Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Перевірка присутніх.

 

13. Молитва на закінчення катехези або відвідання Пресвятих Дарів:

Пісня "Осанна" (Паломницький пісенник "З Марією в дорозі", друге видання, Кам.-Подільський 1997, с.158).

 

 

Б. Методичні зауваження:

 

1. Дидактична мета:

Усвідомити про сенс подій пов'язаних з в'їздом Ісуса до Єрусалиму.

 

2. Виховна мета:

Виховати у дітей відвагу у важких життєвих ситуаціях, вміння приймати з гідністю, як радісні події з життя, так і сумні.

 

3. Застосовані методи:

Діалог, розповідь, наочний, урочисте читання Святого Письма, спів.

 

4. Катехетичні допоміжники:

Свічка, малюнок із зображенням урочистого в'їзду Ісуса до Єрусалиму, Паломницький пісенник "З Марією в дорозі", друге видання, Кам.-Подільський 1997, с.158.

 

5. Джерело:

Святе Письмо

 

6. Використані катехетичні опрацювання:

Nauka Bo?a, t. 4, Poznaс 1959, s. 218-220.

Jezus Zbawіciel w?r?d nas, klasa IV, Warszawa, s. 62-64.

 

7. Автори :

1 редакція: Олександр Новощинський

2 редакція: Анна Старук


21. ТАЙНА ВЕЧЕРЯ

 

 

А. Хід катехези:

 

1. Вступна молитва:

Отче наш…”, „Радуйся, Маріє”, молитва до Ангела Охоронця, Сім Святих Таїнств.

 

2. Повторення попередньої катехези:

а) зміст запису в зошиті;.

б) зміст розповіді за допомогою запитань:

1. Про яку урочисту подію з життя Ісуса Христа ми сьогодні говорили? – Ми говорили на останній зустрічі? Ми говорили про славний в’їзд Ісуса до Єрусалиму.

2. Чому Ісус в’їхав на ослі? – Ісус в’їхав на ослі тому, що хотів підкреслити, що Він Цар миру.

3. Як зустрічали люди Ісуса? – Люди стелили Йому під ноги свої шати та пальмове листя, і викрикували: “Осанна Синові Давидовому. Благословенний, котрий йде в ім’я Господнє”.

4. Як на це відреагували фарисеї? – Фарисеї дуже обурювалися, що люди так викрикують і хотіли, щоб Ісус їм заборонив.

5. Як відповів їм Ісус? – Ісус відповів так: “Якщо люди перестануть викрикувати, почне говорити каміння”.

6. Як ми сьогодні пригадуємо цей день? – Ми у Вербну неділю ідемо до храму з гілочками лози.

в) перевірка домашнього завдання.

 

3. Життєвий досвід:

У кожного з вас, мабуть, була така ситуація, коли ви з кимось розлучалися. Завжди в такому випадку хочеться подарувати щось на пам’ять. Чи то якийсь сувенір, чи саморобку, фотографію чи якийсь малюнок. Цей дарунок завжди довго зберігається на згадку про людину. Так само люди зберігають культурні цінності. Якщо хтось написав гарну музику, літературний твір, чи картину, всі тим захоплюються. Передають одні одним. Вже композитор помер, а музику слухають віками. Немає в живих письменника, а його твори перечитують люди різних часів. Вже художника давно немає, а його картини зберігаються в музеях на згадку для усіх поколінь.

А для нас, християн, великою пам’яткою про Ісуса є Тайна Вечеря, яку Він нам залишив. Отож, на сьогоднішній катехезі ми будемо говорити про Тайну Вечерю.

 

4. Запис теми:

Тайна Вечеря

 

5. Розповідь про спасенне послання:

а) Приготування Пасхи (Читання Святого Письма Мт 26, 17-25)

Сьогодні ми дізнаємось про те, як Ісус залишив після себе Пам’ятку. Сталося це під час Останньої Вечері, яку Ісус їв разом зі своїми друзями перед своєю смертю. Цю вечерю називають Тайна Вечеря. Ось що св. Матей розказує у своєму Євангеліє про приготування до цієї вечері:

“Першого дня Опрісноків приступили учні до Ісуса й питають: “Де хочеш, щоб ми приготували Тобі їсти Пасху?”. Він відповів їм: “Ідіть до такого ось чоловіка в місто й скажіть йому: Учитель каже: Час мій близько, тож у тебе споряджу Пасху з учнями моїми”. Учні зробили так, як їм звелів Ісус, і приготовили Пасху”.

