Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальна характеристика епохи Відродження

Відродження (фр. Ренесанс) – перехідна епоха в історії європейської культури від Середньовіччя до Нового часу, тобто з к.. ХІІІ до поч. ХVІІ ст..

Назва «Відродження» вказує на зв′язок нової культури з античністю. Врезультаті хрестових походів італійцям стали відомі зразки мистецтва ,літератури античності. Це викликало величезний інтерес. Використовуючи античну спадщину, інтелігенція не просто пасивно засвоювала її, а переробляла по- своєму,формуючи новий світогляд, протилежний світогляду феодалізму. Ще одна назва епохи Відродження – Гуманізм( з лат.людяний). Гуманізм Відродження полягав у тому, що основою світогляду цього часу було визнання духовної естетичної краси земної людини, повага до людської особистості, визнання її безмежних можливостей. Мистецтво Відродження направлене на відображення краси і сили людської особистості. Великою мірою епоха Ренесансу відроджує античну літературу і мистецтво, якому притаманна ця риса. Тому можна сприймати цей термін буквально: відродження античного мислення, античного сприйняття людини.

В центрі гуманістичної культури стоїть людина, а не божественне.

Відродження – це ціла епоха , характерними рисами якої є:

1. «Відкриття» античності і розквіт вільнодумства.

2. Великі географічні відкриття і початок світової торгівлі .

3. Початок книгодрукування .

4. Втрата церквою монополії на духовне життя і виникнення протестантства.

5. Розвиток природознавства, астрономії ,географії.

6. Високий рівень розвитку літератури і мистецтва.

Період Відродження – період великих географічних відриттів.

Жодна інша епоха не була настільки насичена географічними відкриттями, ніколи вони не мали такого виняткового значення для доль Європи й усього світу. Зусиллями декількох поколінь мореплавців і землепроходців були відкриті нові території; світ немов заблискав новими фарбами, став у всій своїй чудовій розмаїтості.

Середина, кінець XV – середина XVI ст. - період іспанських і португальських відкриттів в Африці, Америці й Азії, що включає найважливіші плавання Колумба, Васко да Гами і Магеллана;

Великі географічні відкриття Іспанії пов'язані з ім'ям Христофора Колумба (1451-1506 pp.).

Колумб здійснив подорожі до Америки,під час яких були відкриті Малі Антильські острови, острови Пуерто-Ріко, Ямайка, Трінідад, обстежено узбережжя Центральної Америки.

У 1497 р. Васко да Гамаобігнув мис Доброї Надії і досяг Калькутти в Індії.
В Португальці теж уперто шукали цей шлях. У складі однієї з експедицій брав участь флорентійський моряк і астроном Америго Віспуччі. У 1501 p., дослідивши узбережжя Бразилії, Америго Віспуччі дійшов до висновку, що Колумб відкрив не узбережжя Індії, а новий материк, який на честьАмериго був названий Америкою. 1515 р. у Німеччині з'явився перший глобус з цією назвою, а згодом атласи і карти.
Гіпотеза Віспуччі була остаточно підтверджена під час навколосвітньої подорожі Магеллана (1519-1522 pp.

Великі географічні відкриття сприяли розширенню уявлень про світ, освоєнню нових земель, встановленню зв'язків між Європою й Америкою, Європою й Азією. Було дано поштовхроз витку торгівлі, техніки і наук( біології, географії, зоології тощо). Величезні відкриття зроблено в астрономії. Польський вчений Ніколай Коперник в праці «Про обертання небесних сфер» довів, що Земля кругла і обертається навколо Сонця.

Всесвітньо–історичне значення для культурного прогресу людства мало винайдення книгодрукування. В 15 ст. Йоган Гутенберг винайшов верстат, що давав можливість набору тексту завдяки металевим буквам.

У 15 ст гуманізм поширився в Європі, особливо багато гуманістів з′явилось в Німеччині.Як наслідок –на поч. 16 ст.в Німеччині розгорнулась Реформація- широкий рух проти папської католицької церкви, спрямований на здійснення релігійних перетворень у дусі протестантизму.

Епоха Ренесансу поділяється на чотири періоди:

Проторенесанс -ост. трет. ХІІІ – поч. ХІV ст.

Раннє Відродження - сер. ХІV – кін. ХV ст.

Високе Відродження – кін. ХV – 40-і рр. ХVІ ст.

Пізнє Відродження (Постренесанс) 50-і рр. ХVІ поч. ХVІІ ст.


Читайте також:

  1. I. Епоха Відродження
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  4. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  5. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  6. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  7. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  8. Автокореляційна характеристика системи
  9. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  10. Анатомо-біомеханічна характеристика положень і рухів тіла
  11. АНГЛІЙСЬКИЙ ТЕАТР ЕПОХИ РЕНЕСАНСУ
  12. Антична й середньовічна спадщина в культурі італійського Відродження




Переглядів: 2055

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Образотворче мистецтво Візантії і архітектура | Культура Раннього Ренесансу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.