МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Vocabulary notesas a means of – як засіб under investigation – що вивчається in turn – у свою чергу; у відповідь III. Use the phrases from the vocabulary notes in the sentences of your own IV. Decide whether the following statements are true or false according to the text 1. Different branches of biology are connected with each other. 2. According to Huxley it is logical to divide biology into zoology and botany. 3. The subject of biological studies has changed for the past years. 4. Biophysics is a part of molecular biology whereas biochemistry can be referred to cellular biology. 5. The principles and mechanisms of heredity were known to scholars in late middle ages. 6. Energy that is necessary for the maintenance of life in a cell is obtained in a process called replication. 7. Developmental biology, physiology, and ethology are the branches of organismal biology. 8. Population biology and sociobiology are concerned with the studies of humans. 9. Biomedicine is a branch of science that deals with animal treatment. V. Make up 6-7 questions about the text and ask them to your partner VI. Find the English equivalents of the following words in the text Взаємопов’язані; звичайний, традиційний; сучасний, теперішній; внесок; поступ; здійснювати; підтримувати; оцінювати, цінувати; зосереджуватися, концентрувати увагу; застосування. VII. Use the words from exercise VI to fill in the blanks in the following sentences 1. Is it really necessary to ______ experiments on animals? 2. He did not fully ______ the significance of his invention. 3. All parts of the course are ______. 4. He was unable to ______ lasting relationships with women. 5. Their aim is to reduce ______ pollution levels in the Black Sea. 6. Einstein was awarded the Nobel Prize for his ______ to Quantum Theory. 7. ______ in medical science may make it possible for people to live for 150 years. 8. Acupuncture may work, but I still believe in a more ______ approach to medicine. 9. He felt he needed to ______ more on his research. 10. The possible ______ of this invention are limitless. GRAMMAR IN USE I. Read the following questions and identify their type 1. What is biology? 2. Did life on Earth appear 3 million or 3 billion years ago? 3. Who was the inventor of the first microscope? 4. Is cell considered the basic unit of life? 5. The phenomenon of diversity of life has had a long history of study, hasn’t it? 6. Do all living organisms reproduce? 7. I am going to study hard this semester, aren’t I? Читайте також:
|
||||||||
|