Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Цілі державного регулювання АПК

Суб'єкти державного регулювання АПК в Україні:

— Міністерство економіки;

— Міністерство аграрної політики;

— Державний комітет по земельних ресурсах;

— Державний комітет по водному господарству;

— Державний комітет лісового господарства;

— відповідні управління і департаменти міністерств і комітетів.

 

Державне регулювання сфери товарного обігу – система заходів економічного , організаційного , правового характеру, за допомогою яких органи державної влади і управління впливають на процеси що відбуваються у сфері торгівлі та суб’єктів , що залучені до цього процесу.

 

Мета державного регулюванняторговельно – економічних відносин – створення умов , що забезпечують нормальне функціонування галузі в цілому, задоволенні потреб споживача і стабільну участь суб’єктів комерційної діяльності у міжнародному поділі праці.

Зовнішньоекономічна політикаохоплює регулювання різних аспектів зовнішньої торгівлі, контроль за пересуванням капіталів, робочої сили, підтримку вітчизняного виробника за кордоном.

Регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні здійснюється за допомогою : вдіповідних Законів « Про зовнішньоекономічну діяльність», « Про державне мито», «Про квотування і ліцензування експорту товарів», « Про єдиний митний тариф»…) ; засобів тарифного і нетарифного регулювання; економічних заходів оперативного рекгулювання( валютно- фінансового, кредитного) ; рішень недержавних органів управління економікою; укладених угод між суб’єктами зовнішньоеконмічної діяльності.

Загальнодержавні структури регулюють діяльність усіх суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності незалежно від форм власності та їх територіального розташування. До них належать: Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Національ­ний банк України, Міністерство економіки , Державний митний комітет та Антимонопольний комітет України.

Згідно з Законами і відповідно до ситуації на території України для іноземних суб’єктів можутьь запроваджуватися такі режими:

- національний режим- забезпечує рівні умови з українськими суб’єктами господарювання;

- режим найбільшого сприяння- іноземні суб’єкти мають більше прав та пільг , ніж інші учасники зовнішньоекономічної діяльності;

- принцип спеціального режиму — застосовується до тери­торії спеціальних економічних зон і митних союзів, в які входить Україна, або у випадках встановлення будь-якого спеціального режиму відповідно до міжнародних угод.

Залежно від масштабів втручання держави у міжнародну торгівлю розрізняють два типи зовнішньої торговельної політи­ки: вільна торгівля і протекціонізм.

Політика вільної торгівлі( фрітредерство) характеризується відсутністю або мінімальним втручанням держави у зовнішню торгівлю. За таких умов експортно-імпортні відносини регулює не держава, а ринок на основі співвідношення попиту і пропозиції. Саме вільна торгів­ля стимулює конкуренцію, змушує національні підприємства під­вищувати якість своєї продукції та знижувати ціни.

Протекціонізм — це державна політика захисту внутрішнього ринку від іноземної конкуренції через систему певних обмежень. Така політика, з одного боку, спрямована на розвиток національ­ного виробництва і захист вітчизняного виробника, а з іншого — може призвести до застійних явищ, посилення монополізму і зниження конкурентоспроможності національних товарів. Існує декілька форм протекціонізму: селективний — спрямований про­ти певних країн або окремих товарів; галузевий — спрямований на захист окремих галузей (наприклад, сільського господарства) та колективний — проводиться об'єднаннями країн проти дер­жав, що не входять до таких об'єднань, та ін.

У сучасних умовах країни проводять гнучку зовнішньоторго­вельну політику, яка поєднує як елементи вільної торгівлі, так і протекціонізм. Політика вільної торгівлі в основному здійсню­ється в умовах високого рівня розвитку продуктивних сил і рин­кових відносин, а протекціонізм переважає в умовах становлення ринкових відносин і недостатнього розвитку експортного потен­ціалу країни.

Регулювання зовнішньоторговельної діяльності здійснюється за допомогою економічних та адміністративних методів (рис. ). Економічні методи поділяються на тарифні та нетарифні.

Рис 3. Методи державного регулювання ЗЕД

Орієнтирами , яких дотримується держава у процесах регулювання економіки є не тільки показники, що характеризують економічний розвиток. Надзвичайно важливими є показники, що характеризують рівень та якість життя населення. Саме тому, розглядаючи розвиток економіки, ми говоримо про соціально-економічний розвиток.

Вирішення проблем, що до функціонування соціальної сфери є, насамперед, прерогативою держави.


Читайте також:

  1. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  2. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  3. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  4. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  5. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  6. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  7. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  8. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  9. Автоматичне регулювання.
  10. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  11. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  12. Адміністративно-правове регулювання проходження державної служби




Переглядів: 1243

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Варіанти проведення промислової політики для України | Управління соціальною сферою та соціальна політика держави.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.