Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Стиль бароко в українській архітектурі

Розповсюджений у західноєвропейській культур стиль бароко у ХУЇЇ-ХУШ ст. проникає і в українське мистецтво.

Бароко - термін означає: оригінальний, несподіваний, вражаючий, фантастичний, проявляється в пишності, нагромадженості деталей, надмірній декорованості архітектурних форм. У II пол. XVII ст. цей стиль набув назву «козацьке бароко». Це означає, що в Україні архітектура бароко набуває своєрідності і національного колориту.

У Ніжині (Полтавська обл.) - центрі одного з найбільших козацьких полків побудована була Миколаївська церква з каменю, де були використані традиції українського дерев'яного будівництва сільських церков. Багато національних орнаментів у оформленні цього храму. Барокові храми мають 5-7-9 бань (окремі куполи), у них немає центрального фасаду, вони відкриті з усіх чотирьох сторін, відкриті для всіх присутніх на майдані, наче всіх запрошують зайти. Це підкреслює демократизм і відкритість українців. Такий храм, здавалось, не можна обійти, бо пробуючи це зробити, дезорієнтуєшся в просторі і в часі, виникає відчуття запаморочення, неземного стану, польоту. Стіни зовні охайно білились, вписувались у навколишній пейзаж українського села з хатами-мазанками і сільським краєвидом. Покриття бань фарбувалось в зелений, синій колір, а в Києві вкривалось позолотою. Подібні церкви характерні на Лівобережжі і Слобожанщині: у Сумах, Лебедині, Покровський собор у Харкові, Успенська церква Києво-Могилянської Лаври.

У кінці XVII ст. під безпосереднім впливом І.Мазепи, стиль бароко втрачає демократизм козацького різновиду, а втілює велич гетьманської влади, стає більш граціозним і пишним -Богославська церква в Києві. Подібних споруд за Мазепи збудовано 20.

 

 

Тема: Українська культура 18- 19 століть.

План.

1. Українська культура 2 пол. 17- 18 ст. культури.

2. Козацькі літописи.

3. «Українське бароко». Григорій Сковорода.

4. Освіта в Україні в к.17- 2 пол. 18 ст.

5. Наука і література. Словник Памви Беринди. Граматика М.Смотрицького.

6. Наукова і громадська діяльність І. Гізеля, Д. Тулупа, С. Яворського.

7. Феофан Прокопович – видатний діяч просвітництва і культури.

8. Українське національно-культурне відродження в Україні в к. 18- поч.. 19 ст.

- Національно – культурні організації і рухи. Діяльність « Руської трійці», Кирило- Мефодіївського товариства.

- дослідження української історії.

-розвиток етнографії і фольклористики.

- розвиток української мови і літератури.

-освіта і наука в Україні.

- театральне мистецтво.

- архітектура і скульптура ;

- музичне мистецтво.

9.Висновки.

Вступ.Українська культура к.17- поч.. 18 ст. розвивається досить в складних політичних обставинах. Україна не мала власної держави , а її територія була поділена між декількома державами Територія Правобережної України входила до складу Речі Посполитої. На Лівобережжі сформувалась українська національна держава – Гетьманщина(яка пізніше ввійшла до складу Російської імперії). Саме тому цей період ввійшов в історію як козацько – гетьманська доба. В цей час українське козацтво вибороло фактичну незалежність України.

Козацько- гетьманська держава сприяла розвитку української культури, особливо за часів гетьманства Івана Мазепи(1687-1709) , Івана Скоропадського(1709-1722) , Кирила Розумовського(1750-1764).Серед відомих діячів української культури цього часу чільне місце посідає Ф. Прокопович.


Читайте також:

  1. Антоніми в українській мові
  2. Архітектура і мистецтво. Українське бароко.
  3. Асиміляції приголосних в українській мові
  4. Аспекти фізичного виховання, його засоби в українській етнопедагогіиі
  5. Багатозначність слів у сучасній українській мові
  6. Барокова архітектура
  7. Види текстильних волокон.
  8. Вимова голосних звуків в українській мові
  9. Вимоги до мастильних матеріалів
  10. Вторинне покриття вивороту килима текстильним матеріалом
  11. Гармонійний стиль сімейного виховання
  12. Гетьман І.Мазепа та його роль в українській історії.




Переглядів: 861

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Культура Запорізької Січі | Феофан Прокопович — видатний діяч просвітництва і культури

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.