Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фінансових ресурсів

 

Фінансові ресурси поділяють на загальнодержавні фінансові ресурси та фінансові ресурси підприємств.

Загальнодержавні фінансові ресурси концентрують­ся в державних бюджетах та державних централізованих фондах. Загальнодержавні фінансові ресурси складають­ся з двох основних частин:

1) вартість чистого доходу, створеного в державі (при­буток, відрахування до позабюджетних фондів, доходи від зовнішньоекономічної діяльності);

2) частина фонду споживання, що перерозподіляєть­ся за допомогою фінансів (прямі та непрямі податки, місцеві податки і збори).

 

До фінансових ресурсів підприємств належать:

1) власні кошти підприємства;

2) кошти з фінансового ринку;

3) кошти, які поступають в порядку перерозподілу.

Власними коштами підприємства є прибутки від усіх видів діяльності: операційної, фінансової, інвестицій­ної.

До коштів з фінансового ринку відносять: кошти від реалізації ЦП, позики банку, іноземні інвестиції.

Кошти, які надходять в порядку перерозподілу, — це:

— кошти від страхових організацій;

— кошти, які надходять в порядку перерозподілу ви­щих структур;

— дивіденди і відсотки з ЦП;

— бюджетні асигнування (для державних підпри­ємств).

Структура створення фінансових ресурсів визначає напрями їх використання.

Використання фінансових ресурсів можна розподі­лити за такими основними напрямами:

1) поповнення основного і оборотного капіталу (капі­тальний ремонт, дотації планово-збитковим підприєм­ствам, поповнення нестачі оборотних коштів);

2) формування фонду споживання (виплати з фонду соціального захисту населення, видатки на соціально-культурні заходи, задоволення соціальних потреб пра­цівників виробничої сфери, соціальна підтримка окре­мих верств населення, видатки на оборону і управління);

3) формування фонду нагромадження (капітальні вкладення, придбання обладнання та інвентарю в бюд­жетних установах, приріст нормативу власних оборот­них коштів, витрати по зовнішньоекономічних зв'яз­ках, створення резервів).

Величина створених і використаних фінансових ре­сурсів за певний період відображена у зведеному фінан­совому балансі держави, який складається з дохідної та видаткової частин.

Дохідна частина зведеного фінансового балансу вклю­чає фінансові ресурси, що створюються і використову­ються в усіх секторах економіки, незалежно від форм власності, а також добровільні та обов'язкові платежі населення, довготермінові кредити банків, доходи від зовнішньоекономічної діяльності.

У видатковій частині балансу наводять загальну суму витрат госпрозрахункових підприємств, установ і орга­нізацій, а також бюджетної сфери.

3. Фонди фінансових ресурсів цільового призначення

Фонди фінансових ресурсів цільового призначення є самостійною ланкою фінансової системи і належать до Держаних фінансів.

Державні цільові фонди — це форма перерозподілу і використання фінансових ресурсів, що залучаються державою для фінансування деяких суспільних потреб.

За допомогою державних цільових фондів можна:

— впливати на процес виробництва через фінансуван­ня, субсидування та кредитування підприємств;

— забезпечувати природоохоронні заходи, фінансу­ючи їх за рахунок спеціально визначених джерел і штрафів за забруднення навколишнього середо­вища;

— надавати соціальні послуги населенню через ви­плату пенсій, соціальну допомогу, субсидування соціальної інфраструктури в цілому.

Залежно від цільового призначення державні фонди поділяють на економічні й соціальні, а відповідно до рівня управління — на державні й регіональні.

Цільові фонди можуть бути постійними і тимчасови­ми. Створення постійних фондів пов'язане з виконан­ням державою окремих функцій. Тимчасові фонди фор­муються з метою прискореного вирішення актуальних проблем і припиняють своє функціонування після ви­конання покладених на них завдань.

Сьогодні в Україні існують такі основні державні цільові фонди:

— Пенсійний фонд;

— Фонд соціального страхування з тимчасової втра­ти працездатності;

— Фонд соціального страхування на випадок безро­біття;

— Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві.


Читайте також:

  1. Альтернативні варіанти виробництва при повній зайнятості ресурсів
  2. Альтернативність ресурсів і проблема економічного вибору
  3. Амортизація як джерело фінансових ресурсів підприємств
  4. Аналіз використання матеріальних ресурсів
  5. Аналіз використання матеріальних ресурсів.
  6. Аналіз доцільності фінансових інвестицій у корпоративні права.
  7. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  8. Аналіз земельних ресурсів.
  9. Аналіз обмежень дефіцитних і недефіцитних ресурсів
  10. Аналіз рівня, динаміки та структури фінансових результатів підприємства
  11. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  12. Аналіз трудових ресурсів на підприємстві.




Переглядів: 670

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема III | Пенсійний фонд

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.