Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Vocabulary notes

turn out – виявитись, виявлятись

set smth apart from smth – відокремлювати

сarry out – здійснювати

by means of – за допомогою

adapt/adjust to – пристосовуватись до

III. Match two halves of the sentences

1. Many of Lamarck's examples, such as the long neck of the giraffe, can be more satisfactorily explained… 2. Many other organisms adapt… 3. Most mutations, however, turn… 4. A three-domain system, however, accounts for the differences that set the archaea… 5. Each membrane structure has its own distinct composition of proteins and lipids enabling it to carry… a) …out to be deleterious and often lead to some impairment or to death of the organism. b) …out unique functions. c) …by means of natural selection. d) …apart from prokaryotes and eukaryotes. e) …to seasonal temperature changes by producing dormant forms, such as spores or eggs, to survive the low temperatures.  

IV. Answer the following questions about the text “Life”

1. What is the main problem of defining life?

2. What functional characteristics differentiate living things from non-living ones?

3. Why is metabolism important for living beings?

4. What is the difference between heterotrophs and autotrophs?

5. What reproduction patterns are mentioned in the text?

6. What is the role of mutability for living organisms?

7. What is adaptation?

8. How is structure related to function in biology?

9. What arguments can be presented to support the idea of common origin for all living beings on earth?

V. Find the following words in the text “Life” and explain their meanings. Then select the synonyms of these words from the list below. Explain the difference between the synonyms using a dictionary

essential, __________, __________; entire, __________, __________; occur, __________, __________; obtain, __________, __________; rigorous, __________, __________; evident, __________, __________; perform, __________, __________.  

Whole; acquire; complete; exact; important; necessary; accomplish; take place; happen; thorough; clear; gain; carry out; obvious.

VI. Use the words from the previous exercise in your own sentences

GRAMMAR IN USE

I. Look at the following sentences. What is special about their structure? Discuss this type of structure with your teacher and do the task below

1. It is this property of reproducing with changesthat makes possible the evolution of life.

2. This did not occur until a little over a century ago, when Charles Darwin proposed the first scientifically testable theory about adaptation.

3. However, in biology we do ask questions about function.

4. Not until the late 1920s and the early '30s was the full significance of Mendel’s works realized.


Читайте також:

  1. Active Vocabulary
  2. Active Vocabulary
  3. Active Vocabulary
  4. Active Vocabulary
  5. ACTIVE VOCABULARY
  6. Active Vocabulary
  7. Active Vocabulary
  8. ACTIVE VOCABULARY
  9. ACTIVE VOCABULARY
  10. ACTIVE VOCABULARY
  11. ACTIVE VOCABULARY
  12. ACTIVE VOCABULARY




Переглядів: 482

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases | Paraphrase the following sentences as required making them emphatic

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.