Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття і класифікація інформаційних технологій

Створення і функціонування інформаційних систем в управлінні економікою тісно зв’язане з розвитком інформаційної технології – головною складовою частини АІС.

Інформаційна система по своєму складу нагадує підприємство по переробці даних і виробництву вихідної інформації.

Як і в будь-якому процесі в інформаційній системі присутня технологія перетворення даних в результативну інформацію.

Автоматизована інформаційна технологія (АІТ)- системно організована для рішення задач управління сукупність методів і засобів реалізації операцій збору, реєстрації, передачі, накопичення, пошуку, обробки і захисту інформації на базі застосування розвитого програмного забезпечення, використовуючи засобів обчислювальної техніки і зв’язку, а також засобів, за допомогою яких інформація пропонується клієнтам.

Сучасна інформаційна технологія орієнтована на застосуванні найширшого спектру технічних засобів електронно-обчислювальних машин і засобів комунікацій. На її основі створені і створюються обчислювальні системи і мережі різних конфігурацій не тільки для накопичення, зберігання, переробці інформації, але й максимального зближення термінальних улаштувань до робочого місця спеціаліста та для підтримки прийняття рішення керівника.

Основу нової інформаційної технології складають розподілена обчислювальна техніка, "дружнє" програмне забезпечення і розвинуті зазоби комунікації. Принципова відміна нової інформаційної технології складається не тільки в автоматизації процесів зміни форми і місцезнаходження інформації, але і в зміні її змісту.

І сьогодні можна говорить про забезпечуючі ІТ і функціональні ІТ.

Забезпечуючі ІТ – технології обробки інформації, які використовуються як інструмент в різних предметних областях для рішення різних задач.

Функціональні ІТ – представляють модифікацію забезпечуючих ІТ, при якій реалізуються , будь яка з предметних технологій. Наприклад, в арсеналі співробітника податкової служби можуть знаходитися, як забезпечуючі технології (наприклад, текстові і табличні процесори), так і спеціальні функціональні технології (табличні процесори, СУБД, експертні системи, реалізуючі предметні технології).

Інформаційні технології можна класифікувати по ряду ознак. Приведемо класифікацію інформаційних технологій в табл.1

Таблиця

АВТОМАТИЗОВАНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ
По способу реалізації в АІС Традиційні
Нові інформаційні технології
    По ступеню охоплення задач управління     Електронна обробка даних
Автоматизація функцій управління
Підтримка прийняття рішень
Електронний офіс
Електронна підтримка
По класу реалізуючих технологічних операцій Робота з текстовим редактором
Робота з табличним процесором
Робота з СУБД
Робота з графічними об’єктами
Мультимедійні системи
Гіпертекстові системи
По типу користуваць- кого інтерфейсу   Пакетні
Діалогові
Мережеві
  По способу побудови мережі Локальні
Багатоярусні
Розподілені
По обслуговуючим предметним областям Бухгалтерський облік
Банківська діяльність
Податкова діяльність
Інші

 

По способу реалізації АІТ в АІС нові інформаційні технології пов"язані з інформаційним забезпеченням процеса цправління в режимі реального часу.

Нова інформаційна технологія — це технологія котра основується на приміненні ком"ютерів, активній участі користувача в інформаційному процесі, високому рівні "дружнього" користувацткого інтерфейсу, широкому використанню пакетів прикладних програм (ППП) загального і проблемного призначення, доступі користувача до віддалених баз даних і програмам дякуя обчислювальним мережам.

По ступеню охвата задач управління виділяють електрону обробку даних і автоматизацію управлінської діяльності. ЕОМ використовуються для комплексного рішення функціональних задач, формування звітності і роботи в інформаційно-пошуковому режимі для прийняття управлінських рішень. До цієї ж групи відносяться АІТ підтримки прийняття рішень, які використовують економіко-математичні методи, моделі і ППП для аналітичної роботи і прогнозування, складання бізнес-планів тощо.

До названої групи відносяться АІТ, які одержали назву електроного офісу і експертної підтримки управлінських рішень.

Електроний офіс передбачає наявність інтегрованих пакетів, які включають спеціалізовані програми і інформаційні технології, які забезпечують комплексну реалізацію предметної області.

Модифікація елементів, складаючих поняття ІТ, дає можливість утворення великої їх кількості у різних комп’ютерних середовищах.

В розвитку інформаційного забезпечення автоматизованих інформаційних технологій управління економічною діяльністю найбільший інтерес являє застосування в області штучного інтелекту. Однією із форм реалізації досягнень в цій області являється створення експертних систем (ЕС) – спеціальних комп‘ютерних систем, які базуються на системному акумулюванні, узагальнення, аналізі і оцінці знань високо кваліфікованих спеціалістів – експертів. В експертній системі використовується база знань, в якій представляються знання конкретної предметної області.

База знань – це сукупність моделей, правил і факторів (даних), які породжують аналіз і висновки для надходження рішень складних задач в предметній області.

