Фінансові служби займають важливе місце в загальній системі управління готелем. Не існує будь-якої установленої структури управління фінансами на рівні готелю: кожен з них сам визначає структуру управління і місце в ній фінансової служби залежно від своїх розмірів, правової форми організації, національних традицій тощо. Наприклад, у великому готелі заступнику генерального директора з фінансів підпорядковується фінансовий директор та головний бухгалтер.
До функцій фінансового директора входить:
• фінансовий аналіз і планування;
• фінансування;
• інвестиційна діяльність;
• управління коштами;
• управління дебіторською заборгованістю і кредитною політикою готелю;
• управління податками і резервами;
• дивідендна політика.
До функцій головного бухгалтера входить:
• бухгалтерський (фінансовий) облік;
• управлінський облік;
• інформаційне забезпечення управлінської діяльності;
• складання фінансової та податкової звітності;
• організація внутрішнього аудиту.
Відзначимо, однак, що наведена схема не є типовою і вичерпною. Досить часто фінансовий директор виконує функції головного бухгалтера (наприклад, відстеження документообігу і контроль за результатами фінансової діяльності по минулих і поточних торговельних і фінансових операціях та ін.) У тойже час у вітчизняній практиці управлінняподаткамитрадиційноздійснюється головним бухгалтером, що часто управляє і аналітичними службами [6].