Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Перевірка присутніх.

 

13. Молитва на закінчення катехези або відвідання Пресвятих Дарів:

"Ісусе! Сьогодні ми відкрили для себе Твою велику любов, проявлену у стражданнях. Допоможи нам стати міцнішими, приймаючи участь в Твоєму стражданні, навчи нас підтримувати своїх ближніх, в Твоє Ім'я".

 

 

Б. Методичні зауваження:

 

1. Дидактична мета:

Відкрити зміст Переображення Господнього, Його провіщення і приготовлення учнів до Муки Ісуса.

 

2. Виховна мета:

Формувати в дітей свідоме розуміння сенсу терпіння і віри в терпінні, заохотити поєднувати своє терпіння з терпінням Ісуса.

 

3. Застосовані методи:

Урочисте читання Святого Письма, аналіз тексту, наочний, розповідь, оповідання, спів, аудіовізуальний.

 

4. Джерело:

Святе Письмо

 

5. Катехетичні посібники:

Фільм, свічка, дошка, пісенники.

 

6. Автори :

1 редакція: Олександр Єфіменко

2 редакція: Оксана Тартачник

 

 

20. В'ЇЗД ІСУСА В ЄРУСАЛИМ

 

 

А. Хід катехези:

 

1. Вступна молитва:

"Отче наш", "Радуйся, Маріє", "Вірую", молитва до Ангела Охоронця.

 

2. Повторення попередньої катехези:

а) зміст запису в зошиті;

б) зміст розповіді за допомогою запитань:

1. Яку Божественну здатність мав Ісус? – Ісус мав здатність передбачати майбутнє.

2. Що Ісус об'явив своїм учням? – Ісус об'явив своїм учням, що Його вб'ють і на третій день Він воскресне.

3. Свідками чого стали троє учнів Ісуса, що пішли з Ним на високу гору? – Ці учні стали свідками Переображення Господнього.

4. Навіщо було Переображення Господнє? – Переображення Господнє було для того, щоб учні увірували в Божество Ісуса Христа і через це приготувалися на звістку про муку і смерть Ісуса.

5. За кого Ісус страждав? – Ісус страждав за нас, за всіх людей, щоб відкупити нас з гріхів.

в) перевірка домашнього завдання.

 

3. Життєвий досвід:

У Надійки був старший брат Андрій, який служив в армії. Його військова частина була дуже далеко і родина не в змозі була його навідати. Надійка і вся сім'я з нетерпінням чекали повернення хлопця, адже так довго не бачили його і спілкувалися з ним лише по пошті. Але ось минуло півтора року. Настав день, якого всі чекали. Вранці отримали телеграму, що Андрій вже в дорозі. Хотілося зустріти такого бажаного гостя якось особливо. Тому вирішили все гарно прибрати та прикрасити. Мама спекла чудового торта, приготувала інші смачні страви, які любив син. Кругом застелили килими, в кожній кімнаті поставили квіти. Наблизився час приїзду Андрія. Всі взяли квіти і пішли його зустрічати. Коли вони побачили знайому постать, у них вирвався радісний окрик. Всі його вітали, обіймали, цілували.

А як в ваших родинах зустрічають гостей?

Як зустрічають поважних гостей міста (села)?

Колись в Єрусалимі також урочисто вітали Ісуса.

 

4. Запис теми:

В'їзд Ісуса в Єрусалим

 

5. Розповідь про спасенне послання:

а) В'їзд Ісуса до Єрусалиму

Ще за 500 років до народження Ісуса Христа пророк Захарія говорив такі слова: "Радій вельми, о дочко Сіону, веселись дочко Єрусалиму! Ось цар твій до тебе гряде, справедливий і повний спасіння, покірний і їде на ослику". Люди тоді ще не могли знати про яку подію говорив пророк. А потім, коли це сталося, всі зрозуміли, що мав на увазі Захарія. А чи здогадуєтеся ви, про що тут йде мова?

(Урочисте читання Святого Письма: Мт 21, 1-17)

Роз'яснення. Як щойно почули, Ісус при близився до Витфагії. Посилає своїх учнів, щоб ті привели Йому осли цю і осля, і каже, якщо хтось спитає для чого вони це роблять, тоді мають відповісти, що Господь потребує їх. І так сталося. Коли учні знайшли ослицю з ослям і хотіли взяти з собою, їх запитали, навіщо вони це роблять. Вони відповіли так, як навчив їх Ісус: "Господь їх потребує". Тоді учням дозволили їх взяти.

Може виникнути питання: "Чому Господь в'їжджав до Єрусалиму на ослиці, хоч міг взяти коня?" Бо в той час осел означав мир, а кінь був знаком війни. І Ісус в'їжджає на ослі, підкреслюючи цим, що Він Цар, який несе мир.

Люди вже довго не бачили Ісуса. Побачивши Його серед учнів, вони вибігли до брами, щоб Його привітати. А в той час царів зустрічали так: коли цар входив до міста, люди стелили свій одяг йому під ноги, а також простеляли дорогу пальмовим гіллям. І так само вони зробили при зустрічі з Ісусом Христом. Встелили дорогу пальмовим гіллям та своїми шатами. Радісно всі викрикували: "Осанна Синові Давидовому. Благословенний, котрий йде в ім'я Господнє". Слово "Осанна" означає радість і прославлення.

