Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Нормування індивідуальних значень БВ

За допомогою наведених вище формул вираховуються величини БВ для кожного досліджуваного. Для того щоб судити, в якому ступені постаріння відповідає КВ досліджуваного, потрібно співставити індивідуальну величину БВ з повинним БВ (ПБВ), який характеризує популяційний стандарт вікового зношення. Вичисливши індекс БВ:ПБВ, можна сказати, у скільки разів БВ досліджуваного більший або менший, ніж середній БВ його однолітків. Вичисливши індекс БВ - ПБВ, можна взнати, на скільки років досліджуваний випереджає своїх однолітків за процесом старіння або відстає від них. Якщо ступінь постаріння менший, ніж ступінь постаріння (в середньому) осіб одного з ним КВ, то БВ:ПБВ < 1, а БВ - ПБВ < 0. Якщо ступінь постаріння досліджуваного більший, ніж середній ступінь постаріння осіб одного з ним КВ, то БВ : ПБВ > 1, а БВ -ПБВ > 0. Якщо ступінь постаріння досліджуваного такий же, як і середній ступінь постаріння його однолітків, то БВ : ПБВ = 1, а БВ - ПБВ = 0. Величина ПБВ вираховується по наведенимх нижче формулах.

1-й варіант

Чоловіки: ПБВ = 0,863хКВ + 6,85

Жінки: ПБВ = 0,706хКВ + 12,1

2-й варіант

Чоловіки: ПБВ = 0,837хКВ + 8,13

Жінки: ПБВ = 0,640хКВ + 14,8

3-й варіант

Чоловіки: ПБВ = 0,66ІхКВ+ 16,9

Жінки: ПБВ = 0,629хКВ + 15,3

4-й варіант

Чоловіки: ПБВ = 0,629хКВ + 18,6

Жінки: ПБВ = 0,58ІхКВ + 17,3

Розходження паспортного й біологічного віку найбільше буває виражене в підлітковому періоді, коли різниця в швидкості розвитку однолітків може досягати 4 роки й більше. Розходження паспортного й біологічного віку ставить ряд серйозних запитань, зокрема про можливості зменшення в багатьох дітей вікового часу для початку занять спортом, про необхідність урахування індивідуальних морфофункціональних особливостей при регламентуванні фізичних навантажень, визначенні нормативів фізичної підготовленості, оцінці функціональних і рухових можливостей з метою спортивної орієнтації та відбору.

Так, якщо дозувати фізичне навантаження, виходячи з середніх можливостей дітей одного паспортного віку, то акселеранти наданому етапі недоотримуватимуть певної дози навантаження, а для ретардантів, навпаки, дане навантаження може бути вищим від рівня функціональної готовності їх організму і тому є неприпустимим.

На цьому етапі існує можливість помилок у спортивному відборі. Перевага дітей з посиленим фізичним і статевим розвитком над їх однолітками зарядом морфофункціональних параметрів часто буває тимчасовою і з віком нівелюється. Але вона створює ілюзію їх спортивної обдарованості, особливо якщо виявляється в основному у високій фізичній підготовленості Тренери роблять ставку на таких дітей, посилено тренують їх, а вони після тимчасових успіхів зупиняються у спортивному рості. А ті, хто спочатку відставав, починають обганяти їх.

Питання для самоконтролю

1. Висвітлити генетичні дані успадкування соматометричних ознак людини.

2. Висвітлити генетичні дані успадкування спортивної обдарованості.

3. Розкрити поняття спортивний відбір, спортивну орієнтацію

4. Охарактеризувати поетапне проведення спортивного відбору

5. Анатомо-фізіологічні особливості організму дітей переддошкільного віку і їх рухові можливості.

6. Анатомо-фізіологічні особливості організму дітей дошкільного віку і їх рухові можливості.

7. Анатомо-фізіологічні особливості організму дітей молодшого шкільного віку і їх рухові можливості

8. Анатомо-фізіологічні особливості організму дітей середнього шкільного віку і їх рухові можливості.

9. Анатомо-фізіологічні особливості організму дітей старшого шкільного віку і їх рухові можливості.

10. Розкрити поняття акселерації і її значення в спорті.

11. Охарактеризувати біологічний і календарний вік.

12. Розкрити закономірності зв'язку біологічного віку з руховими можливостями.

 

 


Читайте також:

  1. Аналіз стану й оцінка рівня нормування праці
  2. Будівельна продукція. Кадри, нормування і продуктивність праці
  3. Види визначень.
  4. Види індивідуальних занять
  5. Види переносних значень і переносних вживань
  6. Визначення індивідуальних властивостей уваги та уяви студентів
  7. Визначення індивідуальних речовин.
  8. Визначення можливих значень кластера
  9. Визначення середніх значень динамічних рядів
  10. Визначення та обчислення функції для одного значення аргументу і для діапазону значень аргументу.
  11. Виконання індивідуальних (обов’язкових і вибіркових) завдань студентами денної і вечірньої форми навчання
  12. Використання Довідника Значень




Переглядів: 396

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Робочі формули для розрахунку БВ | СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.