Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



III Listen to the text again. Decide if the statements are true or false.

1. There are no important reasons why to sew at home.

2. It’s better to make your own clothes if bought ones don’t fit you.

3. Sewing clothing at home can allow you to adjust and individualize the pattern.

4. If you dislike the styles of commercial goods you may sew your own ones.

5. One can’t make clothes at home to avoid allergies.

UNIT 3

TEXT A

 

I Listen and remember the following words:

1. overwhelming – величезний

2. to launder – прати

3. stiff – негнучкий, жорсткий

4. linen – льон

5. fine – тонкий

6. springy – гнучкий, еластичний

7.an appearance – зовнішній вигляд

8. grainline – лінія направлення нитки

9. a selvage – кромка

10. stretch –розтягнення

11. a loop – петля

12. give – еластичність

 

II Read and remember the following phrases:

1. a solid colour – стійкий колір

2. drapable – здатний драпіруватися

3. a fair weight – чиста вага

4. crosswise grain – нитка утку

5. lengthwise grain – нитка основи

6. bias grain – нитка основи під 45°

 


Читайте також:

  1. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  2. B. Listen to part of a radio interview with a historian talking about Einstein. Then complete each sentence with a word or a short phrase. (Track 17, CD2)
  3. Complete the given statements from the text
  4. For questions 1-15, read the text below and decide which answer A, B, C or D best fits each space. There is an example at the beginning.
  5. I. You will hear a text about animal rights. Before listening discuss the words in the box with your fellow students and your teacher
  6. II. Listen again. Choose the right option to complete the following sentences. In some cases more than one option is possible
  7. II. Listen to fragment B again and fill in the gaps in the text below
  8. II. Listen to the first fragment and say whether the following statements are true or false
  9. II. Listen to the first fragment of the text and tick the items below that are mentioned in it
  10. II. Listen to the first part of the text and fill in the table below
  11. II. Listen to the following piece of information about cellulose. Fill in the missing words or phrases
  12. II. Listen to the following words and practice their pronunciation




Переглядів: 835

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Children’s Clothes | Fabric information

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.