Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття «влада», її види.

Бесіда.

Згадайте випадки, коли хтось нав’язував вам або іншим людям свою волю, тими чи іншими засобами примушував до певних дій.

Якщо учні не зможуть одразу дати відповідь, пропоную допомогти їм навідними питаннями, нагадавши про дії батьків (хто визначає вам час прогулянки, можливість відвідати вечірку тощо), діячів церкви (чому прибічники ісламу не споживають свинини, чому під час посту не вживають м’ясної їжі прибічники християнства), керівників підприємств (чому працівники виконують їхні розпорядження щодо виходу на роботу, виконання виробничих завдань), керівників певних політичних партій тощо. Учні повинні знайти спільне в усіх цих випадках. Робиться висновок, що йдеться про можливість певної особи (установи) нав’язувати свою волю іншим.

Робота над формуванням понять.

Дає визначення влади і наголошую, що вона поділяється на декілька видів: сімейна, релігійна (духовна), економічна, державна тощо.

Особливості державної влади.

Обмежуюся лише вказівкою на існування державної влади та визначенням її відмінностей від інших видів. За наявності резерву часу ці відмінності виявляю під час бесіди з учнями.

Бесіда.

1) Як ви вважаєте, на яку територію розповсюджується релігійна влада? Чи обмежена вона кордонами держави?

2) Чи може ідейний лідер політичного угруповання вплинути на дії своїх прибічників за кордоном?

3) Чи має право директор заводу застосувати фізичну силу, щоб примусити працівника виконати свій наказ?

4) На кого розповсюджується влада лідера церкви чи партії, глави сім’ї тощо?

Узагальнюючи відповіді учнів, формулюю такі відмінності державної влади від інших її видів: загальна обов’язковість, можливість застосування примусу, обмеженість територією держави.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Завдання.

1) Згадайте визначення влади.

2) Визначте, про який із видів влади йдеться в кожному випадку: директор заводу видав наказ про перехід на двозмінну роботу; батько заборонив сину вмикати телевізор до виконання домашнього завдання; Папа Римський у своєму зверненні визнав неможливим одруження представників духовенства; Кабінет Міністрів України прийняв постанову про заборону ввезення в Україну курячого м’яса виробництва США.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Коментую та доповнюю відповіді учнів, наголошую, що без належного рівня правових знань і навичок правомірної поведінки неможлива свідома участь особи в суспільному та державному житті.


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  5. Адміністративні правовідносини: поняття, ознаки,
  6. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  7. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  8. Акціонерне товариство, як форма організацій бізнесу. Акції, їх суть і види.
  9. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  10. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  11. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  12. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання




Переглядів: 640

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Право в повсякденному житті. | VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.