Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Джерела екологічних небезпек

Люди, прагнучи до максимального задоволення своїх потреб, створюють нові речовини, виготовляють величезну кількість матеріалів, технічних пристроїв, предметів побутового призначення. Як правило, ці штучні предмети, хімічні речовини, різні відходи мають особливі властивості, несумісні з екологічними системами і характеристиками самої людини. Вони мають кінцевий термін корисного використання, не розкладаються або розкладаються дуже повільно, забруднюють атмосферу, гідросферу, ґрунт, безпосередньо або опосередковано впливають на людей.

Сьогодні науці відомо більше 10 млн. органічних сполук. Близько 100 000 з них використовуються досить широко, і більше тисячі додається до їх списку щороку. На 1500 з них припадає 95% світового виробництва. Деякі відомі як небезпечні токсиканти, мутагени, онкогени і тератогени. Пи їх взаємодії їх властивості підсилюються. Забруднення поширюється на чимало біологічних видів та їх місця проживання, тому неможливо простежити численні екологічні наслідки їхнього використання. Щоб оцінити навіть найпростіші екологічні ефекти, гостру токсичність кожної з цих речовин, потрібно понад 10 тис. доларів, а вартість усебічного дослідження збільшується в десятки і сотні разів [106].

Речовини і предмети штучного походження, що шкодять природному середовищу і людині, називають ксенобіотиками, тобто чужими до життя (від гр. „xenos” – чужий і „bios” – життя).

Довгострокова екологічна небезпека ксенобіотиків полягає в тому, що вони з розсіяного стану концентруються в біомасі, включаючи ту, котра служить їжею людині. Розрізняють два механізми концентрування. Перший полягає в тому, що організми вибірково поглинають речовини з навколишнього середовища, наприклад, рослини з повітря і ґрунту. Другий механізм полягає в концентруванні речовин за харчовими ланцюгами.

Найбільшій небезпеці піддаються ті популяції, що завершують харчовий ланцюг (знаходяться на вершині екологічної піраміди), тому що в багатьох випадках концентрація ксенобіотика (у розрахунку на біомасу) збільшується на порядок із просуванням на одну ланку.

Концентрація ксенобіотиків призводить до вимирання деяких популяцій, спрощення біоценозів із втратою їхньої стійкості, а в деяких випадках становить пряму небезпеку для людини. Доводиться збільшувати коефіцієнт безпеки в 104 відносно норм.

 


Читайте також:

  1. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  2. Абіотичні та біотичні небезпеки.
  3. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  4. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  5. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  6. Аналіз небезпеки підприємства
  7. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  8. Аналіз співвідношення активів із джерелами їх фінансування
  9. Антропогенне забруднення природного середовища. Джерела забруднень
  10. Антропологічні джерела
  11. Атмосферні небезпеки
  12. Атмосферні небезпеки




Переглядів: 786

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тварини | Важкі метали

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.