О. Духнович обстоював ідею узагальнення і пропагування української народної педагогіки. 1857 року він видав посібник «Народна педагогія». Педагог в умовах жорстокого засилля Австро-Угорської монархії в Україні виступає за народні школи і виховання, за вивчення рідної мови, пропагує народні педагогічні традиції. Для О. Духновича народність - це демократизація освіти, фактична доступність її для всіх прошарків українського населення. «Народна педагогія» Духновича сповнена віри в обдарованість, великі здібності селянських дітей. Відстоюючи ідею народності виховання, О. Духнович упорядковує перший на Закарпатті буквар рідною мовою під назвою «Книжица читальная». Він щиро прагнув прищепити молоді прості, морально здорові погляди народу на життя і призначення людини, в основі яких -праця. Він також бажав, щоб усі справи освіти народ вирішував сам. Духнович давав учителям конкретні поради щодо виховання в дітей «народолюбия». Він рекомендує проводити з дітьми народні ігри, свята, вивчати народні пісні. Завдання, зміст і методи морального виховання Духнович погоджує з народною педагогікою. На перший план він висуває вимогу виховання гуманізму, чесності, працьовитості, патріотизму, колективізму. Педагог радить привчати дітей до праці з раннього віку в умовах сім'ї, використовуючи при цьому традиційні види господарської діяльності українців (землеробство, городництво, квітникарство, бджільництво, садівництво, домоводство, різні ремесла, рукоділля). Найкорисніше з малих років прищеплювати любов до того виду діяльності, з якого діти їстимуть хліб (землеробство).