Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Виконання вправ на розвиток умінь

Ці вправи доцільно розпочати з формування елементарних навичок колективної творчої праці.

Вправа 1."Привітання вчителя". Педагог заходить в аудиторію. Студенти вітають його вставанням. Як правило, відбувається це неорганізовано, галасливо. Слід повторювати привітання, доки не виробиться одностайність, безшумність, м'якість і елегантність у виконанні цієї дії.

Вправа 2. "Зміна обстановки". Безшумно перейдіть змісця на місце, швидко переставте меблі, сядьте півколом чи в два ряди, змініть місця разом зі своїми стільцями, те ж саме зробіть із заплющеними очима.

Вправу слід поступово ускладнювати. Встановити певний порядок здійснення дії. Усі студенти повинні одночасно встати, підняти стільці, поставити їх у правильне коло, водночас сісти. Спочатку це робиться після умовної команди, потім — мовчки. Те ж саме в різних темпах, ритмах і в музичному супроводі ззаданим характером руху.

Вправа 3. "Друкарська машинка . За кожним студентом закріплюється певна літера, цифра, розділовий знак, які позначаються оплеском долонь чи іншим умовним сигналом під час читання тексту:

а) при виконанні вправи змінюється ритм чи кожна п'ята або сьома літера вимовляється;

б) студенти сідають у коло і по черзі вимовляють цифру в певному ритмі. Деякі цифри чи їх комбінації оголошуються забороненими і замінюються умовним знаком. Хто помилково назве цю цифру — вибуває з гри

Вправа 4."Недоспівана пісня". Кожному учасникові пропонують, подумки співати улюблену пісню. За певним сигналом пісня співається вголос, за іншим — подумки. Намагайтеся не відійти від мелодії своєї пісні, коли співаєте вголос.

Варіант: одна й та ж пісня виконується хором. За певним сигналом продовжується виконання подумки, за іншим уголос співають окремі виконавці.

Можна запропонувати багато інших вправ, подібних за характером до дитячої гри: "піжмурки", "кліпалки", "третій зайвий", "тихіше їдеш — далі будеш", "море хвилюється" тощо. Ці вправи розвивають увагу, кмітливість, винахідливість, відчуття партнера і т. ін. Водночас вони допомагають подоланню гальмівних чинників (збентеження, надмірної соромливості, скутості, напруження) і виробляють у кожного студента швидкість реакції, внутрішню готовність до виконання дії, включення в загальний процес.

Сприймання об'єктів зовнішнього світу за допомогою зору, слуху, нюху, тактильних відчуттів — необхідна ознака будь-якої органічної дії. Стосується це і дії педагогічної, зумовленої психофізіологією людини.

Вправа 5. Тренування зору. Назвіть найближчий і найвід-даленіший об'єкт у полі зору. Перелічіть усі предмети певного кольору і відтінку, розташовані в кімнаті, чи предмети на одну й ту саму літеру. Відтворіть позу і рухи колег. Подивіться в очі колег і розкажіть про їх форму, колір, вираз. Перевірте свої спостереження, виявіть неточності, знайдіть нові відтінки, тонкощі, не помічені з першого' погляду.

Вправа 6. Тренування слуху. Прислухайтеся до звуків вулиці, виділіть з них шум автомобілів, людські голоси, спів птахів. Який автомобіль проїхав вулицею (вантажний, легковий, в якому напрямку) ? Переключіть увагу з вулиці на помешкання: що чується в аудиторії, в коридорах, на поверсі, що там відбувається? Назвіть звук найнижчий і найвищий, найгучніший і найтихіший. Слухаючи колегу, відтворіть його інтонацію, вимову, зауважте недоліки дикції.

Корисно організувати систематичне прослуховування музичних творів, щоб відповісти на питання, які образи і відчуття навіває музика, якими засобами цього досягає композитор (мелодія, ритм, динаміка, тональність тощо), з яких частин складається твір, як розвивається головна тема; спробувати голосом відтворити мелодію.

Вправа % Тренування тактильних відчуттів. Визначте на дотик матеріал, форму, розмір, якогось предмета, вартість різних грошових знаків. Впізнайте колегу за рукою чи одягом, визначте температуру води, повітря в кімнаті тощо.

