Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Культура Запорізької Січі

Високорозвинена культура Запорізької Січі у ХVI-XVIII ст. мала величезний вплив на формування культури і національної свідомості українського народу. В основі цієї культури лежали традиції українського народу.

Запорізька Січ була колективним членом Київського братства і таким чином тісно пов’язана з життям заснованої при ньому школи. Гетьман Сагайдачний став її опікуном,допомагав матеріально. За проханням Війська Запорізького Київська школа була об’єднана з Лаврською. Школи на Запоріжжі поділялись на січові,монастирські і церковно-музичні і на парафіяльні.

В Запорізькій Січі існувала спеціальна школа співу,школа що готувала писарів для військових канцелярій,ціла низка звичайних шкіл,де навчання велось українською мовою і здійснювалось поєднано з вихованням.

У художньому житті Запорізької Січі важлива роль відводилась музиці,співу,танцям. Особливо військовій музиці,в якій популярні були духові та ударні інструменти:труби,сурми,литаври,барабани,бубни. Музика звучала у походах та під час різних урочистостей. Труби та сурми використовували як сигнали в походах і боях. Тулубаси використовували для зв’язку,в деякі з них одночасно били 8 чоловік. Литаври називали набатами.

Високого рівня досягло хорове мистецтво. Думи і народні пісні виконувались кобзарями під супровід бандур,виконавці були часто і творцями. Танці виконувались лише чоловіками,в основі лежала імпровізація. Танцівник – це вершник,що хвацько підстрибував у сідлі – «присядка», «повзунець», «яструб».

У колах існували гуртки «ліцедеїв»,які ставили лялькові видовища під назвою «Вертеп» у супроводі троїстих музик.

Козаки були дуже віруючими. Найважливішим питанням церковного життя,як-то будівництво храму – вирішувалось на загальновійськовій Раді,обирали і священників. Проповіді звучали українською мовою. Не було багатшого храму в Російській імперії,ніж січова церква. Головним було свято Покрови – 14 жовтня.


Читайте також:

  1. АНТИЧНА КУЛЬТУРА
  2. Античні міста – поліси, їх культура в українських землях.
  3. Архаїчні культури на території України. Трипільська культура та її здобутки.
  4. Бондарихінська культура
  5. Варіанти акультураційних стратегій
  6. Визначення поняття «інноваційна культура» в літературних першоджерелах
  7. Витоки української культури. Культура Київської Русі.
  8. Виховання і школа Запорізької Січі. Риси козацької педагогіки
  9. Виховання і школа Запорізької Січі. Риси козацької педагогіки
  10. Всемирная история: учебник для вузов / под ред. Г.Б. Поляка, – М.: Культура и спорт, ЮНИТИ, 2000. – 496 с.
  11. Г. Культура.
  12. Глава 2. КУЛЬТУРА




Переглядів: 917

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Шкільна драма і вертеп в українському мистецтві | Стиль бароко в українській архітектурі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.