МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ТВОРЧІСТЬ ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВІнтелігенція Галичини й Буковини орієнтувалася на народно-національні засади музичного мистецтва Наддніпрянської України, зокрема ідеї М. Лисенка. У XIX ст. у краї зароджується фольклорно-етнографічний рух, розпочинається утвердження української мови в церковній, літературній, музично-театральній практиці. Розгортається процес національної інтеграції Західної і Східної України в царині культури. Фундатором Перемишльської композиторської школи став один із перших українських професійних композиторів Галичини Михайло Вербицький (1815-1870). Він автор музично-сценічних композицій, що дістали назву співо-гри: «Верховинці», «Школяр на мандрівці», «Підгоряни» та ін. До цих театральних п'єс композитор писав увертюри, що стали першими зразками української симфонічної музики в Галичині. Його хорова та інструментальна музика була тісно пов'язана з галицькими народними піснями й танцями. З-поміж духовних творів М. Вербицького виокремлюються такі хори: урочистий «Іже Херувими», ліричний «Єдин свят», величальний «Ангел вопіяше» та ін. Біблійні тексти осмислені композитором у камерному ключі. Основою його хорового письма була чітка акордова фактура. У духовній музиці М. Вербицького майже відсутні фольклорні мотиви. На відміну від інших його творів, у них відчутний вплив західноєвропейських музичних традицій, музики Д. Бортнянського. На вірш поета і фольклориста П. Чубинського «Ще не вмерла України...»? М. Вербицький написав спочатку солоспів із супроводом гітари. Вперше нотний варіант цього твору побачив світ у збірці «Кобзар» (1885), після чого став поширюватися в численних копіях. 1939 р. його було затверджено як офіційний гімн Карпатської України, проте згодом упродовж тривалого часу він заборонявся радянським й угорським урядами. Зі здобуттям Україною незалежності ця урочиста героїко-патріотична пісня стає державним гімном, символом відродження й єдності українського народу. Розвитку музичної культури західноукраїнських земель у другій половині XIX - на початку XX ст. сприяла активна музично-громадська і творча діяльність композиторів Анатоля Вахнянина (1841-1908) - організатора й керівника музичних товариств «Боян», «Торбан», засновника і першого директора Львівського музичного інституту ім. М. Лисенка; Остапа Нижанківського (1862-1919) - хорового диригента, засновника музичного видавництва «Бібліотека музикальна»; Дениса Січинського (1865-1909) - одного з перших галицьких композиторів-професіоналів, який організував музичну школу і видавництво у Станіславі, хорові товариства у багатьох містах і селах Галичини. Просвітницьку та педагогічну роботу здійснював у Чернівцях композитор, письменник і педагог Сидір Воробкевич (1836-1903). Хоровий доробок митця становить понад 400 музичних творів, більшість з яких він написав на власні тексти. У творчості західноукраїнських композиторів дістали подальший розвиток такі жанри, як опера («Купало» А. Вахнянина, «Роксолана» Д. Січинського), оперета («Убога Марта», «Гнат Приблуда» С. Воробкевича), хорові та вокальні твори («Лічу в неволі» Творча і просвітницька діяльність композиторів Галичини і Буковини сприяла піднесенню української музичної культури на новий, якісно вищий професійний рівень.
Читайте також:
|
||||||||
|