МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Перевірка присутніх.
13. Молитва на закінчення катехези або відвідання Пресвятих Дарів: Ісус Христос установив св. Петра намісником в Церкви. Тому помолимося за "Петра нашого часу" Йоана Павла ІІ в молитві "Ангел Господній". Цю молитву просив відмовляти Йоан Павло ІІ в день Його вибору на Столицю Петрову.
Б. Методичні зауваження:
1. Дидактична мета: Усвідомити дітям, що Ісус Христос на землі залишив свого заступника.
2. Виховна мета: Виховувати пошану до тих, які намістниками Апостолів (до Святого Отця, єпископів, священників).
3. Застосовані методи: Наочний, розповідь, спів, оповідання, опис, читання Святого Письма.
4. Катехетичні допоміжники: Зошит, дошка, карта.
5. Джерело: Святе Письмо
6. Використані катехетичні опрацювання: Сборник "Свет и жизнь", Брюссель 1990, с. 201, 274-275, 280. Пісенник "З Марією в дорозі", Кам'янець-Подільський, 1997, с. 199 Zaleski W., Nauka Bo?a, Poznaс 1959, t. 4, s. 182-183. Jasnota Z., Scie?ka przez Pi?mo ?wiete, Olsztyn 1992, s. 128.
7. Автори : 1 редакція: Домінік Яцкув 2 редакція: Неоніла Ільніцька
19 . ПРОВІЩЕННЯ МУКИ ТА ПЕРЕОБРАЖЕННЯ ГОСПОДНЄ
А. Хід катехези:
1. Вступна молитва: "Отче наш", "Радуйся, Маріє", "Вірую", молитва до Ангела Охоронця.
2. Повторення попередньої катехези: а) зміст запису в зошиті;. б) зміст розповіді за допомогою запитань: 1. Про що запитав Ісус Христос своїх учнів, коли вони знаходилися в околицях Филипової Кесарії? – Ісус запитав Апостолів, за кого Його вважають люди. 2. Що відповіли учні? – Учні відповіли - Одні за Йоана Христителя, інші за Іллю, ще інші за Єримію або одного з пророків. 3. Що відповів Св. Петро на слова Ісуса? – Святий Петро сказав Ісусу: "Ти, Месія, Син Бога живого". 4. Ким встановив Ісус св. Петра в Церкві? – Ісус встановив Петра намісником в Церкви. 5. Що ще обіцяв Ісус Христос св. Петру? – Ісус також обіцяв св. Петру, що він буде скелею, на якій Ісус збудує Церкву, а також, що Петро зв'яже на землі – буде зв'язане в небі, а що розв'яже – буде розв'язане. 6. Чи маємо молитися за Святого Отця? - Так, маємо молитися за Святого Отця приватно, а також на Святій Месі. в) перевірка домашнього завдання.
3. Життєвий досвід: Хочу розповісти вам історію, яка сталася в одній родині. Мати цієї родини занедужала і була змушена пройти медичний огляд. Лікарі встановивши діагноз повідомили, що без операції тут не обійдеться. Мати мала велику надію на одужання і не хотіла засмучувати родину, тому делікатно підготовлювала їх до цієї звістки, до того, що їй прийдеться страждати. А можливо ви знаєте Когось, хто так само, як мати, підготовлював своїх друзів до своїх страждань? (Ісус). Сьогодні ми дізнаємося, як це було з Ісусом, в Його житті, як Він розповідав про свої страждання, своє терпіння.
