Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Новітні перспективи сімейного виховання у XXI столітті

XXI століття прогнозується як століття нового злету державо­творення, демократизації, гуманізації суспільства, злету сили ро­зуму і порядності.

Типові прикмети століття позначаються і на педагогіці, сі­мейному вихованні. Новітні перспективи виховання у XXI ст. будуть визначатися:

1)традиційною українською родиною з українським родин­ним національним вихованням, адекватним сучасним і майбутнім потребам суспільства;

2) укріпленням сім'ї (деформаціям - ні);

3) розумінням того, що українська родина покликана ростити українців;

4) боротьбою з такими негативами, як спотворення родинних чеснот, норм моралі, виховних традицій; чвари, пияцтво, нар­команія, занедбаність батьківської педагогіки, статева розпу­ста, неробство, зрада, розлука, спад дітності, сирітство, апатія, безвідповідальність;

5)поверненням до українського народного родинознавства, до відродження статусу української родини;

6) моральною підготовкою молоді до життя;

7) входженням у лоно рідної педагогічної культури;

8)боротьбою з так званою «сексуальною революцією», розгу­лом проституції та порнографії;

9) укріпленням авторитету української родинної педагогіки;

10)честю і солідарністю української родини, дотриманням єд­ності, наступності, спадкоємності поколінь; родинною і по­дружньою злагодою, зваженістю, розсудливістю, обачливістю, сексуальним вихованням, формуванням майбутнього сім'я­нина, плеканням шлюбних пар нової генерації, вихованням гідних громадян України.

Література для самостійного опрацювання

1. Етнографія України / За ред. С.А. Марчука. - Л., 1994.

2. Історія української педагогіки. - К., 1999.

3. Державна національна програма «Освіта» («Україна XXI століття»). -К.,1994.

4. Концепція безперервної системи національного виховання. — К., 1994.

5. Кравець О.М. Сімейний побут і звичаї українського народу. - К., 1966.

6. Стельмахович М.Г. Українська народна педагогіка. - К., 1997.

7. Стельмахович М.Г. Українська родинна педагогіка. — К., 1996.

8. Сухомлинський В.О. Батьківська педагогіка. - К., 1979.

9. Українознавство: Посібник. - К., 1994.

Контрольні запитання і завдання

1. Який ваш ідеал сім'ї?

2. Які виховні традиції вашої сім'ї?

3. Визначте функції, статус, істотні ознаки сучасної сім'ї.

4. Складіть таблицю «Принципи народного сімейного виховання».

5. Використовуючи працю А.С. Макаренка «Лекції про виховання ді­тей», визначте її педагогічну проблематику, загальні умови сімейно­го виховання.

 


ТЕМА 9. Українське народне дитинознавство

ПЛАН

1. Місце, статус дітей, проблема дітності в українській народній педа­гогіці.

 

2. Суть народного дитинознавства, його основні компоненти.

 

3. Сімейні звичаї й обряди, пов'язані з дитиною.

 

4. Народна характеристика дітей, їх вікова періодизація.


Читайте також:

  1. IV. Самовиховання.
  2. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  3. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.
  4. Аспекти фізичного виховання, його засоби в українській етнопедагогіиі
  5. Б) Принцип народності виховання
  6. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  7. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  8. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  9. В галузі фізичного виховання
  10. В. Особливості навчання і виховання в Кисво-Могилянській академії
  11. В.О. Сухомлинський про розумове виховання
  12. Взаємозв'язок навчання, виховання та розвитку психіки




Переглядів: 1044

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Провідні завдання і принципи родинного виховання | Місце, статус дітей, проблема дітності в українській народній педагогіці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.