Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Перевірка присутніх.

13. Молитва на закінчення катехези або відвідання Пресвятих Дарів:

Пісня: “Бог є лише один” (Поломницький пісенник „З Марією в дорозі”, с. 109).

 

 

Б. Методичні зауваження:

1. Дидактична мета:

Ознайомити дітей з правдою, що Ісус Христос був пожертвуваний Богові.

2. Виховна мета:

Виховати в дітей бажання ходити до церкви, до Божого храму, тому що там їх чекає Ісус.

3. Застосовані методи:

Читання Святого Письма, наррацїї, запитання, опис, наочний, спів.

 

4. Катехетичні посібники:

- Ікона зоображуюча Жертвування Господа Ісуса у храмі.

- Карта Палестини.

5. Джерело:

Біблія для дітей, Україна 1992, ст. 262 і 266;

Месал

 

6. Використані катехетичні опрацювання:

W. Zaleski, Nauka Bo?a, t. IV, s. 86

.

7. Автори:

1 редакція: Віктор Глушко

2 редакція: Тетяна Окс


4. СВЯТА РОДИНА ТА УКРИТЕ ЖИТТЯ ІСУСА

 

 

А. Хід катехези:

 

Вступна молитва:

„Отче наш”, “Радуйся, Марія”, „Вірую”, молитва до Ангела Охоронця.

 

2. Повторення попередньої катехези:

а) зміст запису в зошиті;

б) зміст розповіді за допомогою запитань:

1. Куди пішли Марія, Йосип і дванадцятирічний Ісус? – Марія, Йосип і дванадцятирічний Ісус пішли в Єрусалим.

2. Скільки днів потрібно було йти до Єрусалиму? – До Єрусалиму потрібно було йти три дні.

3. Що вчинив Ісус, коли люди вже виходили з храму? – Ісус залишився в храмі.

4. Що вчинили Марія і Йосип, коли дізналися, що Ісус загубився? – Йосип і Марія повернулися до Єрусалиму шукаючи Ісуса.

5. Де вони знайшли Ісуса? – Вони знайшли Ісуса в храмі.

6. Що сказала Мати Божа до Ісуса? – Мати Божа сказала до Ісуса: “Сину, чому ти так вчинив?

7. Що відповів Ісус? – Ісус відповів: „Чого ж ви мене шукали? Хіба не знали, що я маю бути при справах Отця мого?”

в) перевірка домашнього завдання.

 

3. Життєвий досвід:

Кожний з нас знає, що таке родина. Вона складається з батька, як голови родини, матері, яка є серцем родини, а також дітей. Бог з’єднує у таїнстві подружжя чоловіка і жінку, щоб вони жили в любові і продовжували людський рід. Родина є спільнотою. Тому повинна все робити спільно в радості і в горі. Всі свої турботи потрібно віддавати в руки Божі, як це робила одна жінка, про яку я вам зараз розповім.

У поїзді священик розмовляв із пасажиркою, яка подорожувала зі своїми малими дітьми.

- Ви напевно маєте багато проблем у вихованні дітей?- Так, - відповіла жінка, - але Бог завжди допомагає мені, а цією допомогою є розарій, якого я ніколи не випускаю з рук. Славну частину відмовляю за чоловіка і двох синів, які загинули на війні. Радісну - за живих дітей. Скорботну - за себе, щоб з великою мужністю могла нести хрест дорогою Божою волі.

А як виглядало життя в сім’ї Ісуса Христа. Як поступали Матір Божа і святий Йосип. Яка була постава Ісуса.

4. Запис теми:

Свята родина та укрите життя молодого Ісуса

 

5. Розповідь про спасенне послання:

а) Уривки із Святого Письма, які говорять про життя молодого Ісуса Христа

“Хлоп’я ж росло й міцніло духом, сповнюючись мудрістю і Божа благодать була на ньому” (Лк.2,40). “І він пішов з ними й повернувся у Назарет і був їм послушний. А мати його зберігала всі слова у своєму серці. Ісус же зростав мудрістю, літами і ласкою в Бога та у людей” (Лк.2,51-52).

б) Аналіз біблійних текстів

З Євангелії від св. Луки ми дізнаємося, як Ісус Христос, бувши малою дитиною, зростав і міцнів духом, а благодать Божа перебувала з ним. Ще з раннього віку Ісус дає нам свій виразний приклад, який маємо наслідувати. Чим старшим ставав Ісус, тим більше він діяв і проголошував Правду Божу. У другому уривку св. Лука показує нам, як Ісус покірно і слухняно виконує плани Божі, закладені ще на початку створення світу.

в) Риси родини з Назарету

1. Любов.

В Святій Родині завжди панувала любов, яка виражалася в кожному слові, вчинкові і навіть в погляді.

2. Спільнота.

