Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Філософія італійського Відродження

 

Філософська думка італійського Відродження охоплює два з половиною століття, починаючи від Франческо Петрарки до Джордано Бруно. Її не можна розглядати як етап розкладу середньовічної схоластики. Ренесансна філософія протистоїть системі схоластичного знання. Йдеться не про полеміку цих двох типів філософських систем: філософська система Відродження будується на інших засадах, вона виникає, зростає й розвивається незалежно від схоластичної традиції.

В еволюції філософської думки італійського Відродження учені виділяють три характерні етапи:

1) гуманістичний, або антропоцентричний, який протиставляє схоластичному теоцентризмові інтерес до людини у її стосунках із світом і Богом (середина XIV − середина XV ст.);

2) неоплатонічний, пов’язаний із постановкою широких онтологічних проблем (остання третина XV − перша третина XVI ст.);

3) натурфілософський (XVI − початок XVII ст.)[45].

Цей поділ досить умовний і має не стільки хронологічний, скільки типологічний характер. Представників гуманістичної традиції можна зустріти і в середині XVI ст.; Платона перекладали в Італії і до Марсіліо Фічіно.

Натурфілософія Відродження здійснила прорив до дослідного знання, сформулювала вимогу безпосереднього вивчення дійсності. Філософія Відродження виникала поза філософською традицією Середньовіччя, поза професійною філософією університетів і чернечих орденів. Гуманісти відродили філософію – у її новому, порівняно зі схоластикою, розумінні. Гуманізм зробив філософію надбанням нових суспільних верств

 

Запитання і завдання для самоконтролю

1. Поясніть, чому Відродження пов’язане з переходом від однієї суспільної формації до іншої?

2. Розкажіть, яким було історичне тло доби Відродження?

3. У чому полягали особливості державного устрою держав Західної Європи доби Відродження?

4. Розкажіть про перетворення у духовній сфері цієї доби.

5. Чому Ренесанс вважають класичним національним стилем літератури Італії?

6. Допишіть речення:

Християнський антропоцентризм − це … .

Італійське Відродження поділяють на такі періоди … .

Маньєризм − це стиль … .

В історії італійського гуманізму можна виділити такі основні етапи: … .

Характерними рисами ренесансного гуманізму в Італії є: … .

7. Охарактеризуйте кожен із періодів італійського Відродження.

8. Поясніть, чому місто Флоренцію вважають „Афінами італійського Відродження”.

9. Яким був політичний устрій Флоренції?

10. У чому полягав гуманізм італійського Відродження?

11. Поясніть, що таке неоплатонізм? Які думки висловлювали флорентійські неоплатоністи?

12. Яке значення античної спадщини у культурі італійського Відродження?

13. Як розвивалася філософська думка італійського Відродження?

14. Розкажіть про філософські погляди Петрарки.

15. Що розумів Петрарка під словами „зіпсованість” і „безбожжя”?

16. Підготуйте повідомлення „Значення академії, заснованої Козимо Медичі”.

 


Читайте також:

  1. I. Епоха Відродження
  2. III. Загальнотеоретична філософія
  3. III. ПІЗНЯ ГРЕЦЬКА ФІЛОСОФІЯ
  4. А) Філософія православ'я
  5. Академічна філософія кінця – XIX – поч. XX ст.
  6. Антична й середньовічна спадщина в культурі італійського Відродження
  7. Антична філософія
  8. Антична філософія.
  9. Антична філософія.
  10. Антропологічно-гуманістична філософія XX ст.
  11. Антропологічно-ірраціоналістична філософія
  12. Архітектура італійського Відродження




Переглядів: 631

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Антична й середньовічна спадщина в культурі італійського Відродження | Архітектура італійського Відродження

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.