МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Реформа шкільної освіти у ВеликобританіїРеформа школи у Великобританії не копіює американської , але має певну схожість у побудові змісту середньої освіти, де також є базовий (загальнонаціональний) та місцевий компоненти. Прийнятий парламентом у 1983 р. закон про реформу ухвалює, що в навчальному плані шкіл є обов'язковими лише англійська мова і література, математика, релігія і фізкультура (у межах 50% часу), а також при розробці програм у школах враховуються місцеві умови для профорієнтації учнів на місцеві виробництва і ферми. Рекомендується також враховувати думку батьків і учнів. Розвиток науки у Великобританії йшов у напрямі ессенциалізму. Ця філософія утвердила мету освіти: передача основних знань і умінь, тобто школи зосереджуються на найважливішому, найсуттєвішому. Англійська освіта характеризується прагматизмом, тобто спрямованістю на практику, цим вона відрізняється від французької, де існують принципи: якомога більше дисциплін, і обов'язкових; виховання вільної особистості, яка вміє робити вибір. В Англії більшість масових шкіл, хоч є "паблік скулз", які готують вищу еліту. До 80-их років школи в Англії були автономні, децентралізовані, мали велику вибірковість предметів (50%). Обов'язковими предметами у двох старших школах були англійська мова і література, математика, релігія і фізкультура. Великобританія не бажала переймати чужого досвіду, оскільки це острівна, замкнена держава, і це призвело до послаблення освітнього потенціалу населення. Низка обстежень показала, що, наприклад, математична підготовка 13-річних учнів відставала від Франції і Японії. У 1988 році уряд почав реформу освіти Законом, який ввів 10 обов'язкових предметів для початкової і неповної середньої школи (англійська мова і література, математика, природознавство, історія, географія, технологія, музика, мистецтво, іноземна мова). Релігія залишалась основним предметом згідно із законом 1944 року. Контроль за змістом освіти було покладено на Державного секретаря освіти, таким чином державні органи забрали частину функцій у місцевих. Школи самі вирішували, як викладати предмети національного навчального плану — як окремі, чи в інтегрованих курсах, модульних програмах. Підвищилася роль батьків у діяльності навчальних закладів. Вони знайомі з результатами роботи школи, висловлюють у бесідах з учителями свої зауваження. За десять років результати в школах зросли на 10%, але за міжнародними дослідженнями результати з математики, рідної мови і природничих наук нижчі, ніж в учнів Німеччини, Франції, Японії, так що Великобританія поки що не випереджає інших країн в галузі освіти. У1993 році вийшла доповідь національної комісії з освіти "Учитися досягати успіху", у якій зроблено аналіз стану освіти, вказано стратегічні напрями її розвитку і дано 7 цілей-рекомендацій: 1. Високоякісне дошкільне виховання у віці 3—4 роки. 2. Навчальні курси повинні розвивати в дітях все краще; замість 10 обов'язкових предметів ввести 5 основних галузей знань (мова, математика, природничі науки і технологія, виразні мистецтва і фізкультура, гуманітарна сфера). Вводиться новий диплом після 11 - річної обов'язкової школи і 13-річної повної середньої школи замість сертифікатів про неповну, повну загальну середню освіту і професійну кваліфікацію. 3. Кожен учень на кожному уроці має право на хороше викладання і відповідні умови навчання. Цей розділ стосується вчителя, його підготовки, підвищення кваліфікації. Кожен учитель повинен мати план особистого розвитку і 2 робочі дні на рік займатися на курсах підвищення кваліфікації. 4. Кожен повинен учитися все житія, і це потрібно заохочувати. Освіта повинна бути неперервною. 5. Управління освіти і підготовки кадрів повинні бути об'єднані, а департамент освіти об'єднаний з департаментом зайнятості. 6. Слід збільшити інвестиції (суспільні і приватні) в освіту і підготовку кадрів. 7. Досягнення повинні зростати, і зрушення в освіті і підготовці кадрів повинні бути відкриті для оцінки кожним членом суспільства. З цього документа можна зробити висновки, що в останні роки освіті у Великобританії надається більшого значення, ніж раніше, бо країні потрібні "знаючі робітники", знаючі професіонали. У законі говориться про необхідність духовного, морального, культурного, розумового і фізичного розвитку дітей, з покоління в покоління потрібно передавати такі людські цінності, як справедливість, повага а до всіх людей, почуття обов'язку перед суспільством, піклування про близьких, культурну спадщину свого народу. Діти в демократичному суспільстві повинні знати свої права і обов'язки, бути вихованими в дусі терпимості і свободи. "Освіта — це не лише передача знань, але й наділення силою", — сказано в законі (мається на увазі силою духовною, моральною). Головне завдання хорошої освіти — "уміти досягати великих успіхів", винести зі школи навички і бажання вчитися, упевненість у своїх силах це — запорука успіху в житті. Дошкільна освіта. Якщо у Франції всі діти 3—4-річного віку відвідують дошкільні заклади, то у Великобританії — 50% дітей відвідують дитячі садочки і підготовчі класи шкіл. Вища освіта. У Великобританії лише 15% молодих людей вступають до університетів, тоді як у Німеччині — 30%. у Франції — 35%. Відставання значні, необхідно вживати певних заходів. Це сталося тому, що в Англії існує поділ дітей на здібних і не здібних до навчання. В останні роки ставиться завдання: до 2000 року 90% дітей до 18 років повинні бути охоплені навчанням. Зміст освіти. В освіті впроваджуються державні стандарти знань та умінь, введено 11 обов'язкових предметів (разом з релігією), які становлять 75% навчального часу. Освіта і праця. Професійно-технічна освіта в Англії завжди була слабкою ланкою в системі освіти. У середині 80-х років була розроблена програма "ПТО — ініціатива", яка орієнтувалася на німецьку модель, вводила допрофесійну підготовку в школах, у низці шкіл почали викладати бізнес-курс. У повних середніх школах було введено національний професійний диплом, передбачено практику для старшокласників, почали створювати центри партнерства бізнесу і освіти, технологічні коледжі, які отримували субсидії від фірм, навчання в них безплатне, відбираються здібні діти. У 1988 році було відкрито перший такий коледж, а зараз їх десятки. Читайте також:
|
||||||||
|