Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Бесіда.

1) Хто з вас має молодших братів чи сестер?

2) Чи пам’ятаєте ви, якими вони були, коли народилися?

Розповідь учителя (супроводжується демонстрацією таблиці)

Дитина, тільки-но з’явившись на світ, вже має всі фізичні ознаки людської істоти: певну будову тіла, внутрішні органи тощо. Але вона ще не відкликається на своє ім’я, не відрізняє своїх родичів (навіть батьків) від інших людей. Тобто дитина вже фізично існує як людська істота, з точки зору біології вона вже є людиною. Якщо пригадати курс біології, людська істота латинською мовою називається Ношо Sapiens. (Звертаю увагу учнів на перший рядок таблиці «Людина — особа — громадянин», яку заздалегідь підготовлено на дошці.) Поняття «людина» є суто біологічним, воно супроводжує особу протягом усього життя, незважаючи на стан здоров’я, психічний стан тощо. Отже, фактично поняття людина збігається з поняттям Homo Sapiens.

Що ж собою являє поняття «особа» ? Поступово дитина росте, розвивається, починає реагувати на своє ім’я, розмовляти, вирізняти себе з навколишнього світу та оточення, у неї з’являються певні погляди.

— Чи можливі ці зміни без людського оточення, без людського суспільства?

(Організую обговорення відповідей учнів, навівши приклад з книги Р. Кіплінґа «Мауглі» або іншу ситуацію.)

Зміни у розвитку людини, її поведінці значною мірою залежать від навколишнього оточення. Тобто вони можливі лише в людському суспільстві. (Звертаю увагу на другий рядок таблиці.) Поняття «особа» є поняттям соціальним, воно означає людську істоту, яка досягла певного рівня свого розвитку. Досягнення цього рівня можливе лише в людському суспільстві, отже Це поняття — соціальне.

— Поясніть, як ви розумієте поняття «соціальне».

Більшість людей живе не лише в своїй родині, серед друзів і знайомих, але й має зв’язки з певною державою, права та обов’язки, які суттєво різняться залежно від країни проживання. Саме Цей зв’язок і визначає поняття «громадянин». Отже, (учитель звертає увагу учнів на третій рядок таблиці) громадянин — це поняття політико-правове і визначає зв’язок людини з певною державою.


Читайте також:

  1. Бесіда.
  2. Бесіда.
  3. Бесіда.
  4. Бесіда.
  5. Бесіда.
  6. Бесіда.
  7. Бесіда.
  8. Бесіда.
  9. Бесіда.
  10. Бесіда.
  11. Бесіда.
  12. Бесіда.




Переглядів: 631

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Варіант 2 | Проміжний підсумок.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.