7* 195

Вправа 8„ "Пізнай інших". За зовнішніми ознаками поведінки людини на вулиці, в автобусі, в метро, в театрі, в кафе тощо визначте її внутрішній стан, професію, соціальний статус, обставини, які зумовлюють поведінку на момент спостереження (людина розв'язує важливе для себе питання, когось очікує, кого саме, кудись поспішає тощо), Проведіть спостереження і оцініть взаємини людей за їхньою поведінкою. Яка, наприклад, логіка взаємодії недавніх знайомих, давніх приятелів, закоханих (стадія розвитку стосунків), керівника і підлеглого, вчителя і учня, людей, ворожих один щодо одного тощо? Важливо відзначити спільність органічного процесу, властиву всім людям, а також індивідуальне, неповторне у поведінці різних людей.

4. Моделювання педагогічної ситуації: розповідь учителя

Вибір кожним студентом фрагмента уроку з улюбленої теми, проведення уроку з записом на відеомагні-тофон чи протокольне фіксування. Головна мета •— домогтися уваги аудиторії (класу) естетично впливовими зображальними засобами, моделюванням художнього образу складниками, зокрема інформацією щодо теми уроку. Найвагомішим чинником програмування естетичних почуттів позитивного спрямування є зворотний зв'язок, діяльнісна поведінка кожного учня, усвідомлення учня^ ми своєї причетності до творчої дії вчителя.

План роботи

1. Пошук студентами альтернативних методик подання уроку в площині діалогічних форм, зокрема й діалогу культур, як засобу мотивацій до сприймання і засвоєння нового матеріалу.

2. Порівняльний аналіз моделей педагогічної дії вчителів-практи-ків інноваційного спрямування.

3. Інтроспекція власної почуттєвості і пошук шляхів виходу з негативних гальмівних станів у процесі творчого спілкування з учнями.

4. Соціологічний аналіз самопочуттєвості кожного студента і пошук інформативного забезпечення виходу із суперечностей, характерних для модельованої педагогічної дії.

5. Відпрацювання методик залучення кожного учня до педагогічної дії, мотивування уваги й волі учнів позитивними естетичними почуттями.

6. Визначення методів і методик самоорганізації самостійної роботи студентів з моделювання педагогічної дії і за її акторським виконанням у класі — театрі одного актора.

б. КОНКУРС ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ

Мета:узагальнення уявлень про технологію взаємодії під час розповіді вчителя. Аналіз професійної готовності студентів до педагогічної діяльності, усвідомлення перспектив подальшого розвитку.

Обладнання:плакати з опорними конспектами на тему "Майстерність керування собою в педагогічній взаємодії"; дидактичні картки.

План заняття

1. Психологічне настроювання на роботу.

2. Виконання вправ на розминку артикуляційного апарату, дихання й голосу, регуляцію психічного самопочуття.

3. Здійснення педагогічної розповіді як фрагмента педагогічної діяльності.

4. Аналіз особистих досягнень студентів, перспектив навчання на подальшому етапі.

Завдання для студентів

1. Підготуватися до демонстрації педагогічної розповіді, яка попередньо аналізувалася студентом у домашній контрольній роботі.

2. Оформити у вигляді плаката конспект однієї з тем блоку занять "Педагогічна розповідь як фрагмент педагогічної діяльності".

3. Підготуватися до виконання однієї із вправ для психологічного настроювання аудиторії на заняття (вправи на регуляцію фізичного і психічного самопочуття, підготовку мовленнєвого апарату до наступної діяльності, мімічної та пантомімічної виразності поведінки майбутнього вчителя).

Рекомендована література

1. Основы педагогического мастерства. — М., 1989. — С. 79—90, 92—97, 107—118, 121—125.

2. Бабич Н. Д. Основи культури мовлення. — Львів, 1990. — С. 62— 139.

3. Мороз О,, Омеляненко В. Перші кроки до майстерності. — К., 1982. — С 12—15, 16—17.

ХІД ЗАНЯТТЯ


Читайте також:

  1. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  2. III. Виконання бюджету
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. III. Вправи з початкового положення стоячи.
  6. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  7. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  8. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  9. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  10. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  11. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  12. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток




Переглядів: 694

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Обговорення головних теоретичних положень з темв | Психологічне настроювання на роботу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.