Методика викладання образотворчого мистецтва базує свої положення на даних педагогічної науки. Але одна наука педагогіка без практики нічого не може і навпаки. Для успішної роботи в школі вчитель повинен добре знати основні положення сучасної дидактики і вміти "їх творчо реалізовувати на практиці.
Отже вчитель в своїй практиці використовує такі дидактичні принципи :
1. Принцип виховуючогонавчання.
5. Принцип систематичності і послідовності.
6. Принцип доступності та посильності знань.
ПРИНЦИП НАУКОВОСТІ відображає систему достовірних, науково обгрунтованих знань про предмети та явища реального світу. Процес пізнання оточуючого середовища додержується визначеної закономірності від безпосереднього спостереження до абстрактного мислення і від нього до практики - такий діалектичний шлях пізнання істини, пізнання об’єктивної реальності. Він є науковою основою методики навчання образотворчому мистецтву. Наукові знання не вбивають мистецтво, а доповнюють емоційно-почуттєву сторону його науково-аналітичним процесом.
ПРИНЦИП НАОЧНОСТІ полягає в тому, що у свідомості людини вирішальну роль мають відчуття зорові, слухові, нюхові, сприймальні дотиком, інакше не буде даних для суджень .Навчальний теоретичний матеріал з кольорознавства вимагає особливого наочного забезпечення, завдяки якому поняття та уявлення студентів стають більш зрозумілими та конкретними. Головним чином це стосується явищ повітряної перспективи, просторових властивостей кольорів, впливу освітлення на зміну локальних, предметних кольорів.
ПРИНЦИП АКТИВНОСТІ ТА СВІДОМОСТІ навчання також дуже важливий. Він передбачає закріплення студентом на практиці того, що показав викладач. Свідома, активна та самостійна робота учнів завжди веде до кращого і тривалого засвоєння навчального матеріалу та сприяє творчому розвитку.
ПРИНЦИП СИСТЕМНОСТІ ТА ПОСЛІДОВНОСТІ навчання засновується на зв'язку нового матеріалу з попереднім, поступовим розширенням і поглибленням науково-теоретичних знань.
ПРИНЦИП ДОСТУПНОСТІ ТА ІНДИВІДУАЛЬНОСТІнавчання також необхідно враховувати як при оволодінні студентами теоретичним матеріалом, так і при оволодінні технічними навичками. Особливо це стосується викладання теорії : не слід ускладнювати її серйозними теоретичними положеннями з фізики, фізіології, психології, філософії, математики.