МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Прості поняття онтології1. «Tester». Це поняття визначає суб'єкт або об'єкт, який виконує тестування. Тестером може бути людина, ПС (інструменти тестування), група тестування, що складається з тестерів. Група може складатися з кількох членів, кожна група має лідера, який є атрибутом поняття, а його ім'я – значенням атрибута. Таким чином, для поняття тестер можна виділити наступні атрибути: ім'я, тип, обов’язки. Атрибут тестера – обов’язки – описує, що може робити тестер в процесі тестування. Поняття обов’язки – складне поняття, яке повинне визначатися на основі простих понять. Таким чином, для поняття тестер можна виділити наступні атрибути: ім'я (TESTER_NAME), тип (TESTER_TYPE), обов’язки. Атрибут тестера – обов’язки – описує, що може робити тестер в процесі тестування. Поняття обов’язки – складне поняття, яке повинне визначатися на основі простих понять. Таким чином, хоча поняття тестер є простим в онтології, воно посилається на складні поняття. Фрагмент XML-схеми поняття тестер: <!-- TESTER --> <xs:element name="TESTER"> <xs:complexType> <xs:sequence> <xs:element minOccurs="0" maxOccurs="unbounded" ref="TESTER"/> </xs:sequence> <xs:attribute name="TESTER_TYPE" use="required"> <xs:simpleType> <xs:restriction base="xs:token"> <xs:enumeration value="HUMAN"/> <xs:enumeration value="SOFTWARE"/> <xs:enumeration value="GROUP"/> </xs:restriction> </xs:simpleType> </xs:attribute> <xs:attribute name="TESTER_NAME" use="required"/> <xs:attribute name="TESTER_LEADER"/> </xs:complexType> </xs:element> Приклад. Фрагменти XML-документа, які задовольняють схемі. Опис тестера з прізвищем Іванов <TESTER TESTER_TYPE="HUMAN" TESTER_NAME="Іванов" /> Опис групи тестування с керівником Петров и програмним компонентом. <TESTER TESTER_TYPE="GROUP" TESTER_NAME="ATEAM" TESTER_LEADER="Петров"> <TESTER TESTER_TYPE="HUMAN" TESTER_NAME="Петров" /> <TESTER TESTER_TYPE="SOFTWARE" TESTER_NAME="ANAGENT" /> </TESTER> 2. «Контекст».Тестування виконується на різних стадіях розроблення і звичайно розділяється по декількох рівнях, відповідно до рівня об'єкту тестування (окремі модулі, компоненти, композиції, ПС). На кожному рівні воно виконується з різними цілями. Контекст тестування в процесі розроблення визначає відповідні рівні, методи тестування, входи і виходи задач тестування. В онтології тестування для поняття контекст визначимо один атрибут: CONTEXT_TYPE (Рівень_тестування) з призначеними значеннями: Рівень_тестування = {модульне, інтеграційне, системне, регресійне} Фрагмент XML-схеми цього поняття: <!-- CONTEXT --> <xs:element name="CONTEXT"> <xs:complexType> <xs:attribute name="TEST_LEVEL " use="required"> <xs:simpleType> <xs:restriction base="xs:token"> <xs:enumeration value="UNIT_TEST"/> <xs:enumeration value="INTEGRATION_TEST"/> <xs:enumeration value="SYSTEM_TEST"/> <xs:enumeration value="REGRESSION_TEST"/> </xs:restriction> </xs:simpleType> </xs:attribute> </xs:complexType> </xs:element> 3. «Дія».Поняття дія може складатися з понять, що деталізують кроки процесу тестування: планування тестування, розроблення (генерація) тестів, виконання тестів, оцінка результатів, вимірювання тестового покриття, генерація звітів тощо. Для цього поняття визначимо один атрибут – Тип дії (ACTIVITY_TYPE) – з можливими значеннями: Тип_дії = {планування, розробка тестів, виконання тестів, перевірка результатів, оцінка покриття, підготовка звіту} Фрагмент XML-схеми поняття: <!