Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Перевірка присутніх.

13. Молитва на закінчення катехези або відвідання Пресвятих Дарів:

Гимн: „Слава во вишніх Богу...”

 

 

Б. Методичні зауваження:

1. Дидактична мета:

Поглибити відомості дітей про Благовіщення Пресвятій Діві Марії і народження Ісуса Христа.

2. Виховна мета:

Виховати у дітей вдячність Ісусу, що прийшов на світ.

3. Застосовані методи:

Наррацїї, питання - відповідь, образовий, урочисте читання Святого Письма, бібліодрама.

4. Катехетичні допоміжники:

- Ілюстрована Біблія для молоді, Варшава 1990, ст. 352-353; 355-357;

- фігура Матері Божої; роратня свічка;

- яселка;

- фігури ангела, Марії, Йосипа, дитятко Ісус, пастушки, овечки;

- дошка.

5. Джерело:

Святе Письмо

6. Автори:

1 редакція: Анатолій Боднажевський

2 редакція: Лілія Гудошнік


3. ЖЕРТВУВАННЯ ГОСПОДА ІСУСА

ТА ЗНАХОДЖЕННЯ ІСУСА В ХРАМІ

 

 

А. Хід катехези:

1. Вступна молитва:

Разом з Дівою Марією розпочнемо нашу зустріч з Ісусом:

“Радуйся, Маріє...” і пісня “Мати Марія...” (By?a cicha i pi?kna).

2. Повторення попередньої катехези:

а) зміст запису в зошиті;

б) зміст розповіді за допомогою запитань:

1. Хто послав архангела Гаврила в місто Назарет? – Бог послав архангела Гаврила в місто Назарет.

2. Що сказав архангел Гаврил Марії? – Архангел Гаврил сказав Марії: “ Не бійся, Маріє! Ти бо знайшла ласку в Бога. Ось ти зачнеш у лоні й породиш сина й даси йому ім’я Ісус. Він буде великий і Сином Всевишнього назветься...”

3. Що на це відповіла Марія? – Марія відповіла: “ Ось я Господня слугиня: нехай зі мною станеться по твоєму слову!”

4. До кого вирушила Марія і з якою метою? - Марія швидко пішла в гірську околицю Юдеї, до дому Захарії, щоб побачити Єлизавету, матір Йоана Христителя.

5. Куди вирушили Йосип і Марія? - Йосип і Марія вирушили в місто Вифлеєм, що знаходиться в Юдеї.

6. Чому Йосип і Марія вирушили з Назарету до Вифлеєму? - Йосип і Марія вирушили з Назарету до Вифлеєму, щоб записатися і виконати наказ кесаря Августа.

Куди поклала Марія Божого Сина? - Марія поклала Божого Сина в ясла, бо не було їм місця в заїзді.

Хто ще перебував недалеко місця, де народився Христос? - Недалеко місця, де народився Христос перебували пастухи, що стояли на сторожі коло своїх отар.

в) перевірка домашнього завдання.

3. Життєвий досвід:

Ви вже майже дорослі. П’ятий клас це вже половина вашого навчання в школі. За цей короткий час ви пізнали багато наук. Зараз пригадаємо собі історію нашої Батьківщини. Як знаємо, наші предки перед тим, як Володимир Великий в 988 році впровадив християнство на наші землі, складали Богу різні жертви. І не лише наш народ складав жертви, а також і багато інших народів. Траплялися навіть випадки, коли приносили в жертву людей.

В релігійних звичаях ізраельського народу була також практика, що до святині в Єрусалимі приносили дітей і жертвували їх Богу. Так сталося з дитятком Ісусом.

4. Запис теми:

Жертвування Господа Ісуса та знаходження Ісуса в храмі

5. Розповідь про спасенне послання:

а) Як євреї, віддавали Богові шану? Вони також приносили жертви. Але кому вони приносили ці жертви - ідолам чи Живому Богу? Так, Живому Богу. Богу, який об’явився Авраамові, Мойсеєві і багатьом іншим пророкам. Бог заключив Союз з Авраамом, Союз з Мойсеєм. Союз - це угода між двома особами.

