МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Перевірка присутніх.13. Молитва на закінчення катехези або відвідання Пресвятих Дарів: Коротка адорація під керівництвом катехета.
Б. Методичні зауваження:
1. Дидактична мета: Описати дітям події, які відбулися у Великий Четвер. 2. Виховна мета: Виховати поставу поваги до Євхаристії та до священиків. 3. Застосовані методи: Діалог, розповідь, наочний, урочисте читання Святого Письма.
4. Катехетичні посібники: Малюнки, зошит, пісенники, свічка. 5. Джерело: Святе Письмо
6. Використані катехетичні опрацювання: Zaleski W., Nauka Bo?a, t. IV, Pozna?, 1959. 7. Автори : 1 редакція: Микола Пищик 2 редакція: Марія Жуковська
22. ЗНУЩАННЯ І СМЕРТЬ ІСУСА
А. Хід катехези:
1. Вступна молитва: „Отче наш”, „Радуйся, Маріє”, “Вірую в Бога”, „Котрий за нас терпів рани”.
2. Повторення попередньої катехези: а) зміст запису в зошиті;. б) зміст розповіді за допомогою запитань: 1. Яке було найбільше свято у євреїв? - Найбільшим святом було свято Опрісноків, що зветься Пасха. 2. Що Ісус зробив на Тайній Вечері? - Ісус на Тайній Вечері взяв хліб , поламав його і мовив: “Це моє тіло, що за вас віддається, чиніть це на мій спомин: Так само взяв чашу по вечері кажучи: “Ця чаша – це Новий Завіт у моїй крові, що за вас проливається” 3. Що Ісус встановив на Тайній Вечері? – Ісус встановив Таїнство Священства і Євхаристії. 4. Де Ісус спожив вечерю? - Ісус споживав вечерю в Вечірнику. 5. Для чого Христос приніс себе у жертву? – Ісус приніс себе в жертву, щоб відкупити людство від гріха. 6. Хто може відправляти Святу Месу? – Святу Месу можуть відправляти Святий Отець, єпископи та священики. в) перевірка домашнього завдання.
3. Життєвий досвід: Висказування дітей на тему: „За яких обставин відходили з цього світу (помирали) люди яких они знають. Якою була їх смерть? В житті Ісуса був також день Його муки і відходу з цього світу. 4. Запис теми: Знущання і Смерть Ісуса 5. Розповідь про спасенне послання: А. Тепер хочу звернути вашу увагу на подію, яка відбулася з Ісусом в Велику П’ятницю, в день нашого Спасіння (було б добре, щоб в класі була карта, або план старого міста Єрусалиму з вказаною на ньому Хресною Дорогою Ісуса). а) Засідання санхедрину (Читання Святого Письма Лк 22, 66-71) Ісуса схопили. Зранку наступного дня повели на раду, на якій зібралися первосвященики і книжники. Вони запитали Ісуса: “Коли Ти Христос, скажи нам?”. Він відповів їм: “Коли скажу вам, ви не повірите, від нині Син Чоловічий сидітиме по правиці Божої сили”. Знервовані відповіддю Ісуса священики і книжники сказали: “То значить Ти - Син Божий?”. “Самі ж кажете, що Я” - відповів Ісус. Вони схопили Його і повели до Пилата, говорячи, що більше не потребують свідоцтва і так знають, що Він богохулець.
