У ході своєї розповіді характеризую індивідуальні й нормативно-правові акти, акцентую увагу на їх відмінних та спільних рисах. При цьому ілюструю розповідь відповідними прикладами.
Завдання.
Під час розповіді вчителя скласти порівняльну таблицю.
Зразок таблиці
Критерії порівняння
Правовий акт
індивідуальний
нормативний
Ким приймається
Уповноваженим державним органом
Уповноваженим державним органом
Регулярність застосування
Лише 1 раз в конкретній правовій ситуації
Багаторазова, у подібних ситуаціях
Адресованість
Конкретним особам, суб’єктам
Необмеженому колу суб’єктів, що діють в певній сфері суспільних відносин
Цілі, задачі
Застосовує визначені норми до конкретної ситуації
Установлює правові норми для певного виду соціальних відносин
Систематизація нормативно-правових актів.
Це питання пропонується учням для самостійного вивчення на основі тексту підручника під час виконання домашнього завдання.
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
Практикум.
Опрацюйте перелік нормативно-правових актів (готується заздалегідь на дошці або як роздавальний матеріал), виконайте такі завдання:
1) Розташуйте наведені документи відповідно до рівня їх юридичної сили.
2) Виділіть індивідуальні та нормативні акти.
3) Визначте, до яких галузей права належать пропоновані акти.
Орієнтовний перелік нормативно-правових актів.
Закон України «Про власність», Конституція України, Постанова Кабінету Міністрів України «Про порядок укладання шлюбного контракту», Закон України «Про внесення змін до статті 98 Конституції України», Наказ Міністерства освіти і науки України «Про реорганізацію Київського інституту фізичної культури в Академію фізкультури та спорту України», Рішення Чигиринської районної Ради «Про порядок надання матеріальної допомоги малозабезпеченим жителям району», Наказ Міністерства транспорту України «Про затвердження правил користування залізницею», Розпорядження глави Харківської обласної держадміністрації «Про порядок святкування Дня незалежності України», Рішення Бахчисарайської районної Ради Автономної Республіки Крим «Про виділення землі», Кримінальний кодекс України.
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
Підводжу підсумки роботи учнів, оцінюю їхню навчальну активність, підкреслює необхідність знання законодавства України для майбутнього життя.