Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практикум.

Визначте, чи мають місце цивільно-правові відносини у наведених ситуаціях, чи правомірно вчинено правочини.

Ситуація 1. Учень 9 класу Л. придбав у магазині музичний центр на гроші, які йому залишили на харчування батьки, від’їжджаючи у відрядження.

Зразок відповіді. Має місце цивільно-правовий правочин. Дії учня неправомірні, тому що неповнолітні віком від 14 до 18 років мають право розпоряджатися грошима, крім тих, які отримали як заробіток чи стипендію, лише за згодою батьків. У цьому випадку хлопець витратив гроші не у відповідності з бажанням батьків.

Ситуація 2. Студент 3 курсу інституту В. узяв у борг 2000 гривень, оформивши відповідну розписку.

Зразок відповіді. Має місце правочин. Дії студента правомірні, він має повну дієздатність. Письмове оформлення угоди позики на зазначену суму також відповідає вимогам законодавства.

Ситуація 3. Громадянин К. перейшов дорогу на червоне світло світлофора і був оштрафований за це.

Зразок відповіді. Громадянин К. здійснив адміністративне правопорушення, цивільно-правові відносини не виникали.

Ситуація 4. Учень 3 класу П. отримав у спадщину будинок свого дідуся.

Зразок відповіді. Мають місце цивільно-правові відносини. Незважаючи на малий вік хлопця, для отримання спадщини йому достатньо мати цивільну правоздатність, однак розпоряджатися будинком від його імені будуть батьки до досягнення хлопцем повноліття.

Ситуація 5. Учениця 1 класу Н. позичила у своєї однокласниці олівець для виконання контрольної роботи.

Зразок відповіді. Правочин має місце — укладено договір позички. Він носить характер дрібного побутового правочину, тому є правомірним, незважаючи на вік дітей та їх часткову дієздатність.

 

V. підсумки уроку

Аналізую роботу учнів, звертаю увагу, що в цивільно-правових відносинах кожен бере участь практично щодня, тому знання цивільного права допоможе кожному впевнено почувати себе в цих ситуаціях.


Читайте також:

  1. Практикум.
  2. Практикум.
  3. Практикум.
  4. Практикум.
  5. Практикум.
  6. Практикум.
  7. Практикум.
  8. Практикум.
  9. Практикум.
  10. Практикум.
  11. Практикум.




Переглядів: 1167

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття «юридичні особи». | VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.