б) Ісус перед Пилатом (Читання Святого Письма Лк 23, 1-5) Ікона (Иисус Христос, Италия – Христианская Россия 1982г., роздел №50) або інший малюнок Ісуса перед Пилатом). У Пилата первосвященики почали обвинувачувати Ісуса за те, що Він підбурює народ і каже, що Він Христос - Цар. Пилат запитав Ісуса, чи Він Цар Єврейський, Ісус відповів, що Він ним є. Тоді Пилат промовив до первосвящеників і до юрби, що не знаходить у Ньому жодної провини, Але юрба наполягала і кричала, що Він підбурює народ від Галилеї, аж сюди. Коли Пилат дізнався, що Ісус підлягає владі Ірода, тоді відіслав Його до нього (показати на карті план, де знаходиться дім Пилата, де знаходився санхедрин, дорогу до Ірода, а також малюнок, де Ісус перед Пилатом). в) Ісус перед Іродом (Читання Святого Письма Лк 23, 6-12) Ірод дуже зрадів, коли побачив Ісуса. Він давно хотів бачити Його, та особливо Його чуда. Але Ісус нічого не відповів Іродові. Тоді той, зневаживши Ісуса, надів на Нього білий одяг (одяг царя) і насміявшись над Ним, відіслав Його назад до Пилата. г) Ісус чи Варавва? (Читання Святого Письма Мт 27, 15-26) Був у них такий звичай, що на свято відпускали одного з в’язнів. Пилат хотів відпустити Ісуса. Він запропонував це людям, але люди кричали, щоб він розіп'яв Ісуса, а відпустив Варавву, який за міським законом, за вбивство був ув’язнений. “Розіпни Його!” - кричали люди. Пилат зрозумів, що нічого вже не може зробити. І тому наказав відпустити Варавву, а Ісуса віддати їм на розправу. д) Бичування і увінчання терном (Читання Святого Письма Мт 27, 27-31) (Иисус Христос, роздел №50, або інша ікона Ісуса увінчаного тернем.) Прив’язавши Ісуса до стовба, вояки почали Його бити. Били дуже сильно, ранячи тіло Ісуса. Потім роздягнули Його, накинули на Нього червоний плащ (урочистий одяг царя), поклали на голову вінець з тернини. Брали тростину і били Його по голові. Припавши на коліна, глузували з Ісуса, кажучи: “Радуйся, Царю Юдейський!”. При цьому плювали на Нього. Коли насміялися з Нього, скинули з Нього плащ, одягнули на Нього Його одяг і повели на розп’яття. е) На хресній дорозі (Читання Святого Письма Лк 23, 26-28) Ікона (Ілюстрована Біблія для молоді, Zagreb 1982р., ст. 458-459). Поклали на плечі Ісуса важкий хрест і повели Його через вулиці міста до місця, що зветься „Череп”, місця розп’яття. Під важким хрестом Ісус декілька разів падав, але піднімаючись йшов далі. Щоб Ісус зміг дійти до призначеного місця, примусили одного чоловіка, ім’я якого Симон з Киренеї, нести хрест Ісуса. По дорозі Ісус також зустрів жінок, які співчували Йому, гірко плакали. Ісус сказав їм: “Не плачте наді Мною, а плачте над собою і над вашими дітьми!”. Він хотів цим сказати, що потрібно плакати над своїми гріхами. є) Розп’яття (Читання Святого Письма Лк 23, 32-38) (Иисус Христос, раздел №51, або інший образ розп’яття). Як прийшов на місце, що зветься “Череп”, Його розіп'яли разом зі злочинцями. Одного по правій стороні, а другого по лівій. Ісус же сказав: “Отче, відпусти їм! Не знають бо, що роблять!”. Люди і первосвященики насміхалися над Ісусом (показати на карті, як вели Ісуса на місце розп’яття).
ж) Смерть Ісуса Христа (Читання Святого Письма Лк 23, 44-49) Було біля шостої години, темрява огорнула усю землю аж до дев’ятої години. Сонце затьмарилось, завіса Храму роздерлася посередині. Тоді Ісус закричав сильним голосом: “Отче, у Твої руки віддаю духа Мого!”. Сказавши це, Він віддав духа. Побачивши, що сталося, сотник визнав Бога, кажучи: “Справді цей чоловік був праведний”. з) Похорон Ісуса (Читання Святого Письма Лк 23, 50-54) (Иисус Христос, роздел №53, або інший образ покладення Ісуса до гробниці). Коли Ісус помер, Йосип з Ариматеї, який очікував Божого Царства, пішов до Пилата. Він просив дозволу, щоб забрати тіло Ісуса. Зняв він тіло з хреста, обгорнув його в полотно, поклав у гробницю, висічену в скалі, де ще ніхто не лежав.