Спільноту творить родина. Як ви знаєте, кожна родина має свої обов’язки, які має виконувати спільно. Родина з Назарету виконувала всі родинні обов’язки, яких могла б не виконувати, тому що була святою.

- Які обов'язки має родина?

3. Послушність.

Ісус був слухняний своїм батькам з дитинства, аж до кінця свого земного життя, хоча був Богом і міг цього не робити. Це підтверджують слова із Євангелії від. св. Луки: “ і він пішов з ними й повернувся у Назарет і був ім слухняний”.

4. Поділ праці.

- Хто був опікуном Ісуса?- Яку він виконував працю?

Опікун Ісуса, св. Йосип, був столяром, виробляв різні речі з дерева: будував будинки, закладав підлоги, робив вікна і двері.

- А хто була мати Ісуса? - Чим вона займалась?

Мати Ісуса, Марія була домогосподаркою: готувала обід, сніданок, вечерю, мила посуд, прибирала й шила. А їхнім помічником був Ісус, їхній син.

5. Повага.

В Родині панувала повага св. Йосипа до Марії, Марії до св. Йосипа, Ісуса до батьків. Ісус покірно виконував все, що казав його Небесний Батько:

“ Шануй матір свою і батька свого”.

6. Молитва.

Ісус також молився, як кожен з нас разом зі своєю родиною. Він часто звертався до свого Небесного Батька. Ходив до синагоги, де вивчав на пам’ять Святе Письмо і пізнавав закони Батьківщини. Один раз в рік ходив на свято Пасхи до Єрусалиму.

 

6. Закріплення змісту розповіді за допомогою запитань:

1. Що таке родина? - Родина - це спільнота.

2. Хто створив родину?– Родину створив Господь Бог.

3. Які обов’язки родини? – Обов’язком родини є: бути спільнотою, все робити спільно в радості в горі.

4. З кого складалася Свята Родина? - З Найсвятішої Марії Діви, святого Йосипа і з Ісуса.

5. Перечисліть риси Святої Родини? - В Святій Родині завжди панувала любов, спільнота, поділ праці, повага, молитва.

7. Молитва, що виникла з розповіді:

а) приготування до молитви;

Попросимо у Господа Бога, нашого Небесного Батька благословення для наших батьків, прославляючи Його піснею: „Ісус також дитятком був”

б) хід молитви:

Спів пісні.

1. Ісус також дитятком був,

Коли Він в Назареті жив,

Ісусе, дай всім дітям

Благодать і багато сил (2р.)

2. Ісус також Мамусю мав,

Коли Він в Назареті жив

Ісусе, нашим мамам дай

Благодать і багато сил (2р.)

3. Ісус теж Опікуна мав,

Коли Він в Назареті жив,

Ісусе всім татам дай

Благодать і багато сил (2р.)

8. Формування поведінки:

Ми повинні наслідувати Ісуса Христа в своїх вчинках. Як знаємо, Ісус був Сином Божим, але працював. Він показував приклад для нас, щоб ми допомагали своїм батькам. В кожного члена родини є свої обов’язки. Ми їх повинні виконувати. Ми діти Божі, тому завжди і у всьому наслідуймо Ісуса Христа в відношеннях до наших батьків.

 

9. Заклик до євангелізації:

Якщо почуєте в школі або в товаристві друзів, що хтось з ваших друзів, говоритиме погано про батьків, то скажіть, що мають їх любити і допомагати їм, бо цього хоче сам Господь Бог. Про це Він говорить в четвертій заповіді:” Шануй батька свого і матір свою.” Ісус Христос, дає нам приклад, як жити в любові, спільноті, слухняності, повазі і молитві.

10. Запис у зошит:

“Ісус же зростав мудрістю і ласкою у Бога та у людей”. Ісус любив, поважав і слухався своїх батьків.

 

11. Домашнє завдання:

Намалювати Святу Родину і дати письмово відповідь на питання: Як дитина може допомагати своїм батькам?

 


Читайте також:

  1. IV. Перевірка розв’язання і відповідь
  2. Аналітична перевірка звітності
  3. Апеляційне оскарження і перевірка ухвал суду першої інстанції
  4. Вибір і перевірка проводів та кабелів за нагріванням
  5. Вимірювання перевищень, перевірка горизонтальності обладнання
  6. Добір людей і перевірка виконання
  7. Документальна перевірка достовірності об'єкта оподаткування
  8. Документальна перевірка єдиного податку
  9. Документальна перевірка правильності нарахування ПДВ
  10. Експериментальна перевірка Максвеллівського розподілу молекул по швидкостям (дослід Штерна)
  11. Етап 9. Перевірка і редагування рукопису
  12. Зборка, перевірка і випробування трансформаторів




Переглядів: 404

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перевірка присутніх. | Перевірка присутніх.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.