Наприклад, підприємець, беручи на роботу людей, укладає з ними угоду, в якій встановлено умови праці та оплату. Угода може укладатись між підприємствами, між державами та ін.

Ми живемо на землі, яку дарував нам Всемогутній Бог. Він створив нас і все, що навколо нас існує (приклади). Все належить Богу - люди, тварини, ліс, поле і т. д. Бог вибрав єврейський народ за свій народ, який би Йому віддавав Йому честь. Народ, як було сказано, заключив Союз з Богом. Ініціативу подав Бог. Він захотів цього Союзу. Заключили таку умову, що люди будуть служити Богу, складати жертви - все найкраще, все первородне серед тварин і людей. Але, як знаємо, євреї не вбивали людину, як це робили погани, вони віддавали першого народженого хлопця на службу в храмі. А хто з батьків не хотів віддавати свою дитину до храму, то міг її відкупити, як було в випадку з малим Ісусом. А Господь, зі своєї сторони, вів єврейський народ, давав ім добре життя, в необхідний час посилав дощ, сонце, оберігав від неприятелів.

б) З попередньої катехези знаємо про народження Ісуса Христа, Це був в Марії і Йосипа первородний син. Згідно з Союзом, що вони мали зробити? Так, пожертвувати Його Богу. Це записано в Святому Письмі і зараз ми це прочитаємо.

(Читання Святого Письма Лк 2,22-32 )

1.До якого міста Марія і Йосиф принесли дитятко?

2. Навіщо вони принесли Його до храму?

3. Чи віддали вони Ісуса на службу в храмі?

4. Хто їх зустрів біля храму?

5. Що Симеону сказав Господь через Святого Духа?

в) Свята Родина була послушна Богу. Хоча Ісус був Сином Божим, вони все ж таки ідуть до храму, щоб виконати все, що Бог сказав через пророків. Ідуть, щоб пожертвувати дитятко Ісус Богу. Вони знають, що Бог їх любить і не хочуть образити Його своїм непослухом.

г) Святе Письмо розповідає про дві події з життя малого Ісуса. Перша - це жертвування Його в храмі, а друга - знайдення дванадцятирічного Ісуса в храмі. Євреї щороку на свято Пасхи ходили до єрусалимського храму. Це було обов’язком для всіх чоловіків. Хлопчики, яким виповнилося 12 років, вважались дорослими. Тому вони теж були зобов’язані йти в храм у Єрусалим і складати жертви Всемогутньому Богу. (Лк.2,41-52). Свята сім’я жила у Назареті. До Єрусалиму їм потрібно було йти 3 дні. Єрусалимський храм був єдиним храмом, в якому складалися жертви правдивому Богу. Тому сюди приходили євреї не тільки з цілої Палестини, але і з інших країн.

(Пропонується робота з картою)

Храм знаходився на горі. Він був гарно збудований, чудово оздоблений. На свято Пасхи сюди прийшло дуже багато людей. Серед них – Марія, Йосип і дванадцятирічний Ісус.

е) По закінченні свята, Марія і Йосип поверталися додому: Марія йшла з жінками, Йосип з чоловіками. Ісуса з ними не було. Загубився серед тих людей. Йосип думав, що Ісус іде з Марією, а Марія думала, що Ісус іде з Йосипом. Коли вони побачили, що немає Ісуса, то почали Його шукати серед рідних. Але і там Його не було. Вони сильно хвилювалися за свого Сина. Подумали, що Ісус загубився десь в пустині. А залишитися в пустині на ніч - означало смерть, тому що можна було замерзнути. Вони швидко повернулися до Єрусалиму і аж на третій день знайшли Ісуса в храмі серед учителів. Побачили, як їх Син дивував вчених своєю мудрістю. Марія, сповнена смутку, так звернулася до Нього: “Дитино, чому ти це так зробив нам. Ось батько твій і я, боліючи, тебе шукали. Чому ти нам не сказав, що залишишся і будеш розмовляти з священниками?”

