Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прості поняття онтології

1. «Tester». Це поняття визначає суб'єкт або об'єкт, який виконує тестування. Тестером може бути людина, ПС (інструменти тестування), група тестування, що складається з тестерів. Група може складатися з кількох членів, кожна група має лідера, який є атрибутом поняття, а його ім'я – значенням атрибута. Таким чином, для поняття тестер можна виділити наступні атрибути: ім'я, тип, обов’язки.

Атрибут тестера – обов’язки – описує, що може робити тестер в процесі тестування. Поняття обов’язки – складне поняття, яке повинне визначатися на основі простих понять.

Таким чином, для поняття тестер можна виділити наступні атрибути: ім'я (TESTER_NAME), тип (TESTER_TYPE), обов’язки.

Атрибут тестера – обов’язки – описує, що може робити тестер в процесі тестування. Поняття обов’язки – складне поняття, яке повинне визначатися на основі простих понять.

Таким чином, хоча поняття тестер є простим в онтології, воно посилається на складні поняття.

Фрагмент XML-схеми поняття тестер:

<!-- TESTER -->

<xs:element name="TESTER">

<xs:complexType>

<xs:sequence>

<xs:element minOccurs="0" maxOccurs="unbounded" ref="TESTER"/>

</xs:sequence>

<xs:attribute name="TESTER_TYPE" use="required">

<xs:simpleType>

<xs:restriction base="xs:token">

<xs:enumeration value="HUMAN"/>

<xs:enumeration value="SOFTWARE"/>

<xs:enumeration value="GROUP"/>

</xs:restriction>

</xs:simpleType>

</xs:attribute>

<xs:attribute name="TESTER_NAME" use="required"/>

<xs:attribute name="TESTER_LEADER"/>

</xs:complexType>

</xs:element>

Приклад. Фрагменти XML-документа, які задовольняють схемі.

Опис тестера з прізвищем Іванов

<TESTER TESTER_TYPE="HUMAN" TESTER_NAME="Іванов" />

Опис групи тестування с керівником Петров и програмним компонентом.

<TESTER TESTER_TYPE="GROUP" TESTER_NAME="ATEAM" TESTER_LEADER="Петров">

<TESTER TESTER_TYPE="HUMAN" TESTER_NAME="Петров" />

<TESTER TESTER_TYPE="SOFTWARE" TESTER_NAME="ANAGENT" />

</TESTER>

2. «Контекст».Тестування виконується на різних стадіях розроблення і звичайно розділяється по декількох рівнях, відповідно до рівня об'єкту тестування (окремі модулі, компоненти, композиції, ПС). На кожному рівні воно виконується з різними цілями. Контекст тестування в процесі розроблення визначає відповідні рівні, методи тестування, входи і виходи задач тестування.

В онтології тестування для поняття контекст визначимо один атрибут: CONTEXT_TYPE (Рівень_тестування) з призначеними значеннями:

Рівень_тестування = {модульне, інтеграційне, системне, регресійне}

Фрагмент XML-схеми цього поняття:

<!-- CONTEXT -->

<xs:element name="CONTEXT">

<xs:complexType>

<xs:attribute name="TEST_LEVEL " use="required">

<xs:simpleType>

<xs:restriction base="xs:token">

<xs:enumeration value="UNIT_TEST"/>

<xs:enumeration value="INTEGRATION_TEST"/>

<xs:enumeration value="SYSTEM_TEST"/>

<xs:enumeration value="REGRESSION_TEST"/>

</xs:restriction>

</xs:simpleType>

</xs:attribute>

</xs:complexType>

</xs:element>

3. «Дія».Поняття дія може складатися з понять, що деталізують кроки процесу тестування: планування тестування, розроблення (генерація) тестів, виконання тестів, оцінка результатів, вимірювання тестового покриття, генерація звітів тощо.

Для цього поняття визначимо один атрибут – Тип дії (ACTIVITY_TYPE) – з можливими значеннями:

Тип_дії = {планування, розробка тестів, виконання тестів, перевірка результатів, оцінка покриття, підготовка звіту}

Фрагмент XML-схеми поняття:

<!-- ACTIVITY -->

<xs:element name="ACTIVITY">

<xs:complexType>

<xs:attribute name="ACTIVITY_TYPE" use="required">

<xs:simpleType>

<xs:restriction base="xs:token">

<xs:enumeration value="TEST_PLANNING"/>

<xs:enumeration value="TEST_CASE_GENERATION"/>

<xs:enumeration value="TEST_CASE_EXECUTION"/>

<xs:enumeration value="TEST_RESULT_VERIFICATION"/>

<xs:enumeration value="TEST_COVERAGE_MEASUREMENT"/>

<xs:enumeration value="TEST_REPORT_GENERATION"/>

</xs:restriction>

</xs:simpleType>

</xs:attribute>

</xs:complexType>

</xs:element>

4. «Метод».Для виконання кожної дії в процесі тестування може застосовуватися декілька методів тестування. Наприклад, для модульного тестування застосовні методи структурного тестування, засновані на помилках, а також методи функціонального тестування.

