Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Державна контрольно-ревізійна служба і її функції у фінансово - господарському контролі

Державна контрольно-ревізійна служба здійснює фінансово-господарський контроль організацій, що фінансуються з бюджету, шляхом проведення ревізій і тематичних перевірок витрачання засобів відповідно до затверджених кошторисів, а також збереження державної власності, дотримання законодавства і нормативних актів в їх діяльності.

Законом України про державну контрольно-ревізійну службу передбачено створення її при Міністерстві фінансів України у складі Головного контрольно-ревізійного управління України, контрольно-ревізійних управлінь в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійних підрозділів (відділів, груп) в районах, містах і районах міст.

Головне завдання державної контрольно-ревізійної служби — здійснення державного контролю за витрачанням засобів і матеріальних цінностей, їх збереженням, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і звітності в міністерствах, відомствах, державних комітетах і державних фондах, бюджетних установах, а також на підприємствах і в організаціях, які одержують кошти з бюджетів всіх рівнів і державних валютних фондів, представлення пропозицій по усуненню виявлених недоліків і порушень нормативних актів і попередження їх в подальшій діяльності.

Державна контрольно-ревізійна служба має централізовану організаційну структуру. Головне контрольно-ревізійне управління України очолює заступник міністра фінансів України, що призначається Кабінетом Міністрів України. Керівників регіональних контрольно-ревізійних управлінь і підрозділі призначають вищестоящі керівники у порядку підлеглості. Структурні підрозділи контрольно-ревізійної служби є юридичними особами, мають самостійні кошториси, розрахункові та інші рахунки в банках.

Функції державної контрольно-ревізійної служби полягають в проведенні ревізій і перевірок фінансової діяльності, стану збереження засобів і матеріальних цінностей, достовірності обліку і звітності в міністерствах, відомствах, організаціях і на підприємствах, які містяться за рахунок державного бюджету. У її функції також входить проведення ревізій і перевірок правильності витрачання державних коштів на утримання місцевих органів державної виконавчої влади, установ і організацій, що діють за кордоном і що фінансуються з державного бюджету, контроль повноти оприбутковування, використання і збереження валютних засобів, перевірка виконання рішень за наслідками проведених ревізій.

Важливою функцією державної контрольно-ревізійної служби є складання нормативно-методичних документів по проведенню контрольно-ревізійної роботи, узагальнення досвіду цієї роботи і розширення його в контрольно-ревізійних підрозділах.

Головне контрольно-ревізійне управління України і його підрозділу мають право:

· в процесі ревізії проводити інвентаризацію фактичної наявності грошей, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції і др.;

· безперешкодного доступу на склади, в сховища, виробничі та інші приміщення для обстеження їх з питань, пов'язаних з ревізією;

· припиняти операції на рахунках в банках і інших фінансово-кредитних установах у випадках, коли керівництво об'єкту, що ревізується, перешкоджає виконанню контрольно-ревізійних процедур;

· привертати на договірних початках кваліфікованих фахівців для проведення контрольних обмірів будівельних, монтажних, ремонтних і інших робіт, контрольних запусків сировини, матеріалів у виробництво, контрольних аналізів сировини, матеріалів, готової продукції, інших контрольно-ревізійних процедур з оплатою за рахунок спеціально передбачених для цього засобів;

· вимагати від керівників об'єктів проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, засобів і розрахунків, що ревізуються, у разі потреби опечатувати каси і касові приміщення, склади, архіви, а у разі виявлення підробок, інших зловживань вилучати необхідні документи на строк до закінчення ревізії або перевірки, залишаючи в справах акт вилучення і копії або реєстри вилучених документів;

· одержувати від Національного банку України і його установ, комерційних банків і інших кредитних установ необхідні відомості, копії документів, довідки про банківські операції і залишки засобів на рахунках об'єктів, які ревізуються або перевіряються, а від інших підприємств і організацій, зокрема недержавних форм власності, — довідки і копії документів про операції і розрахунки з об'єктом, що ревізується;

· одержувати від посадових і матеріально відповідальних осіб об'єктів, що ревізуються, письмові пояснення з питань, що виникають в ході ревізії;

· пред'являти керівникам і іншим посадовцям об'єктів вимоги, що ревізуються, по усуненню виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності і фінансів, вилучати до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо одержані підприємствами кошти і позики використовуються з порушенням чинного законодавства;

· стягати в дохід засоби, одержані за незаконними угодами, без встановлених законом підстав;

· накладати у випадках, передбачених законодавством, на керівників і інших службових осіб підприємств адміністративні стягнення;

· застосовувати до підприємств і суб'єктів підприємницької діяльності фінансові санкції, передбачені законодавством по оподаткуванню.

Ревізії, контрольні перевірки здійснюють на підставі розпорядливого документа, підписаного начальником підрозділу контрольний - ревізійної служби в районі, місті. За ініціативою державної контрольний - ревізійної служби ревізія підприємства, установи, організації проводиться не частіше за один раз на рік. За дорученням правоохоронних органів ревізію проводять у будь-який час.

Скарги на дії ревізорів розглядаються і розв'язуються керівниками підрозділів державної контрольно-ревізійної служби. Подача скарги не припиняє оскарженої дії посадовців державної контрольно-ревізійної служби.

Органи державної контрольний - ревізійної служби проводять ревізії і перевірки суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності по ухвалі правоохоронних органів. Ці ж органи надають допомогу ревізорам у виконанні ними посадових обов'язків.

Посадовці державної контрольно-ревізійної служби є представниками органів державної виконавчої влади. Законні вимоги ревізорів обов'язкові для виконання посадовцями об'єктів, що ревізуються. Ці особи при виконанні своїх службових обов'язків перебувають під захистом закону.

Викладені функції державної контрольно-ревізійної служби в Україні, права і обов'язки посадовців цієї служби не розповсюджуються на контроль місцевих Рад народних депутатів (муніципальний контроль), аудиторський і відомчий контроль.

 


Читайте також:

  1. II Державна дума
  2. Абсолютні показники фінансової стійкості
  3. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. Адміністративна служба
  6. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  7. Активна і пасивна державна політика.
  8. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  9. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  10. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  11. Аналіз ризикованості підприємства на основі показників фінансового стану.
  12. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.




Переглядів: 1024

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Суб’єкти контролю та їх види. | Види податкових перевірок. Організація і здійснення перевірок.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.