Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практикум.

1) Знайдіть припущені помилки і недоречності у пропонованих текстах.

А. Напередодні відкриття чергової сесії Верховної Ради України, 27 лютого, відбулося спільне засідання Президії Верховної Ради України з керівниками депутатських фракцій і груп. До порядку денного першого тижня пленарної роботи включено дванадцять законопроектів. У засіданні взяв участь Генеральний прокурор України, який за рішенням Верховної Ради повинен звітувати про свою роботу наступного тижня. Учасники засідання ознайомилися з підготовленими проектами законів, висловили свої зауваження. При цьому Голова Верховної Ради України повідомив, що законопроект «Про Кабінет Міністрів України» визначений Президентом України як першочерговий, законопроект «Про вищу освіту України» визначений Кабінетом Міністрів першочерговим, Верховний Суд України просить визнати першочерговим законопроект «Про Вищий Суд України».

Зразок відповіді. Невірно вказано дату початку сесії — названа дата не може бути першим вівторком лютого, коли має розпочинатися чергова сесія Верховної Ради. Визначати першочерговим законопроект може лише Президент. Кабінет Міністрів та Верховний Суд такого права не мають; крім того, Верховний Суд не має і права законодавчої ініціативи.

Б. Перше засідання чергової сесії Верховної Ради України, що відбулося 3 березня, прийняло рішення про порядок дня сесії. Серед питань затверджені:

— Перше читання законопроекту «Про реєстр нормативних актів України», визначеного урядом як першочерговий.

— Друге слухання проекту змін і доповнень до Конституції України щодо порядку проведення виборів Президента України й порядку призначення Генерального прокурора України. (На минулій сесії ці зміни були схвалені більшістю голосів депутатів, а в міжсесійний період їх підписав Президент України і схвалив Конституційний Суд України.)

— Призначення Генерального Прокурора України, кандидатуру якого запропонував Президент України.

— Затвердження Державного бюджету України на наступний рік.

Зразок відповіді. Невірною є дата початку чергової сесії. Уряд не має права визначити законопроект першочерговим. Закон про зміни до Конституції Президент має підписувати лише після остаточного затвердження Верховною Радою. Конституційний Суд України має розглядати такий законопроект ще до першого розгляду Верховною Радою. При внесенні змін до розділу 3 (що стосуються виборів) необхідно схвалення референдуму. Генеральний Прокурор не визначається Верховною Радою, вона лише дає згоду на призначення Президентом пропонованої ним кандидатури. Державний бюджет наступного року затверджується протягом вересня—грудня поточного року.

В. Конституційний Суд України в порядку законодавчої ініціативи вніс до Верховної Ради проект Закону України «Про порядок імпічменту Президента України». Законопроект направлений на розгляд у фракції Верховної Ради України. 12 травня відбувся розгляд цього законопроекту в першому читанні в Комітеті з бюджету. На засіданні Комітету були присутні крім депутатів — членів комітету також і депутати — члени інших комітетів, судді Конституційного Суду, Уповноважений Верховної Ради з прав людини, Генеральний Прокурор України. Більшістю голосів законопроект схвалено і направлено для розгляду в пленарному засіданні. На пленарному засіданні були присутні 236 депутатів, які більшістю в 136 голосів прийняли законопроект у першому читанні.

Зразок відповіді. Законопроект направлено не до профільного комітету, такий законопроект не має відношення до Комітету з бюджету. Законопроект при голосуванні набрав недостатню кількість голосів, тому не може вважатися прийнятим в першому читанні.

Г. Головам постійних комісій Верховної Ради України доручено підготувати пропозиції щодо порядку денного наступних робочих тижнів Верховної Ради. У засіданні Координаційної ради Верховної Ради України взяв участь Президент України, який за рішенням Верховної Ради України повинен звітувати про свою роботу наступного тижня. У той же день Президент України за згодою Верховної Ради України призначив на посади міністра економіки, Голови Національного банку України і командуючого Військово-Повітряними Силами України нових осіб.

Зразок відповіді. У Верховній Раді України працюють не комісії, а комітети Верховної Ради. Президент України не підзвітний Верховній Раді України, тому Верховна Рада України не може приймати рішення про його звіт. Голову Національного банку України призначає Верховна Рада України за поданням Президента України. Для призначення командуючого Військово-Повітряними Силами України не потрібна згода Верховної Ради України, а міністр економіки призначається не Президентом України, а Верховною Радою за пропозицією Прем’єр-міністра України.

Д. Міністерство освіти і науки України внесло до Верховної Ради України в порядку законодавчої ініціативи проект змін і доповнень до Закону України «Про освіту». Після обговорення проекту Комісією з питань освіти і науки Верховна Рада України 12 серпня схвалила законопроект. Кабінет Міністрів України 16 серпня прийняв Постанову про порядок введення його в дію. Відповідно до цієї Постанови Закон введений у дію з 17 серпня. 24 серпня Закон вперше опублікований.

Зразок відповіді. Міністерство науки і освіти України не має права законодавчої ініціативи. У Верховній Раді України працюють профільні комітети, а не комісії. Кабінет Міністрів України не приймає постанов про порядок введення в дію законів. Ці питання визначаються самим законом. Закон має бути підписаний Президентом України, про що не йдеться в інформації. Закон не може вводитися в дію раніше, ніж він опублікований в офіційному виданні.


Читайте також:

  1. Практикум.
  2. Практикум.
  3. Практикум.
  4. Практикум.
  5. Практикум.
  6. Практикум.
  7. Практикум.
  8. Практикум.
  9. Практикум.
  10. Практикум.
  11. Практикум.




Переглядів: 834

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правовий диктант (письмова робота). | III. ПІДСУМКИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.