-- ACTIVITY --> <xs:element name="ACTIVITY"> <xs:complexType> <xs:attribute name="ACTIVITY_TYPE" use="required"> <xs:simpleType> <xs:restriction base="xs:token"> <xs:enumeration value="TEST_PLANNING"/> <xs:enumeration value="TEST_CASE_GENERATION"/> <xs:enumeration value="TEST_CASE_EXECUTION"/> <xs:enumeration value="TEST_RESULT_VERIFICATION"/> <xs:enumeration value="TEST_COVERAGE_MEASUREMENT"/> <xs:enumeration value="TEST_REPORT_GENERATION"/> </xs:restriction> </xs:simpleType> </xs:attribute> </xs:complexType> </xs:element> 4. «Метод».Для виконання кожної дії в процесі тестування може застосовуватися декілька методів тестування. Наприклад, для модульного тестування застосовні методи структурного тестування, засновані на помилках, а також методи функціонального тестування. В той же час, існують різні підходи до класифікації самих методів тестування. Наприклад, кожний метод по відношенню до початкового коду може класифікуватися на «білу скриньку» або базоване на коді тестування (program-based) і «чорну скриньку» або базоване на специфікації тестування (specification-based). Методи, базовані на коді, підрозділяються на: – структурні; – підсіву помилок; – мутаційні. Структурні методи можна розділити на дві групи: тестування потоку управління і тестування потоку даних. Методи тестування потоку управління (control – flow methods) включають покриття операторів, покриття гілок і різні критерії покриття шляхів. Ці конкретні методи тестування є екземплярами різних підкласів методів тестування. Аналогічним чином можна класифікувати методи «чорної скриньки» або засновані на специфікації: – функціональні; – базовані на припущенні про помилки; – евристичні тощо. З іншого боку, по відношенню до процесу пошуку помилок і відмов, всі методи можна розділити на систематичні (пошуку помилок) і стохастичні (статистичні) – виявлення відмов. Таким чином, для представлення методу тестування можна ввести наступні атрибути: – ім'я (назва методу), наприклад, «розбиття на категорії»; – тип методу, наприклад, структурне, базоване на помилках; – підхід, базований на коді, на специфікаціях, статистичний. Таке розбиття дозволяє однозначно класифікувати кожний метод тестування і розширювати онтологію. Фрагмент XML-схеми поняття: <!-- METHOD --> <xs:element name="METHOD"> <xs:complexType> <xs:attribute name="METHOD_NAME" use="required"> <xs:simpleType> <xs:restriction base="xs:token"> <xs:enumeration value="CONTROL_FLOW_TESTING"/> <xs:enumeration value="DATA_FLOW_TESTING"/> <xs:enumeration value="STATEMENT_COVERAGE_TESTING"/> <xs:enumeration value="BRANCH_COVERAGE_TESTING"/> <xs:enumeration value="PATH_COVERAGE_TESTING"/> <xs:enumeration value="NODE_COVERAGE_TESTING"/> <xs:enumeration value="LINK_COVERAGE_TESTING"/> <xs:enumeration value="LIP_COVERAGE_TESTING"/> </xs:restriction> </xs:simpleType> </xs:attribute> <xs:attribute name="METHOD_TECHNIQUE"> <xs:simpleType> <xs:restriction base="xs:token"> <xs:enumeration value="STRUCTUAL_TESTING"/> <xs:enumeration value="FAULT_BASED_TESTING"/> <xs:enumeration value="ERROR_BASED_TESTING"/> </xs:restriction> </xs:simpleType> </xs:attribute> <xs:attribute name="METHOD_APPROACH"> <xs:simpleType> <xs:restriction base="xs:token"> <xs:enumeration value="PROGRAM_BASED_TESTING"/> <xs:enumeration value="SPECIFICATION_BASED_APPROACH"/> <xs:enumeration value="RANDOM_TESTING"/> </xs:restriction> </xs:simpleType> </xs:attribute> </xs:complexType> </xs:element> 5. «Артефакт».