База знань є основою експертної системи, вона накопичується в процесі її побудови. Знання відображуються у явному виді, що дозволяє зробити явним спосіб мислення і рішення задач, і організовані так, щоб спростити прийняття рішення.

По класу реалізуючих технологічних операцій АІТ включать: текстову оьробку, електронні таблиці, автоматизовані банки даних, обробку графічної і звукової інформації, мультимедійні та інші системи.

По типу користувацького інтерфейсу розглядаються інформаційні технології з точки зору можливостей доступу користувача до інформаційних обчислювальних ресурсів.

Класифікація ІТ по типу інтерфейсу користувача дозволяє говорити про системній та прикладний інтерфейс.

Прикладний інтерфейс пов’язане з реалізацією деяких функціональних інформаційних технологій.

Системний інтерфейс включає в себе набір прийомів взаємозв’язку з комп’ютером, який реалізується ОS. Сучасні Os підтримують командний WIMP – інтерфейс, SILK – інтерфейс.

Командний інтерфейс самий простий, він забезпечує видачу на екран системного запрошення для вводу команди. Наприклад, С:\> в MS-DOS, а в UNIX – знак долара.

WIMP – інтерфейс – Windows (вікно) Imade (образ) Menu (меню) Pointer (указатель).

SILK – інтерфейс – Spish (речь) Imade (образ) Language (мова) Know ledge (знання).

З точки зору участі або неучасті користувача в процесі виконання функціональних ІТ всі вони можуть бути розділені на пакетні та діалогові.

Так, пакетна ІТ виключає можливості користувача впливати на обробку інформації, поки вона виробляється в автоматизованому режимі. Це пояснюється організацією обробки, яка основана на виконанні програмно-заданої послідовності операцій над заздалегідь накопичуваним в системі і об’єднаних в пакет даних.

Діалогова ІТ надає користувачу неграничну можливість взаємодії, які зберігаються в системі як інформаційні ресурси в сучасності. Діалогова ІТ надає користувачу всю необхідну інформацію для рішення функціональних завдань та прийняття рішень, тобто діалоговий режим передбачає відсутність жорстко закріпленої послідовності операцій обробки даних.

По способу побудови мережі. Мережевий інтерфейс інформаційної технології надає користувачу засоби теледоступу к територіально розподіленим інформаційним і обчислювальним ресурсам завдяки розвинутими засобам зв’язку. Це дозволяє широко використовувати автоматизовані інформаційні технології та робить їх багатофункціональними.

В сучасний час спостерігається тенденція до об’єднання різних типів інформаційних технологій в єдиний комп’ютерно-технологічний комплекс. Він має назву інтегрованого.

Особливе місце в ньому належить засобам комунікації, які являються основою створення різноманітних мережевих варіантів автоматизованих інтегрованих технологій:

— локальні;

— багаторівневих;

— розподілених;

— глобальних обчислювальних мереж;

— електронної пошти;

— цифрових мереж інтегрованого обслуговування.

Підвищення вимог до оперативності інформаційного обміну та управління швидкої обробки інформації привело до створення не тільки локальних, але й багаторівневих і розподілених систем організаційного управління об’єктами, яким являється податкова служба.

Її інформаційне забезпечення реалізує мережі автоматизованих банків даних, які будуються із врахуванням організаційно-функціональної структури багаторівневого економічного об’єкту, комп’ютерного ведення інформаційних масивів.

Цю проблему в нових інформаційних технологіях вирішують розподілені системи обробки даних з використанням каналів зв’язку для обміну інформацією між базами даних різних рівнів.

У багаторівневих і розподілених комп’ютерних інформаційних системах організаційного управління успішно вирішуються проблеми оперативної роботи з інформацією, аналіз економічних ситуацій при розробці і прийняті управлінських рішень, вчасності створені АРМ спеціалістів надають можливості користувачу працювати в діалоговому режимі, оперативно вирішувати поточні задачі, зручно вводити дані, вести контроль, обробку інформації, визначати достовірність результатної інформації, виводити і передавати по каналам зв’язку.

Таким чином, нові інформаційні технології – основа переходу суспільного розвитку до інформаційної епохи в світовому масштабі.

Тенденція до посилення децентралізації управління тягне за собою розподілену обробку інформації з децентралізацією застосування засобів обчислювальної техніки і вдосконалення організації безпосередньо робочих місць.

Автоматизоване робоче місце (АРМ) можна визначити як сукупність інформаційно – програмно – технічних ресурсів, які забезпечують кінцевому користувачу обробку даних і автоматизацію управлінських функцій в конкретній предметній області.


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. V. Класифікація і внесення поправок
  4. V. Класифікація рахунків
  5. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  6. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  7. А/. Поняття про судовий процес.
  8. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  9. Адміністративні правовідносини: поняття, ознаки,
  10. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  11. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  12. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.




Переглядів: 2837

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вихідна інформація. | Предметна область, як уже було скозано — це означена будь-якими ознаками сукупність об’єктів (усі елементи знання про процес, проблему, організацію, систему та їн.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.