На це Ісус відповів: “Чого ж ви мене шукали? Хіба не знали, що я мав бути при справах Отця мого? Мій Небесний Отець наказав мені залишитися в храмі і навчати священників, тому я це зробив, чому ж ви хвилювалися?” Сказавши це, Ісус повернувся з Марією і Йосипом в Назарет, і був їм слухняний.

6. Закріплення змісту розповіді за допомогою запитань:

1. Куди пішли Марія, Йосип і дванадцятирічний Ісус? – Марія, Йосип і дванадцятирічний Ісус пішли в Єрусалим.

2. Скільки днів потрібно було йти до Єрусалиму? – До Єрусалиму потрібно було йти три дні.

3. Що вчинив Ісус, коли люди вже виходили з храму? – Ісус залишився в храмі.

4. Що вчинили Марія і Йосип, коли дізналися, що Ісус загубився? – Йосип і Марія повернулися до Єрусалиму шукаючи Ісуса.

5. Де вони знайшли Ісуса? – Вони знайшли Ісуса в храмі.

6. Що сказала Мати Божа до Ісуса? – Мати Божа сказала до Ісуса: “Сину, чому ти так вчинив?

7. Що відповів Ісус? – Ісус відповів: „Чого ж ви мене шукали? Хіба не знали, що я маю бути при справах Отця мого?”

7. Молитва, що виникла з розповіді:

а) приготування до молитви;

Впровадження і вияснення префації з урочистості Жертвування Ісуса у зрамі (2. ІІ).

б) хід молитви:

Катехет відмовляє текст префації.

8. Формування поведінки:

Ісус Христос жив дуже далеко від храму. Але Він охоче ходив до Єрусалиму, щоб віддати честь Богу, своєму Батькові. Бог чекає на кожного з нас в сьогоднішньому храмі – в костелі. Він прагне бачити наші радісні обличчя, чути голос нашого серця. Кожен з нас може сказати, що ходить до костелу. Але чому він це робить? Хтось йде до храму тому, що любить Ісуса всім серцем, а хтось – лише тому, що йому наказують батьки, чи просто хоче бути з друзями, які сюди приходять. Запам’ятайте, що Бог прагне не тільки нашої присутності в храмі. Він хоче, щоб ми приходили до Нього зі своїми проблемами та просьбами. Щоб ми розмовляли з Ним, дякували Йому за все. Щоб віддавали Богу честь і шану.

 

9. Заклик до євангелізації:

Багато є серед нас таких дітей, які не приходять у храм не ходять на лекції катехези. Вони ще не знають, що на них чекає Ісус. Було б добре, якби ми давали їм приклад. Показували, що ходимо на катехезу не для мами, не для священника, а тому, що так хоче Ісус, який чекає на нас з відкритими руками в храмі, в катехетичній кімнаті.

10. Запис у зошит:

Ісус Христос чекає на мене в храмі!

11. Домашнє завдання:

Намалювати Жертвування Господа Ісуса в Єрусалимській Святині.


Читайте також:

  1. IV. Перевірка розв’язання і відповідь
  2. Аналітична перевірка звітності
  3. Апеляційне оскарження і перевірка ухвал суду першої інстанції
  4. Вибір і перевірка проводів та кабелів за нагріванням
  5. Вимірювання перевищень, перевірка горизонтальності обладнання
  6. Добір людей і перевірка виконання
  7. Документальна перевірка достовірності об'єкта оподаткування
  8. Документальна перевірка єдиного податку
  9. Документальна перевірка правильності нарахування ПДВ
  10. Експериментальна перевірка Максвеллівського розподілу молекул по швидкостям (дослід Штерна)
  11. Етап 9. Перевірка і редагування рукопису
  12. Зборка, перевірка і випробування трансформаторів




Переглядів: 481

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перевірка присутніх. | Перевірка присутніх.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.