4. Запис теми: Провіщення муки та переображення Господнє
5. Розповідь про спасенне послання: а) Провіщення муки Ісуса Христа (Можна дітям показати фрагмент фільму "Ісус з Назарету", або ілюстрації на тему катехези). Ісус почав говорити своїм учням про необхідність йти до Єрусалиму і там багато страждати від старшин, первосвящеників та книжників. Говорив про те, що має бути вбитим і третього дня воскреснути. Він провіщав учням свої муки. Але вони не повністю розуміли значення Його слів, тому Петро заперечив: "Пожалій себе, Господи! Хай це не станеться з Тобою!" Ісус застеріг Петра, від його нерозуміння, сказавши: "Ти думаєш не про Боже, а про людське". б) Переображення Господнє Учні Христа не розуміли слів свого Учителя і тому волею Бога стали свідками переображення Господнього (Мт 17, 1-9). Ісус піднявся з трьома учнями на гору, щоб там помолитися. Це були: Петро, Йоан та Яків. Тут сталося велике диво. Христос стояв осяяний дивним світлом. Він розмовляв з Мойсеєм та Іллею. А згодом пролунав голос Небесного Отця: "Це мій улюблений Син, що я Його вподобав, Його слухайте".Учні злякалися і припали обличчям до землі. Переображення Господнє стало для учнів зміцненням у вірі. в) Сенс терпіння Ісус терпів муки, страждання для відкуплення наших гріхів, щоб нам відкрити шлях до неба. Він так нас полюбив, що не хотів щоб ми попали до пекла, тому відкупив нас своїм стражданням. Нам, людям, важко оцінити велич страждання, у якому існує прояв великої любові до Бога і ближніх. (Пропонується діалог з учнями на тему: "Спасіння - через терпіння" )
6. Закріплення змісту розповіді за допомогою питань: 1. Яку Божественну здатність мав Ісус? – Ісус мав здатність передбачати майбутнє. 2. Що Ісус об'явив своїм учням? – Ісус об'явив своїм учням, що Його вб'ють і на третій день Він воскресне. 3. Свідками чого стали троє учнів Ісуса, що пішли з Ним на високу гору? – Ці учні стали свідками Переображення Господнього. 4. Навіщо було Переображення Господнє? – Переображення Господнє було для того, щоб учні увірували в Божество Ісуса Христа і через це приготувалися на звістку про муку і смерть Ісуса. 5. За кого Ісус страждав? – Ісус страждав за нас, за всіх людей, щоб відкупити нас з гріхів.
7. Молитва, що виникла з розповіді: а) приготування до молитви; Господь знав свою дорогу і сприймав її в покорі, з великою любов'ю до Бога Отця, Він говорив: "Хай не моя, а Твоя буде воля…". Пісня: "Учитель" (Поломницький пісенник "З Марією в дорозі", с. 227) б) хід молитви: Спів пісні.
8. Формування поведінки: (Увагу дітей звернути на образ Ісуса). У нашому людському житті ми зустрічаємо багато труднощів і випробувань. Потрібно вміти їх долати, йдучи за Христом. - Коли тобі боляче від слів товариша, пробач йому і у відповідь зроби якусь приємність. - Коли тобі соромно за поведінку батьків, молись за них і люби їх. - Коли не можеш розв'язати задачу, не відкидай далеко книгу, попроси допомоги в Ісуса і ще раз уважно подумай над її розв'язком. Твоє життя – це твій шлях. Іди ним у любові до Господа та ближніх.
9. Заклик до євангелізацїї: Спробуйте своїм серцем відчути біль і страждання іншого серця. Наприклад, може бачиш що хтось впав і поранив ногу чи руку і так плаче, що чують всі сусіді. Підійди, заспокой його і скажи, що є Хтось, Хто страждав більше ніж він; розкажи йому про Ісуса, про Його страждання, за кого Він страждав. Допоможи зрозуміти своїм ближнім сенс страждання нашого земного життя.
10. Запис у зошит: Самостійно продовжити розпочате речення. "Він обернувся і ………… (Мт 16,13). "Він говорив іще, аж ось ……….. (Мт 17, 5) "Коли ж сходили з гори, Ісус ………(Мт 17, 9).
11. Домашнє завдання: Самостійно записати, що означало для учнів Переображення Господнє.
Читайте також:
|
||||||||
|