В той же час, існують різні підходи до класифікації самих методів тестування. Наприклад, кожний метод по відношенню до початкового коду може класифікуватися на «білу скриньку» або базоване на коді тестування (program-based) і «чорну скриньку» або базоване на специфікації тестування (specification-based).

Методи, базовані на коді, підрозділяються на:

– структурні;

– підсіву помилок;

– мутаційні.

Структурні методи можна розділити на дві групи: тестування потоку управління і тестування потоку даних. Методи тестування потоку управління (control – flow methods) включають покриття операторів, покриття гілок і різні критерії покриття шляхів.

Ці конкретні методи тестування є екземплярами різних підкласів методів тестування.

Аналогічним чином можна класифікувати методи «чорної скриньки» або засновані на специфікації:

– функціональні;

– базовані на припущенні про помилки;

– евристичні тощо.

З іншого боку, по відношенню до процесу пошуку помилок і відмов, всі методи можна розділити на систематичні (пошуку помилок) і стохастичні (статистичні) – виявлення відмов.

Таким чином, для представлення методу тестування можна ввести наступні атрибути:

– ім'я (назва методу), наприклад, «розбиття на категорії»;

– тип методу, наприклад, структурне, базоване на помилках;

– підхід, базований на коді, на специфікаціях, статистичний.

Таке розбиття дозволяє однозначно класифікувати кожний метод тестування і розширювати онтологію.

Фрагмент XML-схеми поняття:

<!-- METHOD -->

<xs:element name="METHOD">

<xs:complexType>

<xs:attribute name="METHOD_NAME" use="required">

<xs:simpleType>

<xs:restriction base="xs:token">

<xs:enumeration value="CONTROL_FLOW_TESTING"/>

<xs:enumeration value="DATA_FLOW_TESTING"/>

<xs:enumeration value="STATEMENT_COVERAGE_TESTING"/>

<xs:enumeration value="BRANCH_COVERAGE_TESTING"/>

<xs:enumeration value="PATH_COVERAGE_TESTING"/>

<xs:enumeration value="NODE_COVERAGE_TESTING"/>

<xs:enumeration value="LINK_COVERAGE_TESTING"/>

<xs:enumeration value="LIP_COVERAGE_TESTING"/>

</xs:restriction>

</xs:simpleType>

</xs:attribute>

<xs:attribute name="METHOD_TECHNIQUE">

<xs:simpleType>

<xs:restriction base="xs:token">

<xs:enumeration value="STRUCTUAL_TESTING"/>

<xs:enumeration value="FAULT_BASED_TESTING"/>

<xs:enumeration value="ERROR_BASED_TESTING"/>

</xs:restriction>

</xs:simpleType>

</xs:attribute>

<xs:attribute name="METHOD_APPROACH">

<xs:simpleType>

<xs:restriction base="xs:token">

<xs:enumeration value="PROGRAM_BASED_TESTING"/>

<xs:enumeration value="SPECIFICATION_BASED_APPROACH"/>

<xs:enumeration value="RANDOM_TESTING"/>

</xs:restriction>

</xs:simpleType>

</xs:attribute>

</xs:complexType>

</xs:element>

5. «Артефакт».Кожна дія з тестування може включати декілька артефактів, таких як об'єкт тестування, проміжні дані, результати тестування, плани, набори тестів, скрипти тощо. Ці артефакти часто називають «тестовими активами». Об'єкти тестування можуть бути різних типів: початковий код, HTML файли, XML файли, вбудовані зображення, звук, відео, документи тощо. Результати тестування включають: звіти про помилки, вимірювання тестового покриття тощо.

Кожний артефакт також асоціюється з місцем свого зберігання, даними, історією створення і перегляду, наприклад, творця, час оновлення, номер версії тощо.

Таким чином, з цим поняттям ми можемо зв'язувати наступні атрибути: Тип, Формат, Розміщення, Дані.