Колись євреї святкували Пасху на пам’ять про Вихід з Єгипту. Розпочинали її в Великий Четвер вечірньою трапезою, на якій споживали ягня, щоб подякувати Богу, що колись в Єгипті кров ягняти оберігала євреїв від рук ангела смерті.

Коли настав вечір, сів Він до столу з дванадцятьма учнями. Коли вони їли, Він промовив: “Кажу вам: не питиму віднині з цього виноградного плоду аж до дня того, як питиму його новим з вами в Царстві Отця мого”. І спожив Ісус з ними пасхальне ягня згідно приписаних обрядів, тобто серед молитв, співу псалмів, їжі.

б) Ісус обмиває ноги апостолам (Читання Святого Письма Йн 13, 1-20)

Між учнями почалася суперечка, хто з них найбільший. І мовив Ісус: „Хто є більший серед вас, нехай буде менший, а наставник - як слуга. Хто бо більший? Той, хто за столом, чи той, хто служить? Хіба не той хто за столом? Я між вами як той, що служить”. Щоб дати їм останню науку, Ісус йде на незвичайний акт приниження і вирішує умити їм ноги. „Встав від вечері, взяв рушник і підперезався. Тоді налив води до умивальника і почав обмивати учням ноги та обтирати рушником, яким був підперезаний. Підходить і до Симона – Петра, та той Йому: “Ти, Господи, - мені вмивати ноги?” Каже йому Ісус у відповідь: “Те, що я роблю, ти під цю пору невідаєш, зрозумієш потім”. “Ні, не митимеш моїх ніг повіки”. „Коли я тебе не обмию, - одрікає Ісус, - то не можеш зі мною мати частки”. „Господи, - промовив до Нього Симон Петро – то не тільки ноги, але і руки, і голову”. А Ісус йому: “Хто обмитий, нічого не треба вмивати крім ніг, увесь бо він чистий. Ви чисті, та не всі”. Знав бо Він, хто мав Його зрадити, тим то й мовив: “Не всі ви чисті”.

Обмивши їм ноги, сів до столу, тай каже до них: „Чи знаєте, що я зробив вам? Ви звете мене: Учитель, Господь. І правильно мовите, бо я є. Тож, коли вмив вам ноги я – Господь і Учитель – то й ви повинні обмивати ноги один одному. Приклад дав я вам, щоб і ви так робили, як оце я вам учинив”.”

На знак пам’яті, що Ісус умив ноги 12-ти апостолам, щороку єпископи і священики в Великий Четвер умивають ноги 12-ти парохіянам.

г) Архієрейська молитва (Читання Святого Письма Йн 17, 1-26)

Ідучи на смерть Ісус підготовлює своїх учнів до цього, молиться до Отця за них і єдність між ними. (Читання фрагменту Архиєрейсбкої молитви). В своїй молитві архієрейській Ісус молився за себе, щоб Отець Небесний допоміг Йому випити чашу терпіння (Йн 17, 1-6), також молився за учнів щоб були вірні його науці під час переслідувань (Йн 17, 6-20). Ісус молився також за цілу Церкву і за всіх людей, щоб ніхто не загинув і не загубився по дорозі (Йн 17, 20-26).

д) Установлення Євхаристії і Священства (Читання Святого Письма Лк 22, 19-20)

Ісус на Тайній Вечері встановив також Пресвяте Таїнство Євхаристію. Як колись в Кані Галілейській першим чудом, яке учинив Ісус, було те, що перемінив воду на вино, так одним з останніх чудес було те, що Ісус перемінив хліб на Своє Тіло, а вино на Свою Кров. На Тайній Вечері установив теж Таїнство Священства. Він призначає своїх учнів, які Його оточують, шафарями Найсвятішого Таїнства і його сторожею. Встановлюючи це Таїнство Ісус сказав: “Чиніть це на мій спомин” і з того часу священики мають владу перемінювати хліб у Тіло, вино у Кров Ісуса . Роблять це вони щоденно під час Святої Меси.

