Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



VII. Use the words from exercise IV to fill in the blanks in the following sentences

1. Garlic was once thought to _______ people against evil spirits.

2. The house has been in the family's _______ since the 1500s.

3. On the _______ point of the peninsula we could see straight over to Midland Isle and just beyond that to Skomer Island.

4. The sharp rocks, or moraine, which were stuck in the glaciers caused them to _______ out the valleys much deeper.

5. Her nose was quite _______, and she had small, even teeth.

6. Above them, the branches of the _______ tree were beginning to creak and sway.

7. Each plant, without _______, contains some kind of salt.

8. He _______ major heart surgery last year.

9. The progress that has been made in genetic engineering is _______.

VIII. Fill in the table converting the given words into other parts of speech where possible. Follow the example

noun verb adjective adverb
connection connect connective connectively
possession      
production      
  divide    
    equal  
  protect    
    variable  
      continuously
  provide    

GRAMMAR IN USE


Читайте також:

  1. A) COLLOQUIAL WORDS
  2. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  3. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  4. Answer the following questions
  5. Answer the following questions.
  6. Archaic, obsolete and historic words
  7. Arrange the following units into two lexical and two terminological sets. I Give them corresponding names.
  8. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  9. Choose any newspaper and complete the following sentences.
  10. Combine the following words into sentences.
  11. Compare the meanings of the given words. Define what semantic features are shared by all the members of the group and what semantic properties distinguish them from each other.
  12. Complete the sentences with the correct word in brackets.




Переглядів: 561

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Vocabulary notes | I. Read the following passage and explain the use of each article in it

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.