Фрагмент XML-схеми для опису поняття:

<!-- ARTEFACT -->

<xs:complexType name="ARTEFACT">

<xs:sequence>

<xs:element ref="ARTEFACT"/>

</xs:sequence>

</xs:complexType>

<xs:element name="ARTEFACT">

<xs:complexType>

<xs:sequence>

<xs:element minOccurs="0" ref="TESTER"/>

<xs:element minOccurs="0" ref="ARTEFACT_DATA"/>

<xs:element minOccurs="0" ref="ARTEFACT_LOCATION"/>

</xs:sequence>

<xs:attribute name="ARTEFACT_TYPE" use="required">

<xs:simpleType>

<xs:restriction base="xs:token">

<xs:enumeration value="OBJECT_UNDER_TEST"/>

<xs:enumeration value="TEST_PLAN"/>

<xs:enumeration value="TEST_SCRIPT"/>

<xs:enumeration value="TEST_RESULT"/>

<xs:enumeration value="TEST_SUITE"/>

<xs:enumeration value="TEST_COVERAGE"/>

<xs:enumeration value="ERROR_REPORT"/>

<xs:enumeration value="SPECIFICATION"/>

</xs:restriction>

</xs:simpleType>

</xs:attribute>

<xs:attribute name="ARTEFACT_FORMAT" use="required">

<xs:simpleType>

<xs:restriction base="xs:token">

<xs:enumeration value="PROGRAM"/>

<xs:enumeration value="HTML"/>

<xs:enumeration value="XML"/>

<xs:enumeration value="TEXT_FILE"/>

<xs:enumeration value="WORD_FILE"/>

<xs:enumeration value="PDF_FILE"/>

<xs:enumeration value="POSTSCRIPT_FILE"/>

<xs:enumeration value="BMP_IMAGE"/>

<xs:enumeration value="JPEG_IMAGE"/>

<xs:enumeration value="CD_SOUND"/>

<xs:element name="ARTEFACT_DATA" type="any"/>

<xs:element name="ARTEFACT_LOCATION" type="any"/>

6. Середовище ENVIROMENT.Інформація про середовище включає опис програмної і апаратної конфігурації. Для програмного середовища можна вказати: ім'я продукту, тип продукту і версію. Таким чином, поняття середовище, розбивається на два під-поняття: апаратне і програмне, а кожне з них може містити свої атрибути.

Атрибути під-поняття апаратне середовище: назва пристрою, модель, виробник.

Атрибути під-поняття програмне середовище: назва продукту, тип продукту і версія.

Можливими значеннями атрибута тип продукту можуть бути, наприклад:

Середовище = {ОС, БД, Компілятор, Веб-броузер}

Фрагмент XML-схеми для опису поняття:

<!-- ENVIROMENT -->

<xs:element name="ENVIRONMENT">

<xs:complexType>

<xs:sequence>

<xs:element minOccurs="0" maxOccurs="unbounded" ref="HARDWARE"/>

<xs:element minOccurs="0" maxOccurs="unbounded" ref="SOFTWARE"/>

</xs:sequence>

</xs:complexType>

</xs:element>

<xs:element name="HARDWARE">

<xs:complexType>

<xs:attribute name="HARDWARE_DEVICE" use="required"/>

<xs:attribute name="HARDWARE_MANUFATURER" use="required"/>

<xs:attribute name="HARDWARE_MODEL" use="required"/>

</xs:complexType>

</xs:element>

<xs:element name="SOFTWARE">

<xs:complexType>

<xs:attribute name="SOFTWARE_TYPE" use="required">

<xs:simpleType>

<xs:restriction base="xs:token">

<xs:enumeration value="OS"/>

<xs:enumeration value="DATABASE"/>

<xs:enumeration value="COMPILER"/>

<xs:enumeration value="WEB_SERVER"/>

<xs:enumeration value="WEB_BROWSER"/>

</xs:restriction>

</xs:simpleType>

</xs:attribute>

<xs:attribute name="SOFTWARE_PRODUCT" use="required"/>

<xs:attribute name="SOFTWARE_VERSION" use="required"/>

</xs:complexType>

</xs:element>


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  5. Адміністративні правовідносини: поняття, ознаки,
  6. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  7. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  8. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  9. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  10. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  11. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  12. Б) Поняття корисності: (поняття, гранична та сукупна корисність продукту).




Переглядів: 560

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ДОДАТОК 3. | Складні поняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.