Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Соціальне регулювання любові. Багато народів відносяться до романтичної любові негативно.

Старійшини одного з африканських племен, обговорюючі проблеми "самовільних" браків і незаконнонароджених дітей, скаржилися в 1883 р.: "Це усе ця штука під назвою любов. Ми зовсім її не розуміємо.". Старійшини бачили в романтичній любові руйнівну силу. Відповідно до їх культурних традицій брак не вимагав наявності романтичної прихильності між майбутнім подружжям, не припускав вільного вибору партнерів. Вибір партнера для браку визначався не любов'ю, а абсолютно іншими міркуваннями.

Соціолог Уильям Дж. Гуд відмітив, що в одних суспільствах романтичної любові надається більше значення, чим в інших. Так, американський середній клас схиляється до позитивного відношення до романтичної любові; у японському і китайському суспільствах XIX ст. існувало негативне відношення до неї; а греки в період після правління Олександра Македонського і древні римляни дотримувалися у своєму відношенні до романтичної любові "золотої середини".

Суспільства намагаються контролювати любов різними шляхами. Один із способів контролю - дитячі браки. Така модель була колись прийнята в Індії. Дівчинка-наречена переходила жити в будинок свого хлопчика-чоловіка набагато раніше за те, як вони досягали досить зрілого віку, щоб вступити у фізичні відносини. Інший підхід полягав в соціальній ізоляції молодих людей від потенційних партнерів. Наприклад, плем'я ману на островах Адміралтейства ізолювало молодих дівчат в будинку на високих палях, що стоїть над лагуною. Ще один підхід полягав в тому, щоб юні пари постійно знаходилися під наглядом літньої родички або компаньйонки, як було прийнято в пуританських сім'ях Заходу. І, нарешті, для цього використовується батьківський і дружній вплив. Наприклад, в Росії батьки часто впливають на своїх дітей за допомогою погроз, умовлянь, лестощів і обману, щоб обмежити їх спілкування з "непідходящими" однолітками, що належать до іншого етнічного і релігійного круга або освітнього рівня. Незалежно від способів, результат залишається тим же - вибір індивіда обмежується соціальними рамками.

Чинники, що впливають на вибір партнера для браку. Чому трапляється так, що з усіх людей ми вибираємо одну людину, саме цього, а не іншого? У цьому виборі беруть участь різні чинники. Один з них - гомогамія, тобто тенденція одружуватися на собі подібних. Люди одного віку, раси, релігії, національності, освіти, інтелекту, здоров'я, комплекції, поглядів і тому подібне схильні одружуватися один з одним. Хоча дія принципу гомогамії стосовно соціальних характеристик представляється цілком вірогідною, дані, що підтверджують його вплив у разі таких психологічних чинників,, як особа і темперамент не такі очевидні.

При виборі партнера має значення також фізична привабливість. В цілому у росіян існують схожі стандарти оцінки фізичної привабливості. Росіяни вважають за краще водити знайомство і дружити із зовні привабливими людьми, вважаючи, що зовні привабливі люди мають велику вірогідність знайти хорошу роботу, вдало одружуватися, вести щасливе і успішне життя - загалом, вірять, що "те, що красиво - добре". Проте число надзвичайно привабливих або красивих партнерів обмежене, тому в реальному житті ми зазвичай вибираємо собі партнерів, що мають фізичну привабливість в тій мірі, яка властива нам самим. Згідно з гіпотезою відповідності, ми, як правило, відчуваємо найбільшу "віддачу" і випробовуємо найменші розчарування, коли поступаємо саме так, оскільки існує велика вірогідність того, що індивіди, що мають фізичну привабливість, схожу з нашою, схильні відповідати на наш інтерес взаємністю.

У виборі партнера проявляється дія ще одного чинника. Ми почуваємо себе найкомфортніше з тими, хто має певні риси вдачі і особи, тоді як люди з якимись іншими рисами "скребуть нас по серцю, як наждаком по склу". Соціолог Роберт Ф. Винч виходячи з цього повсякденного спостереження сформулював теорію потреб комплементу. Суть її в тому, що два різні характери, протилежних один до одного і взаємно доповнюючих, при з'єднанні дають відчуття повноти (завершеності). Наприклад, індивіди, схильні до домінуючої ролі, добре почувають себе в компанії з пасивними людьми, а аматорів поговорити притягають люди, що уміють слухати. Ролі теж доповнюють одна іншу. Отже, взаємне тяжіння між людьми залежить також від того, наскільки добре кожен з партнерів відповідає ролевим очікуванням іншого і наскільки взаємно повним відчувають вони свою "ролеву відповідність".

Теорія обміну є сполучною ланкою між цими трьома чинниками. Вона грунтується на ідеї, що ми любимо людей, які нас "винагороджують", і не любимо тих, хто нас "карає". Багато наших вчинків пояснюються упевненістю в тому, що від них ми що-небудь виграємо - бажане освідчення в коханні, вдячність, розуміння, надійне положення або матеріальну вигоду. В процесі взаємодії ми зміцнюємо наш взаємозв'язок, винагороджуючи один одного.

Отже, люди з схожими соціальними рисами, поглядами і цінностями взаємно винагороджують один одного, підтверджуючи життєві стилі один одного і підтримуючи їх без особливих зусиль. Вибираючи собі партнерів, що мають фізичну привабливість, схожу з нашою, ми зводимо до мінімуму ризик відмови і підвищуємо виграш, що отримується в результаті залицяння. А партнери по комплементу взаємозв'язку прекрасно один одного доповнюють. В цілому, теорія обміну має на увазі, що люди, що є учасниками взаємно задовольняючих стосунків, виробляють своєрідний обмін, в результаті якого отримують дуже багато що ціною мінімальних жертв.


Читайте також:

  1. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  2. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  3. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  4. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  5. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  6. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  7. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  8. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  9. Автоматичне регулювання кількості рідкого холодильного агента,
  10. Автоматичне регулювання кількості рідкого холодильного агента,
  11. Автоматичне регулювання.
  12. Адміністративні (прямі) методи регулювання.




Переглядів: 435

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
БРАК І СІМ'Я В РОСІЇ І США | Детность сім'ї

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.