Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Олександр Довженко «Зачарована Десна»: автобіографічна основа, сповідальність оповіді. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті

План

План

ІІІ семестр

План семінарських та практичних завдань

План

Лекція 10

Ліна Костенко «Маруся Чурай». Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини

Світ крізь призму жіночої душі (Ірина Жиленко)

1. Ірина Жиленко—найталановитіша представниця так званої «герметичної поезії», продовжувач традиції українського неокласицизму.

2. Сповідальність, камерність, інтимна філософічність лірики поетеси.

3. «Шістдесятництво» крізь призму сьогоднішнього часу і вічних понять честі, чесності, любові («За золотими вікнами зірок»).

4. Життя ліричних героїв Ірини Жиленко—символіка незалежності від існуючої реальності.

5. Прагнення створити на противагу сірим будням ідеальний казковий світ.

 

Основні поняття: неокласицизм, «герметична поезія», індивідуальний стиль письменника, сповідальність, камерність, інтимна філософічність лірики.

Практичне заняття 1 (2години)

"Марія" Улас Самчук - перший в українській літературі художній твір про страшний голодомор 1933 р.

1. Роман Уласа Самчука «Марія» - «хроніка одного життя».

2. Символічний зміст імені головної героїні твору.

3. Показ у романі деформації українського національного характеру під
впливом більшовицької ідеології.

4. Втілення глибокого трагізму українського народу у високохудожньому
тексті.

5. Роман Уласа Самчука «Марія» - вирок радянському етноциду.

Рекомендована література

1. Жулинський М. Улас Самчук // Жулинський М. Слово і доля. - К., 2002.

2. Коваль В. Виховання патріотичних почуттів під час вивчення творчості
Уласа Самчука // Укр.літ. в загальноосв. шк. - 1999. - № 2.

3. Пінчук С. Улас Самчук // Слово і час. - 1995. - № 2.

4. Басоля А. Великий учитель свого народу: Вивчення творчості Уласа
Самчука в школі. - Тернопіль, 2000.

 

Практичне заняття 2 (2години)

Ідейно-художні особливості повісті Тодося Осьмачки «Старший боярин»

План

1. Повість „Старший боярин” — модерністична оповідь-роздум про Україну і українців у ХХстолітті.

2. Автобіографічність, експресивна вражальність стилю.

3. Символіка, психологізм, еволюційність характерів у повісті.

4. Значення повісті Тодося Осьмачки „Старший боярин” в українській літературі.

Рекомендована література

1. Боровська Н. „Танцююча зірка” Тодося Осьмачка.—К., 1996.

2. Колісниченко-Братунь Н. „Старший боярин” Т.Осьмачки і традиції європейської прози//Дзвін.—1995.— №4.

3. Слабошпицький М. Поет із пекла. Роман.—К., 2003.

4. Шерех Ю. Над Україною дзвони гудуть// Дивослово.—1995.—№1.

 

Практичне заняття 3 (2 години)

Олександр Довженко. Доля народу крізь призму авторського бачення і оцінки («Україна в огні»)

1. Спостереження над текстом:

• показ реалістичних картин гіркоти поразок і відступу у перші дні війни;

• роль у кіноповісті вставних оповідань, епізодів, спогадів, аналітичних роздумів і ліричних відступів;

• характерне обрамлення твору, багатство художніх засобів.

2. Визначення теми та ідеї твору.

 

Рекомендована література

1. Довженко О. Господи, пошли мені сили: Щоденник, кіноповісті. оповідання, фольклорні записи, листи, документи. - Харків, 1994.

2. Довженко і світ: Творчість О. Довженка в контексті світової культури. - - К., 1874.

3. Кошелівець І. Олександр Довженко. Спроба творчої біографії. - Мюнхен, 1980.

4. Куценко М. Український геній у вигнанні: Олександр Довженко II Слово і час. - 1997.-№5-6.

Семінар 1 (2 години)


Читайте також:

  1. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
  2. Дайте характеристику соціальної політики української держави в умовах ринкової економіки. Які існують проблеми, труднощі? Які ви бачите шляхи їх вирішення?
  3. Дайте характеристику соціальної політики української держави в умовах ринкової економіки. Які існують проблеми, труднощі? Які ви бачите шляхи їх вирішення?
  4. Директор - Єрашов Євгеній Олександрович
  5. Етнонаціональний розвиток сучасної України: стан, проблеми, перспективи.
  6. Лірика Миколи Вороного та Олександра Олеся
  7. Олександр Довженко
  8. Олександр Петрович Довженко (1894-1956 pp.) Життєвий і творчий шлях
  9. Поняття біосфери та ноосфери. Поняття екології. Основні завдання соціальної екології. Сучасні екологічні проблеми, причини їх виникнення та розв’язання.
  10. Поняття “онтологія”. Буття: проблеми, концепції, форми.
  11. Правова основа, поняття та види господарського договору




Переглядів: 1548

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Семінар 2 | Індивідуальний стиль Григора Тютюнника

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.