Кожна дія з тестування може включати декілька артефактів, таких як об'єкт тестування, проміжні дані, результати тестування, плани, набори тестів, скрипти тощо. Ці артефакти часто називають «тестовими активами». Об'єкти тестування можуть бути різних типів: початковий код, HTML файли, XML файли, вбудовані зображення, звук, відео, документи тощо. Результати тестування включають: звіти про помилки, вимірювання тестового покриття тощо. Кожний артефакт також асоціюється з місцем свого зберігання, даними, історією створення і перегляду, наприклад, творця, час оновлення, номер версії тощо. Таким чином, з цим поняттям ми можемо зв'язувати наступні атрибути: Тип, Формат, Розміщення, Дані. Фрагмент XML-схеми для опису поняття: <!-- ARTEFACT --> <xs:complexType name="ARTEFACT"> <xs:sequence> <xs:element ref="ARTEFACT"/> </xs:sequence> </xs:complexType> <xs:element name="ARTEFACT"> <xs:complexType> <xs:sequence> <xs:element minOccurs="0" ref="TESTER"/> <xs:element minOccurs="0" ref="ARTEFACT_DATA"/> <xs:element minOccurs="0" ref="ARTEFACT_LOCATION"/> </xs:sequence> <xs:attribute name="ARTEFACT_TYPE" use="required"> <xs:simpleType> <xs:restriction base="xs:token"> <xs:enumeration value="OBJECT_UNDER_TEST"/> <xs:enumeration value="TEST_PLAN"/> <xs:enumeration value="TEST_SCRIPT"/> <xs:enumeration value="TEST_RESULT"/> <xs:enumeration value="TEST_SUITE"/> <xs:enumeration value="TEST_COVERAGE"/> <xs:enumeration value="ERROR_REPORT"/> <xs:enumeration value="SPECIFICATION"/> </xs:restriction> </xs:simpleType> </xs:attribute> <xs:attribute name="ARTEFACT_FORMAT" use="required"> <xs:simpleType> <xs:restriction base="xs:token"> <xs:enumeration value="PROGRAM"/> <xs:enumeration value="HTML"/> <xs:enumeration value="XML"/> <xs:enumeration value="TEXT_FILE"/> <xs:enumeration value="WORD_FILE"/> <xs:enumeration value="PDF_FILE"/> <xs:enumeration value="POSTSCRIPT_FILE"/> <xs:enumeration value="BMP_IMAGE"/> <xs:enumeration value="JPEG_IMAGE"/> <xs:enumeration value="CD_SOUND"/> <xs:element name="ARTEFACT_DATA" type="any"/> <xs:element name="ARTEFACT_LOCATION" type="any"/> 6. Середовище ENVIROMENT.Інформація про середовище включає опис програмної і апаратної конфігурації. Для програмного середовища можна вказати: ім'я продукту, тип продукту і версію. Таким чином, поняття середовище, розбивається на два під-поняття: апаратне і програмне, а кожне з них може містити свої атрибути. Атрибути під-поняття апаратне середовище: назва пристрою, модель, виробник. Атрибути під-поняття програмне середовище: назва продукту, тип продукту і версія. Можливими значеннями атрибута тип продукту можуть бути, наприклад: Середовище = {ОС, БД, Компілятор, Веб-броузер} Фрагмент XML-схеми для опису поняття: <!-- ENVIROMENT --> <xs:element name="ENVIRONMENT"> <xs:complexType> <xs:sequence> <xs:element minOccurs="0" maxOccurs="unbounded" ref="HARDWARE"/> <xs:element minOccurs="0" maxOccurs="unbounded" ref="SOFTWARE"/> </xs:sequence> </xs:complexType> </xs:element> <xs:element name="HARDWARE"> <xs:complexType> <xs:attribute name="HARDWARE_DEVICE" use="required"/> <xs:attribute name="HARDWARE_MANUFATURER" use="required"/> <xs:attribute name="HARDWARE_MODEL" use="required"/> </xs:complexType> </xs:element> <xs:element name="SOFTWARE"> <xs:complexType> <xs:attribute name="SOFTWARE_TYPE" use="required"> <xs:simpleType> <xs:restriction base="xs:token"> <xs:enumeration value="OS"/> <xs:enumeration value="DATABASE"/> <xs:enumeration value="COMPILER"/> <xs:enumeration value="WEB_SERVER"/> <xs:enumeration value="WEB_BROWSER"/> </xs:restriction> </xs:simpleType> </xs:attribute> <xs:attribute name="SOFTWARE_PRODUCT" use="required"/> <xs:attribute name="SOFTWARE_VERSION" use="required"/> </xs:complexType> </xs:element> Читайте також:
|
||||||||
|