(Демонструється малюнок, пропонується слаіди з зоображенням Пальмової неділі)

Люди вітали Ісуса як Царя, який несе мир, який має запанувати в Ізраїлі. Але були і такі люди, які не раділи з того, а постійно нарікали на Ісуса за те, що люди називали Його Царем Ізраїля. Але Ісус їм сказав, що якщо люди замовчать, то каміння почнуть замість них говорити. Але ті Його не зрозуміли.

Пізніше, коли Ісус ввійшов до святині, навколо Нього зібралися сліпі і криві, Господь їх оздоровлював. А діти, коли побачили Його, почали викрикувати "Осанна Синові Давидовому". Фарисеї почувши це знову, вдруге почали дорікати Ісусові, що діти про Нього так кажуть. А Господь сказав їм: "Чи ви не пам'ятаєте, що написано: "З уст немовлят та ссущих ти вчинив собі похвалу". Фарисеї ж знову замість того, щоб прославляти Бога і радіти, обурювалися на ті радісні окрики.

Хоч ми бачимо, що Ісус розділяв радість з людьми, але при цьому Він знав, що ці самі люди через кілька днів будуть кричати "Розіпни Його, а нам віддай Варавву", "Кров Його на нас і на наших дітей". Від того Йому було дуже боляче, що люди такі непостійні в своїх переконаннях, в своїх вчинках і діях. Та Він все це приймає з покорою.

б) Святкування в'їзду Ісуса Христа до Єрусалиму в літургії Церкви

В літургії Церкви є один день, коли ми пригадуємо той в'їзд в Єрусалим, цей день називається Вербна неділя. В цей день всі ми приходимо до храму з гілочками лози, які нам нагадують про те, як люди Єрусалиму вітали Господа Ісуса. Священик посвячує гілочки і ми приносимо їх до своїх осель, щоб помістити біля розп'яття, щоб через них спливало Боже благословення на наш дім.

 

6. Закріплення змісту розповіді за допомогою питань:

1. Про яку урочисту подію з життя Ісуса Христа ми сьогодні говорили? – Ми сьогодні говорили про славний в'їзд Ісуса до Єрусалиму.

2. Чому Ісус в'їхав на ослі? – Ісус в'їхав на ослі тому, що хотів підкреслити, що Він Цар миру.

3. Як зустрічали люди Ісуса? – Люди стелили Йому під ноги свої шати та пальмове листя, і викрикували: "Осанна Синові Давидовому. Благословенний, котрий йде в ім'я Господнє".

4. Як на це відреагували фарисеї? – Фарисеї дуже обурювалися, що люди так викрикують і хотіли, щоб Ісус їм заборонив.

5. Як відповів їм Ісус? – Ісус відповів так: "Якщо люди перестануть викрикувати, почне говорити каміння".

6. Як ми сьогодні пригадуємо цей день? – Ми у Вербну неділю ідемо до храму з гілочками лози.

 

7. Молитва, що виникла з розповіді:

а) приготування до молитви;

Зараз ми так само помолимося, і привітаємо Ісуса, як жителі Єрусалиму, коли вийшли Його зустрічати. Стараймося говорити слова цієї молитви з великою вірою в те, що Ісус є Богом і Царем миру. Слова цієї молитви звучать щораз під час Святої Меси. Можна слова молитви заспівати.

б) хід молитви:

"Свят. Свят. Свят. Господь Бог Саваот. Повні небеса і земля слави Твоєї. Осанна во вишніх. Благословенний, котрий йде в ім'я Господнє. Осанна во вишніх."

 

8. Формування поведінки:

Ісус знав, що Його чекає за кілька днів, але приймає ці радісні окрики і вітання. Ісус цим показує нам, що ми так само маємо пам'ятати, що після радості можуть настати хвилини смутку і терпіння. І після терпіння може знову повернутися радість. Тому необхідно з гідністю приймати як радісні події нашого життя, так і сумні події та терпіння.

 

9. Заклик до євангелізацїї:

Якщо ви побачите, що хтось страждає, то допоможіть йому не падати духом. Розкажіть з якою гідністю Ісус приймав і радість, і терпіння. Поясніть, що після терпіння знову повернеться радість.

 

10. Запис у зошит:

Ісус через свій в'їзд до Єрусалиму хоче показати, що Він Бог і Цар миру.

11. Домашнє завдання:

Уважно прочитати Євангеліє від Луки 19, 29-48 і дати відповідь на запитання:

Що Ісус сказав про храм?

 


Читайте також:

  1. IV. Перевірка розв’язання і відповідь
  2. Аналітична перевірка звітності
  3. Апеляційне оскарження і перевірка ухвал суду першої інстанції
  4. Вибір і перевірка проводів та кабелів за нагріванням
  5. Вимірювання перевищень, перевірка горизонтальності обладнання
  6. Добір людей і перевірка виконання
  7. Документальна перевірка достовірності об'єкта оподаткування
  8. Документальна перевірка єдиного податку
  9. Документальна перевірка правильності нарахування ПДВ
  10. Експериментальна перевірка Максвеллівського розподілу молекул по швидкостям (дослід Штерна)
  11. Етап 9. Перевірка і редагування рукопису
  12. Зборка, перевірка і випробування трансформаторів




Переглядів: 387

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перевірка присутніх. | Перевірка присутніх.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.