(Якщо існує така можливість то, наступної катехези запросити дітей на Святу Месу, під час якої діти займуть місця навколо вівтаря, як навколо Пасхального Столу, священник уділить їм Святе Причастя під видом: хліба і вина.)

 

6. Закріплення змісту розповіді за допомогою питань:

1. Яке було найбільше свято у євреїв? - Найбільшим святом було свято Опрісноків, що зветься Пасха.

2. Що Ісус зробив на Тайній Вечері? - Ісус на Тайній Вечері взяв хліб , поламав його і мовив: “Це моє тіло, що за вас віддається, чиніть це на мій спомин: Так само взяв чашу по вечері кажучи: “Ця чаша – це Новий Завіт у моїй крові, що за вас проливається”

3. Що Ісус встановив на Тайній Вечері? – Ісус встановив Таїнство Священства і Євхаристії.

4. Де Ісус спожив вечерю? - Ісус споживав вечерю в Вечірнику.

5. Для чого Христос приніс себе у жертву? – Ісус приніс себе в жертву, щоб відкупити людство від гріха.

6. Хто може відправляти Святу Месу? – Святу Месу можуть відправляти Святий Отець, єпископи та священики.

 

7. Молитва, що виникла з розповіді:

а) приготування до молитви;

Зараз заспіваємо пісню. Цією піснею під час Літургії ми дякуємо Ісусові за те, що Він у Святому Причасті приходить до нас під виглядом Хліба і Вина. Пісня: “О Христе Ти даєш нам” (Паломницький пісенник “З Марією в дорозі” (друге видання), Кам.-Подільський, 1997, с. 102.)

б) хід молитви:

Спів пісні.

 

8. Формування поведінки:

Ісус нас чекає щоразу на Святій Месі. Він дуже радіє, коли ми до Нього приходимо і беремо активну участь у Літургії, коли належно поводимося у храмі, віддаємо честь і славу, пошану Ісусові, який перебуває у Пресвятих Дарах, коли розповідаємо Йому про свої проблеми та радості. Згадаймо, що говорить третя Божа Заповідь. Що означає – у свята і неділю приходити до храму і брати участь у Євхаристії. Священики – це послідовники Ісуса. В кожному священникові перебуває Христос. Тому до священників ми повинні відноситися з особливою пошаною.

 

9. Заклик до євангелізацїї:

Будемо іншим говорити, яким є наш Бог, що Він нам допомагає, що Він чекає всіх нас. Тому, коли будете йти до храму у неділю чи в свята, заохочуйте до цього своїх друзів, родину. Намагайтеся розповісти іншим, що Христос чекає на нас в Євхаристії, в Пресвятих Дарах, чекає в постаті священника.

 

10. Запис у зошит:

На Тайній Вечері Ісус встановив два Таїнства: Таїнство Євхаристії та Священства.

11. Домашнє завдання:

Знайти в Святому Письмі у скількох євангелістів зустрічаємо опис

Тайної Вечері, скорочено записати в зошит один з цих фрагментів.

 


Читайте також:

  1. IV. Перевірка розв’язання і відповідь
  2. Аналітична перевірка звітності
  3. Апеляційне оскарження і перевірка ухвал суду першої інстанції
  4. Вибір і перевірка проводів та кабелів за нагріванням
  5. Вимірювання перевищень, перевірка горизонтальності обладнання
  6. Добір людей і перевірка виконання
  7. Документальна перевірка достовірності об'єкта оподаткування
  8. Документальна перевірка єдиного податку
  9. Документальна перевірка правильності нарахування ПДВ
  10. Експериментальна перевірка Максвеллівського розподілу молекул по швидкостям (дослід Штерна)
  11. Етап 9. Перевірка і редагування рукопису
  12. Зборка, перевірка і випробування трансформаторів




Переглядів: 418

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перевірка присутніх. | Перевірка присутніх.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.