МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Vocabulary notesaccompanied by – у супроводі/що супроводжується develop into – розвинутися у drop/fall off - відпадати give rise to – давати поштовх до/призводити до зростання III. Match two halves of the sentences. Translate the sentences into Ukrainian
IV. Decide whether the following statements are true or false according to the text 1. The major characteristic feature of vascular plants is the presence of xylem and phloem. 2. Phloem is a complex tissue in vascular plants which functions chiefly in conduction of water and dissolved minerals. 3. Each vascular plant comprises a root, a stem, leaves and flowers. 4. Gymnosperms can be further divided into two subgroups: dicots and monocots. 5. Botanists distinguish between several types of root systems in vascular plants. 6. Both fibrous and taproot systems often serve as food-storing organs. 7. Root hairs are tiny extensions which contribute to a more efficient absorption of water and minerals from the soil. 8. Leaves are the only organs in plants capable of photosynthesis. 9. Bud scales are special structures that form the protective sheath of a plant bud. 10. Cuticle is a thin continuous fatty or waxy film on the external surface of many higher plants. V. Make up 6-7 questions about the text “Vascular Plants” and ask them to your partner VI. Look for the words with the following meanings in the text “Vascular Plants” 1) having something as your own; 2) trees or shrubs of the beech family that produce acorns and are known for their hard, tough and durable wood; 3) standing out or projecting beyond a surface or line, readily noticeable, conspicuous, or widely known; 4) notable by reason of extreme size, power, greatness, or excellence; 5) to keep someone or something safe from harm, damage, or illness; 6) to rub against a rough surface in a way that causes slight damage or injury; 7) to go through, to experience or endure; 8) furthest from the middle; 9) something or someone that is not included in a general statement or does not follow a rule or pattern. Читайте також:
|
||||||||||
|