шк. МВД СССР им. Ф. 3. Дзержинско-го, 1981.-С. 15. У кримінологічній віктимології до криміногенних детермінантів належать: - недбалий ремонт, використання деталей з технологічними характеристиками, які не відповідають стандарту; ремонтні роботи без зупинки машин, механізмів; - порушення нормальних умов експлуатації, які спричиняють психологічну та операційну напруженість працівників;
- недоліки технічної документації, інструкцій з експлуатації машин і механізмів, пам'яток з техніки безпеки; - відсутність, непридатність вимірювальної і контрольної апаратури; - допуск до експлуатації джерел підвищеної небезпеки чи інших робіт, які вимагають особливої відповідальності, осіб, стан яких істотно обмежує ступінь їх обережності та уваги (втома, хвороба, стан похмілля, стрес); - латентність чи безкарність небезпечних, необережних професійних або побутових дій; - байдужість адміністрації, колег по роботі, громадян у побуті до фактів неодноразових порушень норм безпеки у поведінці певних осіб, поки вони не призвели до тяжких наслідків. Окремо слід звернути увагу на причини виробничого травматизму. Особливістю такого виду недбалості є порушення посадовими особами вимог чинних нормативних документів (правил, інструкцій, наказів тощо), які регламентують і забезпечують нормальну діяльність господарських ланок, що призводить, як правило, до заподіяння матеріального і морального збитку. Важливість визначення даних чинників зумовлена істотним впливом на злочинну недбалість процесів, пов'язаних, з одного боку, з подальшим ростом і ускладненням виробництва, його спеціалізацією, розширенням досягнень науково-технічного прогресу, а з іншого - з вимогою підвищення кваліфікації кадрів, їх дисциплінованості й відповідальності за результати праці . Основними причинами виробничого травматизму і професійних захворювань є такі: 1 Див.: Северип В. А. Личность преступника, совершившего халатность в сфєре промьішленного производства // Вопросьі борьбьі с преступностью.-М.: Юрид. лит., І986.-Вьш. 44.-С. 25. - застарілість основних фондів і низьке технічне забезпечення технологічних процесів виробництва; - погіршення забезпечення засобами індивідуального захисту, порушення надійності роботи засобів і систем колективного захисту; - відсутність у низці випадків нормативної бази та інформації; - масові порушення технологічної і виробничої дисципліни; - низький рівень культури виробництва, соціальної активності та професійної підготовки працівників; - зниження відповідальності, вимогливості й контролю за дотриманням норм і правил з охорони праці; - недотримання режимів праці й відпочинку, скорочення медичних оглядів. Причинами та умовами, що призводять до вчинення дорожньо-транспортних злочинів, є: - дії та стан водія; - дії та стан пішоходів і пасажирів транспорту; - технічний стан транспортного засобу; - стан дороги та метеорологічні умови. До основних віктимологічних чинників, що пов'язані з особою водія, належать: 1) керування транспортним засобом у стані алкогольного сп'яніння; 2) порушення приписів Правил дорожнього руху, що стосуються керування транспортним засобом (перевищення швидкості руху, що припустима в даній конкретній обстановці, а також неправильна оцінка дорожньої обстановки і несвоєчасне вживання заходів із забезпечення безпеки руху); 3) недосвідченість і неуважність водія; 4) психофізіологічні й інші дані водія (перевтома, хворобливий стан водія); 5) порушення техніки керування та режиму роботи водіїв автотранспортних засобів. До основних віктимологічних чинників, що пов'язані з діями пішоходів та пасажирів, належать: - перехід дороги в невстановленому місці; - рух уздовж проїжджої частини за наявності тротуару; - перехід через дорогу, вулицю перед транспортним засобом, що близько рухається;
- несподіваний вихід через транспортний засіб на проїжджу частину дороги; - гра дітей на проїжджій частині; - вхід у транспортний засіб і вихід з нього під час руху; - проїзд на підніжках і виступах транспортного засобу; - неуважність пішохода або пасажира; - інші порушення правил руху. Причинами та умовами, що сприяють створенню машинами аварійної обстановки на дорогах, є такі: - неналежний стан доріг; - порушення безпечних нормативів ширини проїжджої частини, розмітки, розв'язок, переходів; - недоліки конструкції автотранспортних засобів, які ускладнюють керування або обмежують можливості спостереження, що викликає підвищену втому водія; - довгострокова експлуатація транспортного засобу; - помилки у виборі режиму регулювання дорожнім рухом і технічних засобів для цього; - недостатній контроль за станом автотранспортних засобів, доріг і технічних засобів регулювання руху; - недоліки дисциплінарної, адміністративно-правової і кримінально-правової боротьби з порушеннями правил безпеки руху; - неправильна поведінка пішоходів; - відсутність необхідних засобів для евакуації потерпілих і пошкодженого автотранспорту. Читайте також:
|
||||||||
|