Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальна характеристика та види банківських послуг

Конкуренція між банками та небанківськими фінансово-кредитними установами, а також всередині самої банківської си­стеми сприяє подальшій універсалізації банківської справи, роз­витку та розширенню кола операцій і послуг, що їх може вико­нувати сучасний універсальний банк. Крім надання базових для комерційних банків України послуг і операцій, універсальні бан­ки розширюють спектр послуг і операцій, які вони надають своїм клієнтам, особливо тих, яких не можуть надавати або надають меншою мірою інші фінансові посередники. До перших належать операції і послуги, пов'язані з формуванням банківських ресур­сів, їх розміщенням в активи та здійсненням розрахунків між клі­єнтами.

Розширення спектра та подальший розвиток видів банківських операцій і послуг зумовлені багатьма причинами. Зокрема, це:

- зниження рівня дохідності базових банківських операцій та послуг;

- загострення конкуренції між банківськими та небанківсь­кими фінансово-кредитними установами, а також між самими комерційними банками. Конкуренція вплинула на залучення банків до певних видів діяльності, які можуть здійснювати також небанківські фінансово-кредитні установи;

- необхідність підвищення якості обслуговування своїх кліє­нтів. Це виявляється, зокрема, в тому, що відбувається закріп­лення за кожним солідним клієнтом окремого менеджера, котрий надає йому весь комплекс послуг та здійснює необхідні операції;

- диверсифікація банківських доходів, зокрема через збіль­шення в них частки непроцентних доходів, у тому числі комісій­них доходів;

- необхідність підвищення ліквідності та платоспроможності комерційного банку;

- необхідність зменшення ризиків, пов'язаних зі здійсненням базових операцій і послуг;

- залучення нових клієнтів з метою розширення та вдоскона­лення структури ресурсної бази комерційного банку.

До операцій та послуг, які банки надають своїм клієнтам та які не можуть надавати або надають меншою мірою інші фінан­сові посередники, можна, зокрема, віднести: лізинг; факторинг; довірчі (трастові) послуги; операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням; гарантійні, посередницькі, консульта­ційні та інформаційні послуги; фінансовий інжиніринг; послуги зі зберігання цінностей.

Банки надають клієнтам різноманітні послуги. Для з'ясування їх суті варто розглянути критерії, за якими можна класифікувати банківські послуги. Так, залежно від суб'єктів — одержувачів банківських послуг розрізняють послуги, які надаються юридич­ним та фізичним особам.

За зв'язком банківських послуг з рухом матеріального проду­кту розрізняють послуги, пов'язані з цим рухом, та «чисті» по­слуги, тобто послуги, безпосередньо не пов'язані з рухом матері­ального продукту.

1. Залежно від обліку послуг у балансі банку їх поділяють на:

- послуги, що обліковуються на балансових рахунках. Ці по­ слуги, у свою чергу, можуть бути активними й пасивними;

- послуги, що обліковуються на позабалансових рахунках.

2. За критерієм стягнення банками плати за надання послуг роз­різняють:

- платні

- безплатні послуги. Наявність останніх пов'я­зана з тим, що в окремих випадках банки самі заінтересовані в наданні клієнтам безплатних послуг. Це дає їм змогу залучати нових клієнтів, збільшувати банківські ресурси, розширювати асортимент суміжних послуг та операцій, підвищувати рівень об­слуговування клієнтів тощо.

Здійснюючи банківські операції та надаючи послуги, треба особливу увагу звертати на їх правове оформлення. Найпошире­нішою підставою виникнення зобов'язань є договір. За ознаками, які характеризують юридичні наслідки укладення окремих дого­ворів, можна виокремити такі групи цивільно-правових догово­рів, якими оформляються банківські операції та послуги:

- договори про передання майна у власність, повне господар­ське відання або оперативне управління (договори купівлі-продажу іноземної валюти, акцій; біржові та позабіржові угоди тощо);

- договори про передання майна у тимчасове користування (договір оренди, договір управління майном, договір лізингу то­що);

- договори про надання послуг (договір доручення, договір комісії, кредитний договір, договір схову, договір про посеред­ницькі послуги тощо).

3. Залежно від змісту та суб'єктного складу зобов'язання про надання банком послуг поділяють на:

- послуги юридичного характеру, що оформляються договором доручення і договором комісії;

- послуги фактичного характеру, що оформляються договором схову;

- послуги, в яких поєднуються юридичні та фактичні дії (договір на інкасацію готівки тощо).

В Україні значна частка банківських операцій та послуг (зок­рема, комісійно-посередницьких) не набула широкого застосу­вання в практичній діяльності комерційних банків.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  5. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  6. VII. За видами товарів і послуг
  7. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  8. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  9. Автокореляційна характеристика системи
  10. Автоматизація туристичних послуг
  11. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  12. Аналіз динаміки та структури банківських доходів




Переглядів: 2466

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Термінологічний словник | Гарантійні послуги банків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.