Б. Скласти учнівські парти у вигляді великого столу, накрити стіл білою скатертиною, попередньо приготувати прісний хліб. Учні сідають навколо столу, як учні Ісуса Христа, катихет розділяє між дітьми хліб. Пояснює символічне значення хліба. Коротко нав’язує до пасхальної вечері в Старому Завіті. Потім переходить до теми катехези. Впроваджується дітей в атмосферу Великої П’ятниці. (Можна розпитати дітей що відбулося 2000р тому назад в цей день.) Заохочення учнів, що вони теж можуть пережити той день коли Ісуса розп’яли на хресті. Далі підготовлювати дітей до сценки: тут потрібно вбрання на: Пилата, Ісуса, Фарисеїв та книжників, народ, вояків і жінок. Розтавляється по різних сторонах акторів і дається кожному в руки тексти до їх ролі. Книжники та Фарисеї Дія І „Коли Ти Христос, скажи нам?”. „То значить Ти - Син Божий?”. „Навіщо нам ще свідки - самі ми чули з уст Його” (дія ІІ) „Цього ми знайшли, що він підбурює народ наш, забороняє давати кесареві податок і каже, що Він Христос-Цар” „Народ бунтує, навчаючи по всій Юдеї почавши від Галилеї” Пилат Дія ІІ „Ти Цар Юдейський” „Я не знаходжу ніякої провини на цій людині” Ісус „Коли скажу вам, ви не повірите, від нині Син Чоловічий сидітиме по правиці Божої сили”. (дія І) „Самі ж кажете, що Я”(дія І) „Ти кажеш” (дія ІІ) „Дочки єрусалимські, не плачте надо мною, а плачте над собою і над вашими дітьми” (дія 6) Народ „Розіпни Його!” (дія 4) „Кров Його на нас і на наших дітях” (дія 4) Вояки „Радуйся, Царю Юдейський!”. (дія 5) Жінки Коли Ісус проходить біля них, то жінки плачуть (дія 6) І пізніше починається сценка. Катехет котрий розповідає кожну дію так допроваджує, що дитина знає що в цю хвилину потрібно відповісти. Наприклад: катехет говорить: „Книжники та Фарисеї зібралися на раду. Коли привели до них Ісуса, один з фарисеїв запитав Ісуса „Коли Ти Христос, скажи нам?” (катехет показує на дитину котра в цей час має відповісти: „Коли скажу вам, ви ж повірите, від нині Син Чоловічий...” І так повинна проходити ціла сценка. Катехет повинен триматися даного плану дії: Дія 1. Засідання Санхедрину - 2. Ісус перед Пилатом - 3. Ісус перед Іродом - 4. Ісус чи Варрава - 5. Бичування і увінчання терном - 6. Хресна дорога По закінченню сценки катехет впроваджує і вияснює символіку хреста. Спонтанна молитва і адорація Хреста: (діти по одному підходять до хреста, приклякають і цілують хрест. Після цього іде заклик до євангелізації і формування поведінки - версія А). Слід зауважити, що протягом усієї сценки звучить музика, спеціально підібрана - бажано класична.
6. Закріплення змісту розповіді за допомогою питань: 1. Коли Пилат запропонував відпустити Ісуса, що йому відповіли люди? – Люди відповіли: “Розіпни Його!”. 2. Що зробили вояки з Ісусом після бичування? – Вояки одягнули Йому вінець з тернини і насміхалися з Нього. 3. Коли Ісус прийшов на місце, що зветься “Череп”, що зробили з Ним воїни? – Коли вони прийшли на місце “Череп”, воїни розіп'яли Ісуса. 4. Хто хоронив Ісуса? – Ісуса хоронив Йосип з Ариматеї.
7. Молитва, що виникла з розповіді: а) приготування до молитви; (Потрібен хрест для адорації, дві свічки). Хрест – це центральна подія Великої П’ятниці – страждання і смерть Ісуса. Одночасно хрест – це знак нашого спасіння, на ньому Ісус поєднав людей з Богом. Будемо за це дякувати Богу, цілуючи хрест. Будемо підходити, ставати на коліна і цілувати хрест. б) хід молитви: Ведучий, тримаючи хрест говорить: “Ось дерево хреста, на якому зависло Спасіння світу, прийдімо з поклоном”. Всі відповідають: “Підемо з поклоном” (3 р.) Ведучий розпочинає пісню: “В хресті терпіння”, ставить хрест і перший його цілує…
8. Формування поведінки: Хрест є знаком нашого спасіння, знаком любові Бога до нас. Той, хто робить на собі знак хреста визнає, що приймає любов, міць Божу. Визнає, що вірить у своє спасіння, яке дав Ісус на хресті. Погано, коли знак хреста, знак Божої любові робимо байдуже, недбало, поспішно, без любові. Ми повинні робити цей знак поволі, замислюючись над тим, що він означає.
9. Заклик до євангелізацїї: Кожен християнин має обов’язок проголошувати науку Ісуса Христа. Ми можемо це робити, коли будемо визнавати віру серед інших людей. Розпочинаючи якусь працю, чи навчання в школі, ми повинні помолитись, взиваючи Бога на допомогу. І цим ми будемо говорити іншим, який наш Бог – Всемогутній, бо постійно мені допомагає.
10. Запис у зошит: “Ісуса Назарянина, мужа, якого Бог засвідчив серед вас силою, чудами і законами, що Бог зробив через Нього між вами, як ви самі знаєте, отого мужа, згідно з визначеною поставою і передбаченням Божим, ви видали і вбили руками беззаконних, прибивши до хреста, але Бог воскресив Його” (Дн 2, 22-24). 11. Домашнє завдання: Прочитай тексти: Іс 53, 3-9 – заповідь страждаючого Месії. Мт 27, 1-66 – в цьому тексті спробуй знайти, якими подіями з життя Ісуса виконується заповідь про Месію, запиши ці вірші в зошит.
Читайте також:
|
||||||||
|