Відповідно до ч. 1 ст. 146 ЦК контроль за діяльністю виконавчого органу ТОВ здійснюється ревізійною комісією. Ревізійна комісія ТОВ утворюється загальними зборами учасників товариства з їх числа в кількості, що передбачена статутом, але не менше ніж три особи.
Основними функціями ревізійної комісії є:
· складання висновку щодо річних звітів та балансів товариства;
· скликання позачергових зборів у разі виникнення загрози суттєвим інтересам товариства або виявлення зловживання посадовими особами товариства.
Відповідно до законодавства, перевірка діяльності виконавчого органу ТОВ проводиться ревізійною комісією за дорученням загальних зборів, а також з власної ініціативи або на вимогу учасників товариства. Здійснюючи свої повноваження, ревізійна комісія має право вимагати від посадових осіб товариства надання їй усіх необхідних бухгалтерських та інших документів, а також будь-якої інформації про діяльність товариства.
За результатами проведених перевірок ревізійною комісією складається висновок, що надається загальним зборам учасників ТОВ.
Також з метою контролю за діяльністю виконавчого органу ТОВ згідно з рішенням його загальних зборів, а також в інших випадках, установлених статутом і законом товариства, може призначатися аудиторська перевірка. Порядок проведення аудиторських перевірок діяльності та звітності ТОВ встановлюється статутом товариства і законом.
На вимогу будь-кого з учасників товариства може бути проведено аудиторську перевірку річної фінансової звітності товариства із залученням професійного аудитора, не пов’язаного майновими інтересами з товариством чи з його учасниками. Витрати, пов’язані з проведенням такої перевірки, покладаються на учасника, на вимогу якого проводиться аудиторська перевірка, якщо інше не встановлено статутом товариства.
Публічна звітність ТОВ про результати його діяльності не вимагається, крім випадків, установлених законом.