МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Розділ 1. ЕЛЕМЕНТИ ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ
ВИЩА
МАТЕМАТИКА
ПІДРУЧНИК
За редакцією Даниленко А.Ю.
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України
Тернопіль 2003
ББК 22.11 К 517 В 41
Рецензенти: Дмитро Ількович Боднар, доктор фізико-математичних наук, професор кафедри автоматизованих систем і програму-вання Тернопільської академії народного господарства, Михайло Павлович Ленюк,доктор фізико-математичних наук,професоркафедри диференціальних рівнянь математичного фа-культету Чернівецького національного університету.
Гриф надано Міністерством освіти і науки України Лист №1/11-1992 від 19.05.2003
В 41 Вища математика: Підручник / Домбровський В.А., Крижанів-
Ський І.М., Мацьків Р.С., Мигович Ф.М., Неміш В.М., Окре-пкий Б.С., Хома Г.П., Шелестовська М.Я.; за редакцією Шин- карика М.І.–Тернопіль:Видавництво Карп’юка, 2003 - 480с. -ISBN 966-7946-15-0
Підручник “Вища математика” містить теоретичні відомості всіх розділів вищої математики, рекомендованих типовою навчальною програ-мою Міністерства освіти і науки України для економічних спеціальностей. Виклад теоретичного матеріалу послідовний і розкриває зміст кожного поняття, його прикладне значення. Представлено достатню кількість розв’язаних задач як математичного так і економічного змісту.
Підручник написаний для студентів економічних спеціальностей вузів, може бути корисний для аспірантів, викладачів, економістів-практиків.
ББК 22.11
ISBN 966-7946-15-0
© Домбровський В.А., Крижанівський І.М., Мацьків Р.С., Мигович Ф.М., Неміш В.М., Окрепкий Б.С., Хома Г.П.,
Шелестовська М.Я, Шинкарик М. І., 2003
© Видавництво Карп’юка, 2003 З усіх мов світу найкраща мова штучна, вельми стисла мова, мова математики ”
М. Лобачевський
Передмова
Даний підручник написаний колективом кафедри вищої мате-матики Тернопільської академії народного господарства на основі ба-гаторічного досвіду викладання вищої математики студентам економі-чних спеціальностей різних форм навчання.
В книзі викладені необхідні основи математичного апарату і приклади його використання в сучасній економічній науці: елементи лінійної алгебри, аналітична геометрія, математичний аналіз функцій однієї і багатьох змінних, теорія диференціальних і різницевих рівнянь, числових і степеневих рядів. Такий об’єм математичних знань і нави-чок актуальний для економістів і є фундаментальним для вивчення тео-рії імовірності і математичної статистики, економетрії, теорії оптима-льного управління, мікро- і макроекономіки. Велика кількість типових розв’язаних задач, в тому числі економічного характеру, в кожному розділі дає можливість краще засвоїти теоретичний матеріал. Автори багато уваги приділили розв’язуванню економічних задач, роз’ясненню і розумінню студентами основних економічних понять: еластичності попиту і пропозиції, середніх і маржинальних витрат, доходів і прибутків, швидкості зростання інвестованого капіталу і т. д.. Сучасна математика інтенсивно проникає у всі сфери діяльності людини, об’єктивно відображаючи універсальні закони ото-чуючого світу. Сьогодні інтелектуал, прагнучи мати доступ до світової науки, зробити особистий внесок в її розвиток, вдосконалити своє логічне і абстрактне мислення, творчо і розумно користуватись комп’ютерною технікою, навіть тоді, коли йдеться про пошук у галузі гуманітарних наук, повинен знати математичні дисципліни, володіти математичною культурою. Інколи математична культура ближча до науки, інколи до мистецтва; вона може бути і дотичною до них.
Економіка, як наука про об’єктивні причини функціонування і розвитку суспільства, характеризується різними кількісними співвідношеннями певних показників.
Сучасна економіка використовує широкий спектр математич-них методів для знаходження аналітичних зв’язків між економічними процесами. Математика – одна з найдревніших наук і розвивалася в атмос-фері впливу геніїв світової науки: Декарта, Паскаля, Ферма, Гюйгенса, Ньютона, Лейбніца, Ейлера, Лежандра, Лобачевського, Чебишева, Ко-лмогорова і інших. Їх математичний доробок накреслив неписаний план для роботи кількох наступних поколінь математиків.
Імена українських вчених займають гідне місце в історії роз-витку математики: М.В.Остроградський (1801–1861), В.Й. Левицький (1872 – 1956), Г.Ф. Вороний (1868 – 1908), М.О. Зарицький (1889– 1961), М.А.Чайковський (1887–1970), М.П.Кравчук (1892–1942), М.М.Боголюбов (1909–1992), В.М.Глушков (1923–1982) і інші. Кожний
з них був яскравою зіркою на небосхилі математичної науки. Багато праць українських вчених математиків стосувалися прикладних про-блем, розв’язуванню конкретних задач фізики, механіки, економіки. Серед названої плеяди українських математиків, науковців з світовим іменем, варто назвати випускника фізико – математичного факультету Харківського університету, відомого в майбутньому економіста М.І.Туган-Барановського, відомого економіста, математика Є.Є.Слуцького. Саме вони математичними методами розв’язували фундаментальні задачі економіки. Вивчення математичних дисциплін і їх застосування в економічній науці дозволить майбутньому спеціалістові не тільки одержати необ-хідні базові навички в економіці, але й творчо переосмисливши їх, сформувати своє бачення професійної діяльності.
Математика у свідомості студентів, магістрів, аспірантів та й самих викладачів, управлінських працівників повинна бути не просто стрункою системою знань, що відірвана від життєвих завдань суспільства, а повноправним методом дослідження, нерозривно зв’язаним із проблемами управління технічними і економічними проце-сами, проблемами найефективнішого використання природних та економічних ресурсів, могутньою зброєю пізнання навколишнього світу. В Україні на вагу золота повинні цінуватися ті спеціалісти, які досконало оволоділи елементами прикладної математики і не є вузьки-ми ремісниками, а творцями у своїй справі. Такому спеціалістові, поряд з математикою, потрібні й глибокі знання предметної галузі.
Розділ 1. ЕЛЕМЕНТИ ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|