Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЛЕКЦІЯ №1

Медична інформатика та її завдання.Охорона праці та правила техніки безпеки.

Загальні поняття

 

Медична інформація являє собою таку динамічну інформаційну систему, котра включає в себе пошук, збір, зберігання, обробку, аналіз даних медичних обстежень і відомості медичної практики. Основним змістом інформації охорони здоров'я є необхідні заходи, спрямовані на ліквідацію відставання медицини в галузі інформатизації від передових світових держав і прискорення входження в інформаційний простір міжнародного співтовариства з метою підняття на сучасний рівень системи практичної медицини.

Медична інформатика вивчає структуру і загальні властивості інформації, а також закономірності всіх процесів комунікації. Медична інформатика займається проблемами автоматизації інформаційних служб, побудовою медичних інформаційно-пошукових систем, проблемами збирання, переробки, пошуку та поширення медичної інформації.

Курс «Основи медичної інформатики та ОТ» на фельдшерському відділенні із терміном навчання 3 ( три) роки, складає: Загальна кількість годин - 54 година 1-й семестр навчання.

Із них :

· Лекції – 14 годин

· Практичні заняття – 18 годин

· Самостійна робота – 22 години.

Мета дисципліни - навчити студентів технології ефективного використання сучасної комп’ютерної техніки в медичній практиці.

Основний наголос робиться на формуванні фундаментальних знань та набутті навичок практичної роботи на комп’ютерах, використання сучасних програмних засобів у практичній діяльності спеціаліста медичного профілю.

Задачі курсу: ознайомлення студентів із пристроями і функціонуванням сучасних персональних комп'ютерів; набуття навичок роботи в середовищі операційної системи Windows та використання можливостей пакетів сервісних програм; формування знань та набуття навичок роботи з програмами – архіваторами, діагностики дисків, антивірусними програмами; оволодіння навичками підготовки медичної документації з використанням текстових процесорів; використання сучасних комп’ютерних технологій в практиці спеціалістів медичного профілю, застосування комп’ютерної техніки в медицині, діагностика та прогнозування захворювань, професійний огляд та диспансеризація населення за допомогою ЕОМ, медичні спеціалізовані комплекси , інформаційні системи , компютерно-моніторні системи в медицині.

методи обробки медичної інформації.

 

Медична інформація може бути представлена в різних формах і зберігатися на різних носіях.

Форми представлення медичної інформації можуть бути слідуючими:

a) текстово-цифрова;

b) у вигляді діаграм;

c) у вигляді фотозображень;

d) у вигляді телезображень.

Носіями медичної інформації можуть бути:

a) папір звичайний;

b) діаграмний стрічковий папір;

c) фотоплівка;

d) магнітна плівка;

e) гнучкі магнітні диски;

f) СD-диски(компакт-диски) і інші.

Технічні засоби інформатики

 

Технічними засобами інформатики можуть являтися:

a) різного виду ренгенпристрої;

b) установки для зняття кардіограм –стаціонарні і компактні;

c) діагностичні системи типу “Аскольд”;

d) томографи;

e) телекамери;

f) відеокамери;

g) відеомагнітофони;

h) телевізори;

i) комп’ютери.

Призначення технічних засобів медичної інформатики:

a) ренгенпристрої застосовуються для фіксування на фотоплівку різних частин тіла людини: грудна клітка(серце, легені), нирки,печінка,зуби інші органи – це рентгенографія, а теж для візуального спостереження за органами людини – це рентгеноскопія;

b) установки для зняття кардіограм застосовуються для зняття кардіограм в стаціонарних і виїзних умовах;

c) діагностичні системи типу “Аскольд” використовуються для зняття діаграм і параметрів організму людини;

d) томографи використовуються для зображення стану органів людини;

e) телекамери і відеокамери для зняття фільмів, практичних навичок по медичній тематиці для навчального процесу; відеокамери можуть теж застосовуватись і для введення відеоінформації в комп’ютери;

f) відеомагнітофони застосовуються для відтворення зображень на телевізорі;

g) комп’ютери застосовуються для накопичення, отримання, обробки, перетворення, аналізу, збереження, архівування різнобічної і різнопланової медичної інформації.

 


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 1593

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність форм бухгалтерського обліку | Предмет та об'єкт медичної інформатики

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.