МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||
Фінансування робіт екологічної експертизі.При аналізі проектних рішень необхідно враховувати ті рішення, реалізацію яких може дозволити собі підприємство чи країна. Країни СНД і Центрально-Східної Європи витрачають на природоохоронні заходи менше, ніж 0,5-1% валового національного продукту. Прийнято закони і правила по дотриманню норм забруднення навколишнього середовища. Інвестиції на охорону навколишнього середовища по Польщі - 5% від державного бюджету, з національного фонду - 15 %, з екологічного фонду - 25 %, власні ресурси підприємств - 30%, міські бюджети - 20 %, міжнародна допомога -5%. При виборі пріоритетів у першу чергу враховується вартість збитку навколишнього середовища. Збиток поділяють на 3 категорії: І категорія- витрати здоров'я; забруднення навколишнього середовища приведе до хвороб і смерті. Здоров'я населення ушкоджується в результаті прямого впливу забруднення і непряме (впливає на фізіологію навколишнього середовища). Результати впливу оцінюються за даними досліджень західних країн і по екстраполяційним характеристикам (що буде з людиною, якщо буде така кількість забруднень).
П категорія- витрати виробництва. Деградація природного середовища зменшує продуктивність природних ресурсів, зменшує віддачу тих капіталовкладень, що уже вкладені в промисловість. Через забруднення відбувається руйнування природних процесів (біоочищення, очищення води, повітря). Ш категорія- утрати якості навколишнього середовища чи витрати комфортності середовища. Якість середовища визначається якістю повітря, води, ґрунту і т.д.
При оцінці збитку здоров'ю цей показник у даний час є найбільш пріоритетним для більшості країн світу. Кожна країна і місто мають свої пріоритети в цьому плані, мають специфічні гарячі точки, куди необхідно вкладати гроші. Гаряча точка може мати крапковий чи безліч розосереджених джерел забруднення. Наприклад, гарячим джерелом може бути транспорт. Також пріоритетом є ефективність тих мір, що прийняті для рішення природоохоронних задач. Зміна ступеню забруднення залежить від того, якими трубами викидається забруднення в навколишнє середовище. Будівництво високих труб є мало витратним заходом. За рахунок підвищення висоти викиду збиток скорочується по твердих частках у 12 разів, по оксидах азоту – у 2,5 рази, двоокису сірки – у 3 рази.
Проведення екологічної експертизи вимагає досить істотних фінансових витрат, тому при рішенні питання про її необхідність враховується ряд критеріїв. Так, при експертизі проектів будівництва й експлуатації господарських об'єктів приймаються в увагу масштаби проекту і його вартість, місце розташування об'єкта, можливі шляхи і масштаби нанесення збитку навколишній природному середовищу. Фінансування робіт із проведення екологічної експертизи здійснюється відповідно до «Нормативів витрат на проведення державної екологічної експертизи», затверджених Постановою СМ України № 644 від 13.06.1996 р. Згідно яким оплата за послуги береться в % від вартості розробки інвестиційної документації програм: Наприклад: При вартості інвестиційної документації програми -0,5 млрд. грн. Оплата за проведення екологічної експертизи перед проектної документації - 3,5%, проектної документації - 2,0 %. Вартість додаткової експертизи визначається застосуванням коефіцієнта 0,3 - 0,7 до вартості первинної експертизи. Організація виконання і надання послуг підрозділом Державної екологічної інспекції спрямовані на підвищення ефективності природоохоронної діяльності. Подача платних послуг здійснюється працівниками підрозділу Державної екологічної інспекції відповідно до «Положення про надання послуг підрозділам Державної екологічної інспекції» затвердженим наказом Мінекобезпеки України № 16 від 20.02.96 р. Граничні послуги за подачу послуг приведені в Додатку 1 «Положення ...» Наприклад: Експертиза проектів коштує - 10,...30 неоподатковуваних податком мінімальних заробітних плат (у залежності від складності проекту), базові нормативи плати за забруднення природного середовища України регулюється наказом Мінекобезпеки № 157 від 29.12.96 р. Наприклад: Викиди джерелом забруднень бензопирена - норматив плати 67871 грн./т, аміаку - 10 грн./т, чи свинцю його сполук - 2260 грн./т. Базові нормативи за скидання забруднювачів у поверхневі води, морські, підземні. Приведені в Додатку II «Положення ...». Наприклад: Феноли - 2752 грн./т, ціаніди -344 грн./т, миш'як - 1995 грн./т, нафта -206 грн./т. Базові нормативи за розміщення відходів: Наприклад: І клас токсичності (найбільш небезтурботні) 55 грн./т. Кошти, що надійшли на спеціальні рахунки за зроблені послуги, використовуються на покриття витрат, зв'язаних з виконанням послуг, матеріально-технічного забезпечення й організації заходів органів Мінекобезпеки, у т.ч. на оснащення інформаційним забезпеченням, придбання устаткування, обчислювальної техніки, транспортних засобів, зброї і спеціальних засобів оборони, придбання спеціального одягу, харчування для працівників екологічної інспекції при проведенні експертиз. Розробки нормативних документів, придбання науково-технічної літератури, організації конференцій, семінарів, перепідготовки кадрів екологічної інспекції. 10 % від прибутку отриманої внаслідок реалізації послуг, місцеві природоохоронні органи перелічують на спеціальний рахунок Главекоінспекції для створення резервного фонду, використання якого здійснюється начальником Главекоінспекції для надання допомоги місцевим природоохоронним органам при виникненні надзвичайних ситуацій. Контроль правильності одержання коштів за зроблені послуги і правильністю їхнього використання здійснюється службами Мінекобезпеки України. Перелік послуг, що можуть бути виконані екологами екологічної інспекції на договірних умовах приведені в Додатку II «Положення ...». Наприклад: Проведення інструментальних вимірів при інвентаризації джерел забруднень». Розмір і терміни оплати визначаються договором сторін. Відповідно до закону України «Про екологічну експертизу» № 8 від 09.05.95 р. фінансування державної екологічної експертизи, здійснюється її замовником. З бюджету фінансуються об'єкти, що реалізуються за рахунок державних капіталовкладень, екологічно небезпечні об'єкти, експертиза яких проводиться за рішенням КМ України чи Криму, місцевих рад, документів трудящих (з місцевих бюджетів чи фондів охорони о.с.). Фінансування інших екологічних експертиз проводиться за рахунок замовника. Фінансування суспільних екологічних експертиз проводиться за рахунок засобів громадські організації. Література: 1. Екологія і закон. Екологічне законодавство України. У 2-х томах. Київ 2. Т. А. Хорунжая. Методи екологічної небезпеки. М. 1998 р. Питання: 1. Вибір пріоритетів при фінансуванні об'єктів з метою охорони навколишнього середовища. 2. Правові основи фінансування робіт із проведення екологічної експертизи.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||
|