Онтологічний підхід з подання тестування КПВ та ПС
Розроблення онтології тестування проводилося за наступною схемою:
1) виділення концептів – базових понять тестування;
2) визначення «висоти дерева онтологій» – кількість рівнів абстракції;
3) розподіл концептів за рівнями;
4) побудова зв'язків між концептами – визначення відношень і взаємодій базових понять;
5) уточнення онтології для використання програмними засобами генеруючого програмування.
Першим кроком в побудові онтології процесу тестування є виявлення основних понять ПрО.
Поняття ПрО тестування будемо розділяти на дві групи: прості і складні.
Визначення 1. Просте поняття – поняття у ПрО, яке може буде описано у вигляді самостійного абстрактного (або конкретного) класу.
Виділено 6 типів простих понять тестування:
Тестер (Tester),
Контекст (Context),
Дія (Activity),
Метод (Method),
Артефакт (Artefact) і
Середовище (Environment).
Просте поняття може також характеризуватися декількома атрибутами. Не існує загальних правил при моделюванні ПрО щодо понять і атрибутів, оскільки останні також є поняттями ПрО.
При побудові онтології тестування у якості атрибутів вибирані такі під-поняття, які характеризують базове (батьківське) поняття і можуть приймати конкретні значення.
Визначення 3.2. Складне поняття – поняття, що є композицією простих понять.
В онтології тестування такими складними поняттями є: