Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



II. Ask questions to the underlined words

1. At the present time taxonomy is based on two major assumptions.

2. Metabolism is the most obvious hallmark of life.

3. Science is a uniquely human activity.

4. The history of science shows that generally accepted hypotheses are likely to be overturned by new discoveries.

5. For many centuries Europeans believed that they were superior to people from other regions of earth.

6. The controlling factors in plant senescence and death are poorly understood.

7. Specialized structures help terrestrial plants reproduce without the assistance of liquid water. (2 questions)

8. Fungi and plants reproduce both sexually and asexually.

9. The Greeks believed that plants derived their nourishment from the soil only.

10. Botany as a pure science began in the 4th century BC with the Greek philosopher Theophrastus.

III. Make question-tags

1. Evidence to support the theory of evolution has come primarily from the fossil record, __________?

2. Cuckoos don’t build nests, ________?

3. Evolution itself is a biological phenomenon common to all living things _________?

4. Before the invention of a microscope, people didn’t know anything about cells ________?

5. In agriculture, both asexual and sexual reproduction are important _________?

6. You weren’t listening to the lecture _________?

7. I’m going to become a scientist _________?

8. Keep on working on your project _________?

9. There are a lot of students in the lecture hall __________?

10. This isn’t very interesting __________?

LISTENING COMPREHENSION

I. You are going to hear two fragments of a lecture about the history of our planet and life on it. Listen to the first fragment and answer the following questions. Before listening discuss the meaning of the words in the box below with your classmates or teacher

big bang background radiation permeate be tuned to expand collapse gravitational attraction solid matter aggregation dust particles cluster compress melt radioactive decay core crust mantle dense silicate materials sea bed mountain range plain erode hydrogen carbon dioxide nitrogen water vapour dissolve lightning

1. When did the “big bang” occur?

2. Has the universe stopped expanding?

3. How can we “feel” the effects of the original explosion?

4. How do we call our galaxy?

5. When did our solar system shape up?

6. How were most of the planets built?

7. What is the composition of earth’s core and mantle?

8. How thick is earth’s crust?

9. Is the atmosphere we have now the same one that used to surround the earth about 5 billion years ago?


Читайте також:

  1. A) COLLOQUIAL WORDS
  2. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  3. Answer the following questions
  4. Answer the following questions.
  5. Answer the questions to the dialogue.
  6. Answer the questions.
  7. Answer the questions.
  8. Answer the questions.
  9. Answer the questions.
  10. Answer the questions. Don't forget how to use the Past Simple Tense.
  11. Answer the questions:
  12. Archaic, obsolete and historic words




Переглядів: 636

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Vocabulary notes | II. Listen to the second fragment and complete the following sentences. Study the following words before listening

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.