Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



II. Listen to the first part of the text and fill in the table below

pathogen infection carrier geographical spread symptoms course of infection
         

III. Listen to the second part of the text dealing with eradication of malaria and complete the sentences below

1. Peruvians revealed their secret malaria remedy in …

2. This remedy was …

3. The person who extracted quinine out of cinchona tree bark …

4. Eradication campaign against malaria was announced by …

5. But in 1976 …

6. One of the reasons for malaria spread through the developing countries …

7. It is very difficult to fight malaria for two main reasons: …

8. Mefloquine is a drug that …

9. Mosquitoes can be kept away …

10. One can avoid mosquito bites …

WRITING

I. Kingdoms are the largest groups of organization of life. After kingdoms, plants are classified intodivisionsand other types of organisms are classified intophyla. Then followclasses,orders,families,generaandspecies. The more closely related two species are the moretaxathey share. Some taxonomic groups are further subdivided such as intosubclassandsuperfamily.

Tables 1.1 and 1.2 below list the full taxonomic names of two very different organisms, humans and corn. Study these tables and make similar ones for two other organisms of your own choice

Table 1.1 Human (Homo sapiens). Taxonomy

Category Name Description
Kingdom Animalia Complex cells; multicellular; nervous tissue
Phylum Chordata Body consisting of head, trunk, and tail; highly developed organ systems; three tissue layers in embryo; internal cavity; notochord
Class Mammalia Hair; mammary glands; internal fertilization; large skull; homeotherm or endotherm (warm-blooded); extra-embryonic membranes
Order Primates Complex brain; flexible toes and fingers; excellent vision
Family Hominidae Upright posture; small face; large brain; V-shaped jaw
Genus Homo Large brain; relatively short arms; lightweight jaws; small teeth; large thumbs
Species Homo sapiens Only living species of genus Homo

]Table 1.2 Corn (Zea mays). Taxonomy

Category Name Description
Kingdom Plantae Land dwelling; multicellular, eukaryotic organisms with cellulose cell walls; photosynthesize using chlorophyll a and b
Division Anthophyta Vascular plants with seeds and flowers; ovules enclosed in an ovary and mature seeds in fruits
Class Monocotyledoneae One seed-leaf
Order Commelinales Fibrous leaves
Family Poaceae Grasses
Genus Zea Separate male and female flowers
Species Zea mays Corn

 


Lesson 2

THE BACTERIA

PRE-READING TASKS


Читайте також:

  1. AT THE NEGOTIATING TABLE
  2. B. Listen to part of a radio interview with a historian talking about Einstein. Then complete each sentence with a word or a short phrase. (Track 17, CD2)
  3. Discuss the advantages of CIM comparing traditional manufacturing and computer-integrated manufacturing. The schemes given below will be helpful.
  4. English table manners
  5. For questions 1-15, read the text below and decide which answer A, B, C or D best fits each space. There is an example at the beginning.
  6. I. Read the text below and think of the word which best fits each space. Use only one word in each space. There is an example in (0)
  7. I. You will hear a text about animal rights. Before listening discuss the words in the box with your fellow students and your teacher
  8. II. Choose the right word to complete each of the sentences below
  9. II. Listen again. Choose the right option to complete the following sentences. In some cases more than one option is possible
  10. II. Listen to fragment B again and fill in the gaps in the text below
  11. II. Listen to the first fragment and say whether the following statements are true or false
  12. II. Listen to the first fragment of the text and tick the items below that are mentioned in it




Переглядів: 772

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
OBSERVE | I. Answer the following questions

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.187 сек.